Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Rits duikpak Seac Sub

• Creator
    Discussie

Isa
    Deelnemer

Beste mensen,

In april van dit jaar ben ik beginnen duiken. ‘k Heb mij toen een mooi nieuw pak gekocht van het merk Seac Sub bij Prodiving in Hasselt. Na nog geen 20 duiken heeft de rugrits van mijn onderpak het al begeven. Nog 2 andere mensen van mijn club hebben hetzelfde probleem met hetzelfde merk van pak uit dezelfde winkel. Ik kon 2 dingen doen: pak laten terugsturen naar Italië (dan zou ik het eind september terugkrijgen, dus geen optie) of nieuwe rits laten inzetten bij Prodiving. Wil ik volgende week terug duiken, dan heb ik geen andere keus als het laatste. Spijtig genoeg heb ik de pakken van mijn 2 duikcollega’s gezien na de nieuwe rits-operatie en dat ziet er absoluut niet mooi uit (velcro’s weggesneden, pak is 1 cm smaller en er hangt overal lijm). Ik ben iemand die enorm veel zorg draagt voor dat materiaal en ik heb geen zin in een amateuristisch aan mekaar geplakt pak. Anderzijds is het nog onder garantie, dus gebeurt de herstelling gratis. Wat raden jullie aan?

• Rits duikpak Seac Sub

• Gertje

Deelnemer
    12 juli 2006 om 20:46

Hoi Isa,

Heb 2 weken geleden mijn Scubapro S-TEK pak vervangen door een nieuw pak van Seac Sub, de Pro flex 500. Welk type heb je gekocht ?
    Heb met mijn Scubapro ook problemen gehad, dit scheurde open net onder de rugrits, en ik was niet de enige die dit voorhad. Zes personen uit onze club hadden zo’n pak gekocht rond dezelfde periode en iedereen had hetzelfde probleem na enkele weken. Hebben dit dan in de winkel laten herstellen maar enkele weken later scheurde het terug open. Iedereen heeft dan een nieuw pak gekregen welliswaar een verniewde versie.
    Misschien kunnen jullie gezamelijk eens luisteren welke mogelijkheden de winkel biedt.

• cLoWnFiSh

Deelnemer
    24 juli 2006 om 14:43

Ik heb ook eerst dit pak gekocht. Ik twijfelde tussen de Pro Flex 500 en een Bare Artic.
    Ik heb toen de Pro Flex genomen, omdat deze iets soepeler zat.
    De week na de aankoop hoorde ik van een paar mensen in de club dat er problemen waren met de rits. Zij hebben een half jaar later een nieuw “goed” pak gekregen. in die tussentijd hebben zij een vervang pak gekregen. Het was officieel bekend dat er met die reeks een serieus probleem was met de rits. Ik ben onmiddellijk naar de winkel gegaan en heb het Bare pak genomen. Tot hier toe ongeveer 50 duiken mee gedaan en pak is bangelijk goed! De helft van onze club duikt al jaren met een Bare.

• Jacky Shark

Deelnemer
    24 juli 2006 om 16:53

Als deze rits in kwestie een droog-rits is in kunststof, wat ik vermoed, wel Seac en Scubapro laten hun ritsen maken bij dezelfde fabriek, dus geen “Seac sub zip’s”.
    Ten tijde dat ik in de winkel werktte, is dit soms gebeurd dat zelfs bij het passen van een duikpak, dat de rits gewoon open ging, en pert-total was.
    Pak werdt dan terug gestuurd bij Seac of Scubapro.
    Een droog-rits handmatig repareren is niet gemakkelijk, dit kan ik u verzekeren. Origineel wordt dit machinaal gedaan, honderden per dag…
    Herstellen zonder fouten is zo goed als on-mogelijk.
    Paul zal wel zijn uiterste best gedaan hebben.

• Dedjutoch

Deelnemer
    24 juli 2006 om 18:45

Die kunststof droogritsen zijn “zelfherstellend”! Gewoon open en terug dicht, en alles is terug in orde! Scubapro maakt er zelfs reklame mee!
    Een vriend van mij had in Italië hetzelfde aan de hand. Open, terug dicht, en no problem! Heeft erna zeker nog een duik of 25 gedaan zonder problemen! Werkt nog steeds!

De meesten hebben echter problemen met de “vertikale” rugritsen! Men denkt maar al te graag dat die koord er aan zit om de rits zelf dicht te trekken. Er zit dan een stukje van de flap tussen, en men rukt gewoon tot de rits de stukken vaneen is! Een dergelijke rits dien je dicht te LATEN doen! De koord zit er aan om het pak zelf open te trekken! Niet andersom! Rits kapot trekken? Geen garantie!

Eddy

• Stropken

Deelnemer
    24 juli 2006 om 20:43

Voor de geïnteresseerden:die ritsen worden gemaakt door YKK met (administratieve)hoofdzetel in Eke Nazareth (aan de Makro)en worden gefabriceerd ergens in Engeland.Hebben wereldwijd wél verschillende fabrieken.

• Jacky Shark

Deelnemer
    25 juli 2006 om 09:32

Sommige zogenaamde “zelfherstellend” herstellen zich degelijk, wat juist is, maar helaas niet allemaal…

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader