Duikforum Duikforum Reizen calella

• Creator
    Discussie

jim
    Deelnemer

Hey,
    heeft iemand ervaring met duiken in calella?ik weet wel dat de medas eilanden iets verderop misschien beter zijn maar daar zal ik niet geraken.
    jim

• calella

alain G. reageerde 16 jaar, 5 maanden geleden 3 Leden · 6 Reacties
  • alain G.

Deelnemer
    27 juli 2006 om 14:18

vertrek er morgen heen…. laat U binnen 2 weken wel iets weten.

• jim

Deelnemer
    27 juli 2006 om 15:38

ok.bedankt alain

• jim

Deelnemer
    16 augustus 2006 om 16:47

@alain,hoe was het duiken nu in Calella?
    Heb je gedoken met poseidon nemrod diving die daar in het centrum zit?

jim

• frankymar

Deelnemer
    16 augustus 2006 om 21:33

De medas beter? Meestal slechter zicht dan in Calella.
    Juist voor Callela heb je ‘Los Ullastres I-II-II’ , je hebt Las Hormigas voor Callella,
    je hebt richting Begur ook nog enkele mooie riffen en voor Sa Tuna – Aquafraida heb je een topbestemming ‘furio fito’ een prachtige wand tot op -57m.
    Richting Palamos heb je een wrakje ‘Boreas’
    Duik ze daar.

• jim

Deelnemer
    17 augustus 2006 om 12:34

Bedankt voor de tip.ben benieuwd

• alain G.

Deelnemer
    17 augustus 2006 om 14:18

Ben pas terug… Duiken zijn deze periode goe te doen maar het probleem is vooral als je kantduiken wil maken.
    Wij zijn op verschillende plaatsen door de plaatselijke autoriteiten weggehaald, terwijl we aant uitladen waren, daar er in de zomerperiode NIET van de kant mag gedoken worden.
    Er werdt ons bij Begur in het mooie plaatske sa tuna een mooie duik door een duikcentrum van estartit aanbevolen maar daar stond een plaat met verboden duiken van 1/6 tot 30/9…
    Heb daar ook een kaart gekocht waar de plaatselijke duikstekken zijn.
    Ofwel hadden we het probleem, vanwege het seizoen, dat er zoveel toeristen waren dat we 2 km met onze spullen moesten lopen tot aan de stek, of je moest van de parking 500 trappen naar beneden doen om aan het strand te geraken.
    we hebben aldus gedoken bij Cala Montgo, illa matua (l’escala), Sa riera ( begur), de linkse zijde van de haven in Tamariu en natuurlijk les medes met Unisub. Grote boot met telkens 4 duikers, gewoon zalig.
    Dus mooie kantduiken gedaan maar wel wat zoek en stapwerk in deze periode.
    Ik ben telkens met mijn zoon geweest zonder duikentrum (behalve medes)
    was ik nog vergeten, zicht ongev. 20 Meter en Temp boven 26° en onder op 35 M (medes) 23°

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader