Duikforum Duikforum Onderwater Fotografie & Video Hoe foto’s bewerken?

• Creator
    Discussie

Carhartt27
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben net terug van mijn duikreis naar de Filipijnen en Micronesië.
    Ik ben nu volop mijn foto’s aan het sorteren maar sommige moeten bijgewerkt worden al dan niet met photoshop.
    Mijn vraag was, is er een manier om stof(korreltjes) te reduceren op een foto??
    + hoe kan ik van een wazige foto toch nog iets scherp maken??

Alvast bedankt!!!

• Hoe foto’s bewerken?

• Dries

Deelnemer
    31 juli 2006 om 10:23

Stof weg halen is eigenlijk vrij eenvoudig.

Indien je PhotoShop hebt doe je dit met de combinatie “filter dust en scratches” en “history brush”.

Een foto opscherpen zal moeilijker zijn. Dit is iets wat ik trouwens nooit op een foto volledig toepas. Enkel op bv de ogen om een extraatje te geven. Indien je het op een volledige foto toe gaat passen, ga je enkel het stof en ruis verscherpen.

Dries

• Carhartt27

Deelnemer
    31 juli 2006 om 11:01

@ dries bedankt voor je info!!!

“filter dust en scratches” en “history brush” onder wat staat dat??

• Dries

Deelnemer
    31 juli 2006 om 11:42

Dust en Scratches staat bij de filters. Ik ken niet juist vanbuiten in welk deeltje… Even zoeken en je komt het tegen.

Wat betreft de history brush. Dit is vrij moeilijk om het volledig uit te typen. Kijk eens even in de help-functie van PhotoShop. Indien je er niet uit raakt, mag je me altijd een mailtje sturen. Dan spreken we wel eens af op een avond dat je kan bellen. Dan leg ik het je aan de telefoon stap voor stap uit. Maar zoals ik zei. Dit is geen eenvoudig onderwerp van PS om uit te leggen. Eens je het door hebt is het poepsimpel te gebruiken.

Dries

• SVp

Deelnemer
    31 juli 2006 om 13:47

In PaintShop Pro vanaf versie 7 is er een tooltje “Auto Scratch Removal”.
    Maar als je dit soort van tooiltjes gebruikt is er ALTIJD detailverlies !

Onscherpe foto’s verscherpen resulteert ook altijd in een foto die nog slechter is dan hij al was. Een scherpe foto verscherpen kan betere, “meer afgelijnde” resultaten geven.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader