Duikforum Duikforum Reizen Three Corners Rihana Resort – El Gouna

• Creator
    Discussie

scuba sven
    Deelnemer

Wie van jullie heeft ervaring met dit hotel in El Gouna?
    Na verschillende vakanties in Sharm, overwegen we deze keer El Gouna;
    We zouden begin september afreizen, wie heeft eventueel wat ervaring met wat we dan mogen verwachten qua leven onder water?
    Bedankt voor jullie reacties,

Sven

• Three Corners Rihana Resort – El Gouna

scuba sven reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 12 Leden · 26 Reacties
  • SVp

Deelnemer
    13 juli 2006 om 14:57

El Gouna is mooi en proper, en een kennis van mij werkt daar als duikgids in het Club Med hotel. De Three Corners Rihana heeft een erg goede reputatie en je zal het er best fijn hebben !

In de Rode Zee heb je heel het jaar rond exact hetzelfde leven.
    September-oktober is wel de periode waarin de reuze trekkersvissen (ballistoides viridescens) hun eieren leggen en deze aggressief bewaken.
    Als je deze http://www.amonline.net.au/fishes/fishfacts/fish/bvirides.htm tegenkomt en hij zwemt op je af : wegwezen !

• Zeemeermin

Deelnemer
    13 juli 2006 om 16:38

Dag Scuba Sven,

Wij zijn er met 12 duikers 3 jaar geleden geweest.
    Hotel dik in orde, heel propere kamers, leuk zwembad en lekker eten verzorgd door
    Michel den Belg. Hij werkt er nog want hebben hem op het vlieghaven in Hurghada in juni
    dit jaar nog tegengekomen.
    Alvast veel duik plezier.

• Admin

Beheerder
    13 juli 2006 om 18:11

Er is ook nog Three corners Ocean view el gouna ,is gelegen aan de zee.

Het duikcentrum is gelegen in three corners “Easy divers academy” één van de beste in egypte !

Link hotel : http://www.threecorners.com/

Link duikcentrum: http://www.easydivers-academy.com/

Onder water gaan ze naar één van de mooiste duikplekken van de rode zee kwa koralen,
    Poseidon garden,ook dolphinhouse siyul island,etc… staan er op het progamma.

Carl ampe is er kind aan huis ,hij heeft er al tientallen duiken gedaan:

zijn e-mailadres : carl.ampe@skynet.be

• Carl A

Deelnemer
    13 juli 2006 om 18:14

Three Corners is een goede keuze (gerund door de Belgische familie Lambrechts overigens)

De duikclub aan het hotel verbonden is Easy Divers met Serge (weer een Belg) aan het hoofd. Hierbij zijn e-mail adres; Serge Van Tholl
    Heb vooral positieve ervaringen met deze club, vandaar werd het zo’n beetje m’n tweede habitat.

El Gouna is trouwens de beste uitvalsbasis voor de wrakken in het Noorden (absolute aanraders: Giannis D, Chrisoula K, Carnatic, de Thistlegorm, de Rosalie Moller). Zorg enkel dat je met de juiste boot meegaat (ze beschikken over 3 boten die ze dan verdelen over de ‘beginnende duikers en initiatie-nemers’ en de ‘gevorderden’.

El Gouna zelf is een mooi stadje met heel veel mogelijkheden op sportief en recreatief vlak èn veel uitstap-mogelijkheden naar (bvb) culturele sites.

Wil je nog meer details, mail me gerust.

• Admin

Beheerder
    13 juli 2006 om 18:19

van toeval gesproken nu is de carl er ook !

• Luc Dupas

Deelnemer
    13 juli 2006 om 18:31

Leuk !!! Wij gaan er met onze Wet Wheelers naar toe in oktober… we zullen Serge, Corinne, Kristel, enz. enz. enz. de groeten doen Carl !

• scuba sven

Deelnemer
    17 juli 2006 om 18:00

@ allen:

Tx het is dus het Three Corners geworden in El Gouna.

@ Carl:

Carl heb jij nog tips van welke riffen die we zeker moeten doen?!

Groeten,

Sven

• Admin

Beheerder
    17 juli 2006 om 20:49

zeker ” Poseidon garden”,verder aan te raden :dolphin house,el fanadir,siyul island etc…,de rest zal Carl wel weten.

• Carl A

Deelnemer
    18 juli 2006 om 11:19

@ scuba sven:
    de aanraders zijn inderdaad Siyul Kebir – Dolphin House – Poseidon Garden – Abu Nuhas (de wrakken) – Shaab el Erg (hoewel kapotgedoken, nog steeds enorm veel vis) – Bluff Point (absolute top) – Shaab Um Usk (absolute top) – Gilwa – Gota Abu Galawa -El Malag – … Mogelijkheden genoeg dus.

Hou er rekening mee dat het weer bepaalt waar de Captain naartoe vaart (wordt meestal pas de ochtend zelf beslist). Op de boot zelf wordt naar de wensen van de groep gepolst en daar wordt (in de mate van het mogelijke) wel degelijk rekening mee gehouden. Zo ook kan je op de boot eens polsen naar de kandidaten voor een nachtduik (vanaf 8 personen varen ze uit) – zeker aan te raden !

Wat de wrakken ‘Thistlegorm’ en de ‘Rosalie Moller’ betreft: daarvoor moet het zeer kalm weer zijn. Uiteraard moeten er voldoende kandidaten zijn (ik dacht ook een min. van 8 à 10 duikers) – je vertrekt dan rond 7 u ’s morgens – Hou rekening met een supplement (prijs) van ong. 30 euro voor deze wrakken (ze zijn het wel waard). Niet vergeten om de dag voordien 15L flessen te reserveren (op de boot).

Wanneer vertrek je juist ? Ik zal er hoogstwaarschijnlijk vanaf 22 juli zijn (we kijken uit naar een last minute vlucht)

Mocht je nog vragen hebben, mail me maar.

• botervisje

Deelnemer
    18 juli 2006 om 13:07

dat met die trekkersvis kan ik alleen maar beamen, amaai………..en dan kwamen we nog niet eens in zijn buurt, zo agressief.

• Jozef

Deelnemer
    18 juli 2006 om 15:02

Voorlopig mogen de Easy Divers zich niet op de Thistlegorm laten zien. Sinds het ongeval met de Safaga ferry van afgelopen Januari laat de Egyptische overheid niet to de Rode Zee over te steken.

De Rosalie Moller daarentegen, die lag er vorige week weer mooi te wezen, bedekt met glasvisjes.

• Jozef

Deelnemer
    18 juli 2006 om 15:12

nachtduiken en rosalie moller excursie worden georganiseerd vanaf 6 kandidaten.

toen we de Rosalie Moller vorige week aandeden was er wel een flink windje, maar de plaats is wat beschermd van de wind en de golfslag.

• scuba sven

Deelnemer
    18 juli 2006 om 17:29

Bedankt voor de tips Carl ik moest je trouwens de groeten doen van Corine, ik heb zojuist ons duikpakket ook gereserveerd. Wij vertrekken op 31 augustus voor een tiental nachten.
    Ik kijk er wel naar uit om ook deze kant van de Rode zee eens te bezoeken en te vergelijken met Sharm… ik ben benieuwd.
    De Thistlegorm hebben we reeds verleden jaar gedaan vanuit Sharm, maar ik ben wel eens benieuwd naar de andere wrakken maar vooral het andere onderwaterleven.
    Tot wanneer blijf je daar Carl?

• Carl A

Deelnemer
    18 juli 2006 om 21:01

Hey Scuba Sven,

Hebben zonet geboekt – heen: 21 juli – retour 30 juli – we zullen elkaar daar dus niet treffen.
    Ik doe zeker de groeten terug aan Corine … en zal in haar oorkes fluisteren dat als er ene scuba sven toekomt,
    men daar een “speciaal soignéeke” moet van maken – zo ook voor ene genaamde Luc Dupas met de whet-wheel-champs ! (PS. Luc, mocht je meelezen, het is helemaal niet zeker dat ik er in dezelfde periode zal zijn)

Je zal ’t daar vast naar je zin hebben. Ik keer terug voor de ’tigste’ keer (weet niet exact hoeveel) maar ik schat dat ik met Easy Divers zo’n dikke 100 duiken heb gemaakt. Als ik vergelijk met vele andere clubs waarmee ik gedoken heb in Egypte dan durf ik rustig blijven zeggen dat Easy Divers ‘one of the best is. Ik ken bvb maar weinig organisaties in Egypte die toelaten dat je zo’n dikke 90 minuten onder blijft.

Als je van wrakken houdt dan is de Rosalie Moller een absolute ‘must’… Een quasi intact ‘spookschip’ tussen 28 en 50 m waarvan je zeker de machinekamer moet induiken (opgelet: je zit dan te flirten met de dieper dan -40m lijn… dus: plan your dive & dive your plan !!). Ook zeker de moeite is de Giannis D. (Abu Nuhas) – ook hier weer: de machinekamer induiken (om en bij -25m). Minder bekend en minder bedoken, maar daarom niet minder boeiend is de Kimon M. (ook aan Abu Nuhas… hier liggen trouwens 4 wrakken bij elkaar). Indien je voldoende ervaring kan aantonen en een kleinverbruiker (perslucht) bent, kan je bvb 2 wrakken in 1 duik doen (Kimon M + Chrisoula K) je duikt dan makkelijk 90 minuten waarvan ong. 10 minuten palmen tussen de 2 wrakken.

Enne psst, niet te luid … maar de laatste 4 jaar heb ik altijd tussen de dolfijnen gedoken, zeepaardjes gezien, steenvissen gespot, schildpadden ontmoet, een verpleegsterhaai, rifhaai, hengelaarsvissen, sidderroggen, manta (1), …. veel te veel om gans den aquarium op te sommen !

• scuba sven

Deelnemer
    18 juli 2006 om 22:51

Hey Carl,

Bedankt voor het “soignéeke”!
    Leuk om te horen dat men daar niet met de standaard 50 min werkt, aangezien ik niet echt een grootverbruiker ben. In maart dit jaar hadden we ook het geluk bij Divers Intl dat Sea Angel daar was zodanig we ook lekker lange duiken konden maken!!!!
    En wees gerust ik zal het niet verder vertellen als wij ook al dat moois hebben gezien hoor 😉

• sea angel

Deelnemer
    26 juli 2006 om 14:52

Hi Sven,

De (jouw) kogel is door de kerk – had jou graag willen vergezellen – maar 15/10 staat al vast om af te reizen naar … Sharm (alweer).

Juist terug van ginds, en ja, ze waren op de afspraak; grijze rifhaaien, black tips, oceanic black tip, adelaarsroggen, …

Duiktijden van +/- 70′ met een uitschieter van 95′.

Laat me maar eens weten of El Gouna in de smaak is gevallen, want ik zoek om naast Sharm, El Quseir en Safaga eens naar een andere locatie te gaan in Egypte.

In de loop van 2007 komt Kenia op de duikagenda te staan.

Prettige duikvakantie.

Marc

• scuba sven

Deelnemer
    27 juli 2006 om 16:03

Hey Marc,

Idd we hebben eens iets anders dan Sharm geboekt, daar ik wist dat jij er toch niet zou zijn en de positieve zaken die ik had vernomen van Easy Divers in El Gouna…
    Wat oktober betreft zou er wel eens een mogelijkheid kunnen zijn dat we ook terug richting Sharm meegaan.
    Uiteraard zal ik je op de hoogte houden over El Gouna, we zien elkaar toch zeker op je beach clean-up.

Groetjes,

Sven

• N2madeforit

Deelnemer
    29 juli 2006 om 21:53

Amaai zeg! 15/10 pas…die heeft weer tijd nodig! We zullen hem maar wat laten “poetsen”! En dan te bedenken dat al die grijze rifhaaien, black tips, oceanic black tip, adelaarsroggen, manta’s ene…walvishaaien vanaf 15/10 met verlof gaan alsook een heel groot deel van de pree! Pfffff, ik poets de plaat rond 20/08 maar dan wel richting Sharm he! Nog veel plezier in El Gouna Sven!

• sea angel

Deelnemer
    30 juli 2006 om 21:02

Hi N2,

Long time no c.

Ter verduidelijking; 15/10 naar Sharm als privégids voor max. 1 week.

• Dave007

Deelnemer
    31 juli 2006 om 11:08

Sven,

ik zit in Rihana Resort van 3-17 sept.
    Ik duik met Easy divers.

Gr33tz en zie je misschien daar.

• jimbo

Deelnemer
    31 juli 2006 om 12:02

hallo ben juist terug van el gouna,easy divers dik in orde mooie duiken gemaakt

een goed kader,en een west vlaamse instr.het dorp zelf is niet veel vet,alles is nieuw en volop in aanbouw.voor niet duikers is hurghada veel beter daar de hotels aan zee liggen en niet een zelfgegraven lagune.

jimbo

• scuba sven

Deelnemer
    31 juli 2006 om 12:17

Hoi Dave,

De kans dat we elkaar daar dan tegenkomen is inderdaad zeer groot nietwaar!

• scuba sven

Deelnemer
    31 juli 2006 om 12:18

@ Carl

En Carl reeds terug thuis en hoe was het daar in El Gouna???

• Carl A

Deelnemer
    31 juli 2006 om 18:47

Yep, terug in ’t land (…helaas).

Yep, ’t was zeer geslaagd, lekker 12 duiken waarvan 2 tussen de dolfijnen (Shaab El Erg – Dolphin House).
    De flauwste duik was op Um Gamar, maar dat was dan ook de enige mindere duik. Een absolute topduik was op ‘El Sachwa’ (moet je beslist doen om een pak steenvissen, schorpioenvissen, krokodilvissen en een prachtig (haast ongeschonden) rif te bezichtigen. Ook bijzonder was Poseidon (Shaab El Erg) – nog steeds 1 van de mooiste riffen die ik ooit gezien heb.
    Voor deze tijd van het jaar was het best aangenaam maar ‘uitzonderlijk’ weer (zo’n 5 graden minder warm dan in België). Jammer dat de wind maar niet wou gaan liggen – geen wrakken kunnen beduiken dus.

PS. Sommigen beweren dat er in El Gouna ‘niets’ te beleven is … Jammer dat ze niet wat beter rondgekeken hebben.
    Zo kan je er haast alle sporten beoefenen die je je maar kan bedenken en zijn er ontzettend veel uitstapmogelijkheden of andere evenementen. En ja, inderdaad, niet alle hotels liggen aan de kust zelf (maar aan een lagune), … met een busje (of bootje) ben je op een wip aan het strand van Mangrove beach of één van de andere stranden.

• Dave007

Deelnemer
    1 augustus 2006 om 09:14

Sven,

heb je mail gestuurd.

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader