Duikforum Duikforum Reizen ervaring met duiken in L’Estarit

• Creator
    Discussie

tarzan
    Deelnemer

hallo,

Heeft er iemand ervaring met een duikvakantie te L’ Estarit.

Is het er ook nog mogelijk in het voor- en najaar te duiken apr, mei, okt, nov ?

Wat zijn goede duikcentrums ter plaatsen en welk zijn er de mooiste duikplaatsen.

Zijn er ook duikplaatsen geschikt voor 1* duikers (wel met enige zeeland ervaring)

Welk logies is er aan te raden camping, hotel ?

• ervaring met duiken in L’Estarit

Baksteen reageerde 16 jaar, 5 maanden geleden 8 Leden · 7 Reacties
  • SVp

Deelnemer
    1 augustus 2006 om 22:51

Gebruik de zoekfunctie van dit forum even.

• Hans Nuytten

Deelnemer
    2 augustus 2006 om 08:54

Hallo tarzan,

Wij hebben verleden jaar in juni genoten van een mooie duikvakantie in L’Estartit.
    Met Ryanair zijn we voor een appel en een ei naar Girona gevlogen en dan de bus genomen
    (ruim 1 uur rijden)naar L’Estartit.Deze lijnbus stopt op +/- 400 meters van het duikershotel ” Les Illes “.
    Dit duikershotel kan ik u sterk aanbevelen (http://www.hotellesilles.com).
    De mooiste duiken hebben we gemaakt rond de Medes eilanden(veel kleur en leven).
    Veel duikplezier.

Groeten,
    Hans

• Dedjutoch

Deelnemer
    2 augustus 2006 om 09:09

Zeker Tasco Petit doen! Een aanrader!

• stefaanv

Deelnemer
    2 augustus 2006 om 13:57

En dolphin cave.. leukleukleuk.. wel nen goeie gids meevragen 🙂
    Ge hebt een grote lange grot op -20 tot -25 en een korte met gruute openingen op -6 -10.
    Luchtkamer ook aanrader. Mooie plaatsen daar vooral aan de Medes. Hotelletjes en duikscholen genoeg.

• Mike

Deelnemer
    2 augustus 2006 om 17:01

Een harpoen hoeft ge niet mee te nemen.
    die heb ik DAAR nl gekocht !!

• Varne27

Deelnemer
    17 augustus 2006 om 12:20

Hi Tarzan en de andere duikers uit de jungle 😉

what about Estartit in de maand april, 1ste 14 dagen.
    ik, zijnde beginnende duikSTER, wil er dan heen om vele duiken te doen, vervat in 1 vakansie. Lijkt me leuker/handiger dan elk weekend naar Oosterschelde te rijden? Is het te doen in die periode?

Varne 27

• Baksteen

Deelnemer
    17 augustus 2006 om 13:30

Hoi,

Wij waren daar dit voorjaar ik denk in april. Watertemperatuur was 12 graden, zichtbaarheid redelijk tot goed maar de zee was behoorlijk ruw. Twas op het kantje van duikbaar. Onder water heb je daar niet veel last van maar je omkleden als de boot 30 graden naar links afwisselt met 30 graden naar rechts is niet zo evident 🙂 (beetje overdreven hoor). Groot voordeel is je hebt de boot (bijna) voor jou alleen. De zee ook trouwens want wij zijn tijdens die week geen andere boten met duikers tegen gekomen.
    Wij hebben voornamelijk droog gedoken. Of nat voor jou te doen is moet je zelf maar inschatten. 12 graden voor meerdere duiken per dag gedurende meerdere dagen houd ik in elk geval niet uit met natpak.
    Wij zijn wel zinnes terug te gaan. Ofwel na het seizoen (november) ofwel terug voor het nieuwe seizoen volgend jaar (april dus).

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader