Duikforum Duikforum Materiaalbespreking cressi comfort pak “glijd” niet zo goed meer

• Creator
    Discussie

k@sp3r
    Deelnemer

weet er mss iemand of er een middeltje bestaat om het pak makkelijker te laten glijden bij het aantrekken?
    toen het pak nieuw was geen enkel probleem maar de laatste paar duiken echt moeite gehad om het pak goed op zijn plaats te krijgen.
    nee, ik ben niet sterk verdikt, probleem zit hem vooral om het pak over de voeten te krijgen 😉

groetjes

• cressi comfort pak “glijd” niet zo goed meer

Godiva reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 13 Leden · 16 Reacties
  • Luc Dupas

Deelnemer
    24 juli 2006 om 17:59

van die dunne plastic boodschappentasjes van gb, delhaize, etc. over je voeten trekken en dan zo in ’t pak glijden…

• Jacky Shark

Deelnemer
    24 juli 2006 om 18:23

Offe een beetje baby-shampoo (zwitsal of zo) op uw benen smeren…offe een ouwe panty aandoen van vrouwke of zo…

• Joe Piler

Deelnemer
    24 juli 2006 om 18:24

Volgens mij ligt dat niet aan het pak, maar aan het weer. Door het zweten schuift dat allemaal veel moeilijker. Gevolg, trekken en sleuren om je pak aan te krijgen, dus nog meer zweet, enzovoort.

• SVp

Deelnemer
    24 juli 2006 om 18:45

Waar mogelijk (Tetjes en co) doe ik mijn pak in het water aan. Glijdt als een euh …

• k@sp3r

Deelnemer
    24 juli 2006 om 18:49

merci voor de reactie’s, de zakjes en de baby-shampoo ga ik zeker proberen !

groetjes

• 100%WaterProof

Deelnemer
    24 juli 2006 om 19:33

hallo kasperke

t’is idd wat Joe piler zegt, het zweet, plus het feit dat ge echt wel wat dikker geworden zijt, maar dat is natuurlijk moeilijk om van uzelf te zeggen. Die Cressi leurt wel, maar niet tot in het oneindige;-)

GrtZ

de magere

• Stropken

Deelnemer
    24 juli 2006 om 20:46

Mee karrevet,joeng,mee karrevet!!De oudere kanaalzwemmers gebruikten dat allemaal EN t’is goe veur de koude!!!!—)))

• Godiva

Deelnemer
    24 juli 2006 om 21:04

Zeker als pak nat is trek ik het “binnenste buiten” aan. Ik steek mijn voeten tot de enkels op hun plaats zitten, vervolgens “rol” ik het pak omhoog. Zorgt ervoor dat ik er niet zo hard aan moet trekken (ik heb de “enkelseal” al eens moeten vasthechten omdat ik mijn hiel er gewoon door had getrokken :oops:)

• beulke

Deelnemer
    25 juli 2006 om 10:08

zeg maar gerust dat ik een zaag ben maar zeep en shampoo gebruik ik toch liever niet aan mijn duikpak. die detergenten sleur je mee het water in en zijn(weliswaar minim) vervuilend. Als nu alle duikers hun pak zouden insmeren met shampoo dan zou het nogal een schuimboel worden…

ikzelf gebruik van die korte nylon sokjes, zo glij je ook nog eens makkelijker in en uit je botjes.

• Jacky Shark

Deelnemer
    25 juli 2006 om 10:32

Ge moet het ook niet met de liters gieten hé, een beetje insmeren (enne al de zonnekreem op de armen en benen en koppen dan ???)…daarom is de keuze van baby-shampoo het beste.

• Plonzertje

Deelnemer
    25 juli 2006 om 11:19

Vaseline 😉

• Godiva

Deelnemer
    25 juli 2006 om 17:43

vaseline is slecht voor rubber, zou het dus niet in buurt van pak willen. Bovendien geeft dat zo’n vieze plakboel…

Heb wel gedacht aan zo’n gel/glijmiddel op waterbasis, bestaat zelfs met lichte verdoving ;-). Zou een zeer goede hydraterende creme zijn voor de huid, heeft men mij wijsgemaakt (alleen wat duur als je het koopt in de apotheek)

• scorpiodiver

Deelnemer
    25 juli 2006 om 18:17

Vaseline slecht voor rubber?!? Das den eerste keer dat ik dat hoor.
    Vaseline is een neutraal vet en wordt zeer veel gebruikt in de industrie vanwege niet agressief tegen rubber. Ik zit in de vliegvaartindustrie en wij gebruiken dat regelmatig om bepaalde lagers en o-ringen mee in te vetten. Ook zou het gebruikt worden op condooms maar in die industrie zit ik niet dus das maar van horen zeggen….

• Trico Traco

Deelnemer
    25 juli 2006 om 18:26

• Kefke

Deelnemer
    25 juli 2006 om 20:55

En jarretellen, dan is het nog sexy ook!

• Godiva

Deelnemer
    25 juli 2006 om 21:06

Vaseline slecht voor rubber?!? Das den eerste keer dat ik dat hoor.
    Vaseline is een neutraal vet en wordt zeer veel gebruikt in de industrie vanwege niet agressief tegen rubber. Ik zit in de vliegvaartindustrie en wij gebruiken dat regelmatig om bepaalde lagers en o-ringen mee in te vetten. Ook zou het gebruikt worden op condooms maar in die industrie zit ik niet dus das maar van horen zeggen….

http://www.mypleasure.com/education/qanda/questions/18.asp
    http://www.walnet.org/csis/med_research/oilstudy.html
    Ok, tis latex en geen neopreen (maar dus wel oppassen met droogpak seals!)

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader