Duikforum Duikforum Federaties opleiding evenwaardig met 3*

• Creator
    Discussie

tarzan
    Deelnemer

hallo,

ik ben momenteel 2* VVW,Cedip,Cmas duiker.
    Het probleem is nu dat er bij ons in de duikclub te weinig kader is voor de opleiding 3*.
    Is het mogelijk om langs een andere weg desnoods Padi of andere organisatie een cursus van hogere opleiding te volgen en deze nadien te laten omzetten naar VVW/CEDIP/CMAS. 3* duiker ?

• opleiding evenwaardig met 3*

Richard reageerde 16 jaar, 5 maanden geleden 8 Leden · 11 Reacties
  • Luc Dupas

Deelnemer
    20 juli 2006 om 17:55

Heb je al eens geinformeerd bij andere VVW-clubs in de buurt of je daar niet tijdelijk “op visite” mag komen voor je zwembad- en theorielessen en ook voor openwaterproeven? Normaal gezien zou dat toch geen probleem mogen zijn? Of is er geen andere VVW-club in je buurt? Van welke regio ben je overigens?

• SVp

Deelnemer
    20 juli 2006 om 18:14

Als je bij ons (NELOS club) aansluit, dan ben je volwaardig 2* en kan je zo instappen in de 3* opleiding. Daarna ben je CMAS 3*.

• blue

Deelnemer
    20 juli 2006 om 18:16

http://www.relaxdivers.be doet ook CEDIP-opleidingen.

Dus je 3* halen is geen enkel probleem. Info vind je op de site of even telefoneren (nummers op de site)

Info ook op http://www.relaxdiversforum.be

VVW valt onder de koepel CEDIP, dus daar hoef je zelf geen crossover meer te doen.

De 3*-opleiding kan je bij ons iedere dag starten. Donderdag zwembad. Dinsdag, vrijdag en zondag duiken.

• Admin

Beheerder
    20 juli 2006 om 18:22

Ik denk dat het iemand uit “SVp ” zijn buurt is (Bornem) en daar zijn er al meerdere van bij ons een opleiding of cross-over komen volgen naar een hoger cedip brevet,gelijkwaardig aan een vvw of cmas brevet :-))).

Zoals je ondertussen weet is iedereen welkom van alle federatie’s en ze kunnen per direct beginnen aan een hoger brevet zoals Blue aangeeft.

• Carl A

Deelnemer
    20 juli 2006 om 18:39

@ Tarzan,

Indien je interesse hebt kan je bij ons aansluiten (VOT-Oostende) – momenteel hebben we 3 personen in opleiding voor 3* CMAS – VOT is een VVW-Cedip club. We trainen elke vrijdag van 9-10u (tijdens de zomermaanden). Zelf ben ik van Deinze en rij elke vrijdag met veel plezier naar Oostende (4,5m diep – zout water – 50 m … een grote luxe).
    Je kan me contacteren via mail – nà 30 juli (morgen vertrek ik immers naar Egypte).

• SVp

Deelnemer
    20 juli 2006 om 20:22

@sun&sea
    “Meerdere” is vast jouw eigen synoniem voor “1” ? 😉
    Ik hoorde laatst dat er in de VVW club in Bornem geen kader meer zou zijn.
    Klopt dat ?

• Admin

Beheerder
    21 juli 2006 om 01:54

@SVp ,inderdaad meerdere nu reeds 5 duikers die overgekomen zijn, zelfs inwoners van Bornem en ja er is een gebrek aan kader ,geen instructeur ,ze doen echter wel opleiding via een 3* duiker en een 4* duiker onder toezicht van een andere club op afstand.

natuurlijk zijn ze welkom bij ons :-)))

• kdd’tje

Deelnemer
    24 juli 2006 om 20:25

tarzan,
    je kunt steeds terecht bij Tortuga divers te Bredene (VVW). wij trainen op donderdag van 21 tot 22 uur.
    Indien interesse, geef gerust een seintje

• Admin

Beheerder
    4 augustus 2006 om 18:05

Ondertussen zijn er weer een aantal duikers van de tradionele federatie’s overgestapt naar ons systeem ,blijkbaar hebben we de beste mond aan mond reclame over onze opleidingen.

Ik zou zeggen ,steeds iedereen welkom ,eens u erbij bent weet je dat je goed zit !

• Richard

Deelnemer
    5 september 2006 om 03:46

Ja idd tarzan komt naar de Tortuga’s daar hebben zij niet minder dan 4 zeer actieve instructeurs en daarbij nog enkele assistent-instructeurs om jou te kunnen opleiden. Niet alle Oostendse duikclub kunnen met ons mee rivaliseren op dat gebied. Bij ons ga je snel groeien in je duiksport.

Richard.

• Richard

Deelnemer
    5 september 2006 om 03:48

@ Carl A : à propos Carl, wanneer begint alweer jullie D3 opleiding want sommigen van jullie kandidaten D3 zijn blijkbaar nog niet op de hoogte van een eventueel aanvang van de festiviteiten!? 🙂

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader