Duikforum Duikforum Reizen wie heeft een onderwaterplan van de kabbelaar?

• Creator
    Discussie

roger
    Participant

Ik ga dit WE voor de eerste keer eens kijken naar de Reefballs. Normaal staat op de site van de kabbelaar een plannetje, maar de site is momenteel (enfin: al een tijdje) under construction.
    Wie heeft dat plannetje gedownload en kan mij een kopietje sturen ???

Merci en bedankt ook, hé.

• wie heeft een onderwaterplan van de kabbelaar?

silver reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 9 Leden · 23 Reacties
  • Sourceror

Deelnemer
    28 juli 2006 om 13:39
  • silver

Deelnemer
    28 juli 2006 om 13:41

Hey Roger
    hier vind je ook veel kaarten (waaronder Scharendijke):

http://www.duikkaart.nl/?js=0

groetjes

Johnny

• SVp

Deelnemer
    28 juli 2006 om 13:58
  • svento

Deelnemer
    28 juli 2006 om 14:00

Nicky en ik zijn er eerder deze maand ook gaan duiken, Roger. Mocht je voor het weekend gaan en ginder willen overnachten, dan kan dit een erg goedkoop – maar correct – adresje zijn in centrum Scharendijke (op minder dan 500 meter van de Kabbelaar):
    Pension Holiday Simon & Will Flohil
    Dorpsstraat 10
    +31 11167-1214
    simonflohil@hotmail.com

Extra info? Bel of mail me.

Sven

• roger

Deelnemer
    28 juli 2006 om 14:09

Hey jongens ,

bedankt voor het vlugge antwoord!

Sven:

Ook in de kabbelaar dit weekend: 2 overnachtingen voor 39 eurootjes, kamer+ontbijt + flesvulling.

nog eens bedankt allemaal!

• silver

Deelnemer
    28 juli 2006 om 14:29

Hey Roger
    ik zit dit weekend ook in de kabbelaar! Ik zie je daar wel!

groetjes

Johnny (zwarte Volvo V40)

• roger

Deelnemer
    28 juli 2006 om 14:33

Roger (zilverkleurige Renault Scenic)

• svento

Deelnemer
    31 juli 2006 om 14:20

En Roger, wat vond j’ervan dit weekend?

• roger

Deelnemer
    31 juli 2006 om 14:39

Grmmpgfmmmmbrmmm …
    Ben niet kunnen meegaan wegens sinusitis.

Het was zaterdag al kantje boort tijdens mijn Rescue examen. (p.s.: geslaagd!)

Nu, Stijn en anderen hebben laten weten dat er bij de Kabbelaar aan de Reefs een enorme vissterfte is (hitte?).
    Bijgevolg 1e duik Oesterdam, 2e duik Ekeren (met naar het schijnt prachtig zicht en goede temperaturen)

Op naar divemaster …

• svento

Deelnemer
    31 juli 2006 om 14:42

proficiat met de rescue!

• Luc Dupas

Deelnemer
    31 juli 2006 om 15:10

Proficiat en succes Roger !!!

• roger

Deelnemer
    31 juli 2006 om 16:17

bloos .. bloos ….

• botervisje

Deelnemer
    31 juli 2006 om 16:22

gefeliciteerd Roger!!!

• beulke

Deelnemer
    31 juli 2006 om 17:40

scharrendijke niet verwarren met dreischor he…. volgens mij hebde een schone duik op scharrendijke gemist.

btw, mijn favo route is vertrekken op het einde van de 2e pier (aan het huisje) deze pier ronden richting 1e pier, daarna stukje op +-10 m oversteken (veel zand maar bon, dan kom je uit langs de top van de 1e pier en zo naar de reefballs.
    rondje reefbals en dan terug richting pier 1 om daar nog wat te ‘froetelen’ rond de top.

machtig schoon en als er eens veel volk is rond de reefballs: no panic, want uwe eerste deel van de duik is toch de mooiste!

btw: proficiat!

• Luc Dupas

Deelnemer
    31 juli 2006 om 18:58

> vertrekken op het einde van de 2e pier (aan het huisje) deze pier ronden
    > richting 1e pier
    En vooral niet vergeten daar naar het wrakje te gaan he ! Vooral machtig schoon bij een nachtduik !

• roger

Deelnemer
    31 juli 2006 om 21:38

Verdorie, ik ga toch eens met jullie moeten meegaan …. GODD-verdorie nog aan toe!

• schilderke

Deelnemer
    31 juli 2006 om 21:49

ssssssssssssssst, luc toch, ’t gaat daar druk worden zo !

😉

jaja, heb daar wel mijn mooiste duikje van dit jaar gemaakt hoor.

• silver

Deelnemer
    31 juli 2006 om 23:03

Ja Roger, je hebt wat gemist!

We hebben een volledige nachtduik gedaan op het wrakje; inderdaad machtig mooi! En deze morgen een duik op de reefballs (we waren helemaal alleen!): schitterend gewoon….

Mijn mooiste duik dit weekend vond ik toch deze aan de Zeelandbrug: de piepkleine sepia’s zijn gewoon onweerstaanbaar!
    Niet dat ik iemand jaloers wil maken hoor :))
    Als ik eraan denk post ik nog wel eens wat foto’s

Johnny

• Luc Dupas

Deelnemer
    1 augustus 2006 om 04:16

Okido Schilderke… ik zeg al niks meer… 😉

@Roger: laat maar eens iets weten… altijd welkom om mee te duiken he !

• beulke

Deelnemer
    1 augustus 2006 om 10:04

@ luc: ik heb al 2 keer het wrakje gemist! nu ja, ik heb nog nooit een deftige ‘route’beschriving gehad. ik weet dat het daar ergens ligt tussen de 8 en de 10 meter maar waar? ben er ook nog nooit echt naar op zoek gegaan… mss moet ik dat wel eens doen?

• Luc Dupas

Deelnemer
    1 augustus 2006 om 10:08

Gemist ? Gewoon op het 2de pierke, aan die houten toren, loodrecht op die pier naar beneden gaan en op 8-10m valt ge dan boenk op dat wrakje dat half “ingegraven” ligt in het talud. Ge kunt dat bijna niet missen… Of toch… ik heb dat 1 keer gemist, toen we eens geen halve meter ver zagen van ’t stof en ik -Wet van Murphy- die keer ook mijn kompas niet had gezet en we gewoon langs het talud “het zal wel ongeveer deze richting zijn” naar beneden zijn gegaan.
    En als ge dan nadien van ’t wrak verder naar beneden zakt, naar een 20-25m, komt ge in een wat “speciaal” en leuk “maanlandschap” terecht met normaal gezien redelijk wat platvis, lampekapjes, leuke oranjerode anemoontjes die door de desolate redelijke vlakke bodem steken, enz. … en als ge dan terug langs het talud schuin naar rechts naar boven gaat komt ge rond de 15m een strook dodemansduim tegen… ook best leuk allemaal.

• beulke

Deelnemer
    1 augustus 2006 om 14:31

meestal volg ik de pier en ga zo naar een meter of 20… vandaar dus…

volgende keer idd loodrecht gaan, dan bots ik er wel pal bovenop zeker?
    dat verder naar beneden zakken, das dan terug evenwijdig met de pier of vergis ik mij?

ik kom ter hoogte van pier 1 altijd een ijzeren wiel tegen, zo’n meter groot op een meter of 10-12. weet er ook iemand waarvan dat is? ik gebruik het altijd als referentiepunt maar ben wel curieus naar de oorsprong van dat ding… het wiel istrouwens een goede meter in doormeter…

• silver

Deelnemer
    5 augustus 2006 om 23:17

Update, hier zijn enkele foto’s: commentaar is welkom.

http://foto.telenet.be/7170065180

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader