Duikforum Duikforum Reizen cairns

• Creator
    Discussie

Berre
    Deelnemer

Hallo iedereen ben nieuw op het forum.
    Ik heb met een paar duikmakkers een trip naar australie geboekt,
    en hadden het idee 6 dagen te duiken op het great barrier reef.
    Heeft r iemand ervaring met dit reef?
    Hoewerkt t live a board duiken op voorhand boeken of ter plekke?
    welke zijn de beste duikstekken op t reef,had al ergens gelezen hoe verder van de kust hoe beter… alle info is welkom!

• cairns

patcor reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 9 Leden · 13 Reacties
  • SVp

Deelnemer
    22 juli 2006 om 19:38

Liveaboards moet je zeker altijd op voorhand boeken !
    Er moeten namelijk een minimaal aantal reizigers zijn of de trip gaat niet door.

Over het GBR zelf kan ik niks zeggen.
    Ik ben er nog niet geweest en ga dat ook niet doen wegens te duur en volgens een drietal kennissen onder water minder interessant dan Egypte.

• Stropken

Deelnemer
    22 juli 2006 om 21:25

Effe kijken in de videotheek ofwel inlichtingen nemen bij de Universiteit van Luik.In 1966 hebben zij in samenwerking met de Zeemacht een expeditie gedaan aldaar en een documentaire van gedraaid “Het Groot Barrière Rif”.

• Ann

Deelnemer
    23 juli 2006 om 00:43

Ik heb vorige zomer met Taka dive een 5 daagse live aboard gemaakt (http://www.taka.com.au/index.htm).
    De duiken zijn meestal niet zo diep, je kunt er heerlijk duiken en van alles zien, anemoonvisjes, kogelvissen, tandbaarzen, trekkersvissen, schildpadden, rifhaaien, mooie riffen… . Toffe boot, leuke crew, goed eten, goede veiligheid aan boord, goei pillekes tegen zeeziekte. Als je kan, probeer dan Osprey Reef aan te doen. Het was een helse overtocht (ik heb heel de nacht over de rand van de boot gehangen), maar zeker de moeite waard.

• movieman

Deelnemer
    23 juli 2006 om 00:45

Live Aboard in Australië werkt anders dan we gewoon zijn in de Rode zee, en deze zijn in vele gevallen gewoon ter plaatste te boeken! Zij hebben ook veel verschillen van 3 dagen tot 2 weken, er worden daar vooral veel 5daagse trips gedaan etc.
    Ik ken zelf enkele mensen die gewoon op goed geluk Live Aboards daar hebben geboekt de dag voor ze vertrokken en zo tot wel 50% korting hadden! Uiteraard speel je zo een gevaarlijk spelletje als alles volboekt is wanneer jij daar bent heb je pech!

het “Great Barriere Reef” wordt soms nogals eens overschat, maar om nu te gaan beweren dat Australië onder water minder intressant is dan Egypte vind ik wel zeer straf!

• SVp

Deelnemer
    23 juli 2006 om 01:24

Een van de kennissen in kwestie is Sytze Boomsma, jou bekend denk ik, die er een tijd gewerkt heeft en die van het GBR helemaal geen hoge pet (meer) op had sinds hij in Egypte had gedoken.
    Twee andere kennissen zijn er ook geweest, waarvan 1 op safari en een andere met dagduiken. Zij waren minder krachtig in hun uitspraken maar gaven toch ook een duidelijke voorkeur voor Egypte aan.
    Misschien moet ik toch maar eens zélf gaan kijken …

• StarLight

Deelnemer
    23 juli 2006 om 01:39

zelf gaan kijken is altijd het beste he, maja, so much to do/see and so little time/money :))

• Stropken

Deelnemer
    23 juli 2006 om 11:00

Inderdaad Bruno,als je die documentaire ziet van The Barrier Reef denk ik toch dat er toch wel héél wat meer leven zit dan in de Rode Zee – mààr die film is wél gedraaid in 1966/1967!!!!

• buceador

Deelnemer
    23 juli 2006 om 11:54

http://www.mikeball.com
    niet goedkoop maar naar het schijnt de beste .
    heb al een videoreportage gezien van iemand die met mikeball ging duiken
    en zag er héél goed uit .

groeten peter.

• movieman

Deelnemer
    23 juli 2006 om 18:50

Svp,

Inderdaad ik heb daar ooit met Sytze over gesproken en hij was er niet echt gek van.
    Maar voor zover ik me het gesprek nog kan herinneren heeft hij daar maar op 1 plaats gewerkt en gedoken!
    Ach elke plaats heeft voor en nadelen maar Australië is niet een plaats dat je vlug kent! er zijn zoveel plaatsen zover van mekaar, je hebt er plaatsen waar je dagelijks tussen Manta’s kunt zitten andere plaatsen waar Whale Sharks de normaalste zaak van de wereld zijn, allee soorten haaien en wat te denken van de Leafy Sea Dragon http://www.divegallery.com/Leafy_Sea_Dragon.htm momenteel 1 van de dingen op de top van mijn lijstje en enkel in Australië te vinden (ook weer op bepaalde plaatsen)

• patcor

Deelnemer
    24 juli 2006 om 09:04

Vijf jaar geleden ook de 5 daagse gedaan met TAKA DIVE en dat is inderdaad zials Ann zegt een fantastische belevenis .
    Je kan deze trip in België boeken bij AUSSIE TOURS uit Staden

Pat

• Plonzertje

Deelnemer
    24 juli 2006 om 09:56

Op voorhand boeken is niet nodig: er zijn zoveel duikcentra in Cairns dat je kan gaan negotiëren over de prijs en er serieuze kortingen kan bedingen (vooral voor opleidingen) Natuurlijk als je echt een bepaald deel van het GBR met een cruise wilt doen, zou ik toch eens op voorhand informeren over de mogelijkheden en eventueel reserveren.

Ik kan duikcentrum DEEP SEA DIVERS DEN ten zeerste aanraden.

Onderwaterleven is fantastisch op great barrier reef (wel meer harde koralen dan in Egypte, minder zachte koralen en in het algemeen iets minder kleurrijk, maar wel fantastisch veel vis). Ikzelf ben op 6 dagen op Norman Reef en Saxon Reef gaan duiken (transfer +/- 3u per speedboot naar schip op locatie) (Dit moederschip verplaatst zich dan op deze twee riffen naar de verschillende duikstekken) (Zowel Norman als Saxon reef zijn redelijk ondiep, maar wel dolfijen, witpunt rifhaaien, schildpadden, napoleans, etc op gezien).

Greetz
    Pieter

• Berre

Deelnemer
    24 juli 2006 om 20:43

Bedankt allemaalvoor de reacties!
    Wij hadden taka ook al eens onder de loep genomen en sprong er wel uit!
    probleem is taka heeft vaste vertrek dagen, en wij komen op zondag in cairns aan…
    zon is geen vertrekdag bij taka, we blijven maar 7 dagen in cairns dus…
    andere tour operater zoeken.

idd Peter mikeball is veruit de duurste heb k gemerkt, kan het budget ni aan vrees k (:

groeten
    Berre

• patcor

Deelnemer
    25 juli 2006 om 08:55

Ga eens kijken naar http://www.underwater.com.au en kies vervolgens australia , dan op de kaart Queensland en dan Cairns : je krijgt dan alle operators die in Cairns werken te zien met de nodige info .

Pat

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader