Duikforum Duikforum Uit fouten leren Ongeval Ekerse Putten

• Creator
    Discussie

Geestinefleske
    Deelnemer

Duiker glijdt uit bij het te water gaan en botst met achterhoofd tegen een trap… Hulpdiensten moesten het slachtoffer ter plaatse reanimeren.

(Bron: Teletekst p116 TV1)

• Ongeval Ekerse Putten

blue reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 26 Leden · 81 Reacties
  • Luc Dupas

Deelnemer
    19 juli 2006 om 18:47

Zwijg stil… hoe daar niet meer op hun voorgevel of op hun fles of achterste dodderen snap ik niet… de onderste palier staat onder water, en ik zie daar steevast mensen proberen met een voorwaartse stap/sprong te water te gaan en dat lukt verdorie zo moeilijk met uw vinnen onderwater… ;-(
    ‘k Heb er daar al zin voorover stuiken, of net net net op het randje met hun fles of achterste de rand van die onderste palier missen als ze in ’t water komen.
    Idem dito trouwens v.b. op de houten ponton in Opprebais in de winter als het vriest en die ponton behoorlijk glad is… ook daar al mensen zien uitglijden als ze daar op de rand staan en met een voorwaartse sprong willen in ’t water stappen…
    Gewoon het simpel houden, met je rug naar ’t water gaan staan, je trimvest beetje opblazen en je achterover laten vallen… simpeler kan niet…

• Stropken

Deelnemer
    19 juli 2006 om 20:47

Luuuuuc,en diene voorwaartse rolsprong!!!!—)))

• rubella

Deelnemer
    19 juli 2006 om 21:31

daarvoor moede minstens 2* instructeur zijn. :)))

• schilderke

Deelnemer
    19 juli 2006 om 22:37

waarom met je vinnen aan in het water gaan?
    in ekeren doe ik mijn vinnen altijd in het water aan.
    niets zo makkelijk, en des te sneller kan ik afkoelen, zeker met dit weer !

• botervisje

Deelnemer
    19 juli 2006 om 22:47

@ schilderke

Nie overal hé;-))))

• schilderke

Deelnemer
    19 juli 2006 om 23:05

enkel als er golfjes van ne halve meter staan rollen we in het water e botervisje
    héhé ! ! !

• Luc Dupas

Deelnemer
    19 juli 2006 om 23:08

dat is dan een boddervisje… ;-)))

• pyjamaduiker

Deelnemer
    19 juli 2006 om 23:13

Op welke steiger is dat dan gebeurt,de grote waar iederéén in het water gaat ???
    Volgens de beelden op ATV zou het die oude steiger zijn links van de put .

• botervisje

Deelnemer
    20 juli 2006 om 08:48

oh neen, da boterviske ging goe, maar den dijk op de vuilnisbelt hangt vol verf;-))))

• Luc Dupas

Deelnemer
    20 juli 2006 om 09:03

De moderne versie van “Killroy was here” dus… “Botervisje was here”… 😉

• botervisje

Deelnemer
    20 juli 2006 om 09:06

neen, neen, schilderke was daar;-)))

• crisis

Deelnemer
    20 juli 2006 om 13:05

In Het Laatste Nieuws stond tot 2 maal toe dat de duiker met zijn “zuurstoffles” op de bodem lag. Jeezes

• botervisje

Deelnemer
    20 juli 2006 om 13:19

ze leren het nooit!

• Dries

Deelnemer
    20 juli 2006 om 13:53

Best ewel grappig… Moest ik redacteur zijn, zou ik altijd over zuurstofflessen spreken. Hoe je een duikforum toch wel kunt opjutten. Zelfs na enkele 10-tallen keren, blijven ze zich nog steeds opjagen over dat 1 woordje 🙂

• roger

Deelnemer
    20 juli 2006 om 14:31

Daar kunnen de journalisten toch niets aan doen, dan wij duikers perslucht doen in een zuurstoffles ….

Je kan in een Whiskyfles toch ook Cognac doen ??

—–
    Kwestie van grammaticaal het verschil te zien tussen een “zuurstoffles” en een “fles zuurstof”.

• Stropken

Deelnemer
    20 juli 2006 om 14:59

Moar Roger toch…cognac in ne’n whiskyflasse!!!!!Da kan NIE smoake … da’s t’zelfde als mee uwe allochtone eerdbezen!!!

• Baksteen

Deelnemer
    20 juli 2006 om 15:27

Zijn er dan getuigen aanwezig die kunen bevestigen dat de bewuste duiker geen zuurstoffles bij had. Twas misschien wel nen rebreatherduiker. Of een tecky met deco stage 100%.
    Ik vind het persoonlijk heel erg dat die journalist zo onderuit gehaald wordt zonder dat de feiten eerst geverifieerd worden. Op een forum kunde ook alles kwijt he.

😀

• Luc Dupas

Deelnemer
    20 juli 2006 om 15:43

Vind dat altijd best grappig… dat “geraakt zijn” van veel duikers over die “zuurstoffles” dan wel “persluchtfles”… alhoewel… bij nitrox- en andere duikers moet ge dan al gaan spreken over “flessen met ademgassen onder druk”… pffff… allemaal een hele voor buitenstaanders onnodig veel te dikke boterham voor dingen die in 99% van de gevallen niet eens de essentie zijn van het voorval.
    Laat die journalisten gewoon verder blijven schrijven “zuurstofflessen”… zij hebben tenminste door dat O2 als essentieel en metaboliserend gas de belangrijkste component is in de ademgassen in onze duikflessen en dan de andere componenten er gewoon “bij” komen in functie van de omstandigheden en de soort duiken… 😉

• HES van Schoonhoven

Deelnemer
    20 juli 2006 om 18:09

Ja, en wat gebruik je nu helemaal van de inhoud van die fles?
    Toch alleen de zuurstof!

De rest kun je niet eens gebruiken.

• Baksteen

Deelnemer
    20 juli 2006 om 18:57

Bwa… je kan er high op worden.

• ado

Deelnemer
    20 juli 2006 om 20:06

@ luc
    Juist wat je zegt ivm die zuurstof fles ipv van perslucht,wie niet duikt snapt dat toch niet en kan het niet schelen ook al duiken we met propaan gas.
    Juist toch :))

• Luc Dupas

Deelnemer
    20 juli 2006 om 21:14

Dat is inderdaad wat ik bedoel Philippe… 😉

• Werner

Deelnemer
    20 juli 2006 om 22:35

ado: “ook al duiken we met propaan gas” sst… straks gaan ze nog belastingen heffen op onze perslucht. 🙂

• Dries

Deelnemer
    20 juli 2006 om 23:06

Werner:

Dat doen ze al hoor. 21% BTW die je betaalt op de lucht (of ander ademgas)
    En voor de muggezifters: in Olland 19% :-p

• ikke (ni dien andere)

Deelnemer
    1 augustus 2006 om 16:36

Na 100den keren hadden die gasten journalisten en anderen gewoon ook “fles” kunnen zetten… zou tropuwens goed zijn voor de verbeelding van de forumgasten en meiskes hier.
    Dan kan de ene er een cognacfles van maken en nen andere een zuurstoffles of een zatte fles…
    Elks wat wils en iedereen content!!!

Greetz

Ikke

Page 1 of 4

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader