• Creator
    Discussie

roger
    Participant

Nu het toch al wat warmer wordt, denk ik er over na om te duiken met een enkel 7 (wetsuit).
    Probleem is dat ik dan een losse kap moet aanschaffen.
    Liefst een iets langere kap die de nek en de hals goed afsluit.
    Ideeën, Ervaringen ??

• losse kap

roger reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 14 Leden · 17 Reacties
  • stach

Deelnemer
    18 juli 2006 om 10:29

een gewone losse droogpakkap van bare bbijvoorbeeld doet de job perfect

• schilderke

Deelnemer
    18 juli 2006 om 10:32

heb vrijdag met een buddy gedoken die zo een kap had met een enorme flap.
    hij was hier niet over te spreken…
    te veel last om die flap weg te plooien in zijn pak…

zelf heb ik nog een kap van scubapro (zo eentje met allemaal “s”kes op) en heb daar mee gedoken met me 5 mm pak. hier zit een gewone kraag op en die kap voldeed perfect.
    ik heb ze echter een tijdje geleden uitgeleend, anders kon je ze gerust eens testen.

geert

• wendy

Deelnemer
    18 juli 2006 om 10:36

wie heeft er ook een probleem met dat dikke neopreenoverschot aan de hals?
    waarom maken ze dat zo dik.
    Het is altijd wriemelen om dat achterste stuk in je pak te krijgen.
    Ik heb hetzelfde merk van pak en kap dus die zouden toch een beetje op elkaar afgestemd moeten zijn.
    voor de rest, geen klachten
    groetjes

• wendy

Deelnemer
    18 juli 2006 om 10:38

nog iets
    ik heb er heel wat gaten in moeten boren want ik krijg er altijd een punthoofd in:))

• Luc Dupas

Deelnemer
    18 juli 2006 om 10:49

Gewoon de kap achterstevoren aandoen Wendy’ke… en dan vanvoor een gaatje voor de ontspanner en je duikt heerlijk relax… 😉

• P’ke

Deelnemer
    18 juli 2006 om 12:07

Ik duik zonder kap en dat gaat heel eenvoudig. Geen problemen met het wegsteken van flappen of dergelijke.

• Luc Dupas

Deelnemer
    18 juli 2006 om 12:10

Amai P’ke! Komt vanavond eens meeduiken in de Put van Ekeren… 7-8C beneden in de put… en dan zonder kap… hehe… zelfs Willy Claes zou dan geen probleem meer hebben met het wegsteken van zijn flappen, die zijn dan nog zooooooo (duim en wijsvinger 1cm van mekaar) groot… 😉

• SVp

Deelnemer
    18 juli 2006 om 13:12

Zeg Roger, heb je al eens geprobeerd ZONDER kap ?
    Ik duik al maanden zo en dat is héél bevrijdend !

• algje

Deelnemer
    18 juli 2006 om 13:16

Zo’n dun kapje van aeroskin is ook héél goed hoor, niks dikke neopreen, gewoon een licht stofke die prima rond je koppeke sluit 🙂

• Trico Traco

Deelnemer
    18 juli 2006 om 15:05

• schilderke

Deelnemer
    18 juli 2006 om 15:33

moet net aan iets denken.

tijdens mijn opleiding ow hebben ze me geleerd dat je het meeste warmteverlies hebt langs je hoofd…..mogelijk een reden om toch maar met kap te duiken in onze watertjes?

• StarLight

Deelnemer
    19 juli 2006 om 10:21

ik gebruik de gewone “korte” losse kap van bare, daar hangen geen flappen aan, geen gefoefel 🙂

als de watertemperatuur het echter enigszins toelaat, dan duik ik ook wel liever zonder kap; zondag nog in grevelingen, zelfs op 20m diepte was het nog 18 graden, dan is het wel lekker zo zonder kap

• Shark Bait

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 02:44

ik duik nu in oosterschelde ook zonder kap, het is er toch 22 -23 °C.

en anders kan je een waterproof kap kopen, die hebben tegenwoordig zelfs een ventiel zodat je geen gaten meer in je kap moet maken voor de lucht eruit te laten.
    en zo geen vervelend grote “lap”.

http://www.simplyscuba.com/ProductDetails.aspx?StockID=14445

• Erwin8

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 11:06

Hallo, ik duik al jaren met een losse kap van Bare, en ja het kost enige moeite om de flap achteraan mooi in je duikpak weg te werken, maar met 2 sec. hulp van je buddy ( je moet het maar gewoon vragen hé en niemand heeft er al ooit en opmerking over gemaakt)die de flap mooi steekt terwijl jij je pak goed aantrekt zit alles netjes.
    Gewoon kopen en doen.

• N2Junkie

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 11:19

Ik zou dubbel 7 blijven duiken. Moest zaterdag een beetje trappen maken (35 minuten) en ik was blij met mijn dubbel 7.

Jan

• zeerob

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 12:44

Ik was die buddy van schilderke,
    Mijn losse kap van bare heeft een net te grote flap waardoor die (bij mij) altijd wel ergens dubbel zit. Een ze goed zit is het een perfecte kap. Ik koop mij spoedig die droogpakkap waarover “Starlight” het heeft. Hoewel ik vermoed dat die waarschijnlijk niet geheel aansluit op een natpak?

Als ge mijn kap eens wil testen spreken we wel eens af. Ik ga waarschijnlijk morgenavond naar ekeren.
    Zeerob

• roger

Deelnemer
    7 augustus 2006 om 12:54

Vriendelijke dank voor het aanbod, Zeerob.
    Maar voor morgen zit het er niet in.

En mijn volgende duik zal in tropische wateren zijn want ik vertrek voor een weekje naar Rhodos.

Joepie!

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader