Duikforum Duikforum Reizen ervaring blausteinsee

• Creator
    Discussie

tarzan
    Deelnemer

Hallo,

heeft er iemand ervaring met duiken in de blausteinsee ?
    Deze plek is voor mij even ver rijden dan het zilvermeer.
    Ik weet enkel dat het per duikdag 7,5 euro kost maar loont het ook de moeite.

Op verschillende websites heb ik gelezen dat het er zeer goed zicht zou zijn ?

heeft er iemand bijkomende info voor mij?

• ervaring blausteinsee

Laus reageerde 16 jaar, 7 maanden geleden 8 Leden · 8 Reacties
  • Stee

Deelnemer
    8 juli 2006 om 23:17

kijk eens in google er staat daar veel info

• dust-diver

Deelnemer
    9 juli 2006 om 13:44

nee geen 7,5 euro waard
    zeer koud zeker voorbij de -10 meter
    hou het maar bij het zilvermeer

• weethetnie

Deelnemer
    9 juli 2006 om 18:57

@Tarzan,
    Heb er al verschillende duikjes gedaan, zelfs toen de duikplaats pas geopend werd. Het is er in derdaad BEREKOUD dieper dan 10m (4°c), maar dit komt door de vele ondergrondse bronnen. Boven de 10m heb ik op 3 jaar tijd alles in positieve zin zien veranderen. Er zijn een paar oefenplateau’s gelegd, een wrak enz. en…. er zit leven vergelijkbaar met Bosmolenplas (Panheel), maar je moet er wel wat naar op zoek gaan.
    De prijs vind ik aan de hoge kant als u slechts voor 1 duik gaat. Maar dit is ook zo het geval voor de Bosmolenplas in Panheel.
    En stof-duiker, Mol heeft zijn charmes als oefenplas en daarmee is het voor mij gezien. In water hoort er leven te zitten!!! Hopelijk slaagt het project met het vis uitzetten. Ik heb afgelopen week echter al een dooie teruggevonden.

• tarzan

Deelnemer
    9 juli 2006 om 21:54

bedankt voor de reacties

ik ga het volgend weekeinde maar eens proberen, ze kunnen ons maar één keer liggen hebben hé onze oosterburen

groetjes

• SVp

Deelnemer
    10 juli 2006 om 02:11

Euh, for the record, ze hébben ons al twee keer GOED liggen gehad.
    Jouw liggenhebbing zal dus de 3de keer zijn …

Ik heb vandaag uit goede bron vernomen dat er in Blausteinsee zoveel te zien is als aan manneken pis …

• svento

Deelnemer
    10 juli 2006 om 10:49

Japanners??

• anemona

Deelnemer
    10 juli 2006 om 13:30

Dedjutoch
    Sedert 09/04/2004 Datum : 10/07/2006 08:36:02

——————————————————————————–

Ik ken de Blausteinsee niet, maar als die effectief te vergelijken is met bijvoorbeeld Panheel, dien je het volgende te weten: In het najaar en in de winter schijnt de zon niet “haaks” genoeg in het water, waardoor het licht niet ver genoeg doordringt. Hierdoor sterven de zuurstofplanten en de grassoorten af! De wortels van deze planten blijven echter “leven”. Vanaf het voorjaar, als het licht (en de warmte) verder doordringt in het water, beginnen de zuurstofplanten en grassoorten terug te groeien. De zuurstofplanten kunnen zelfs op een weekje of twee, als de zon voldoende schijnt, en het voldoende warm is, zeer groot worden (groei: tot 2 à 3 cm per dag, als ik mij niet vergis!).
    Dit geeft dus in de zomer op dieptes tot 6 a 8 meter een heel ander beeld dan in de winter!
    En aangezien vissen (snoeken, baarzen, zalm en forel) graag in de, voor hen beschermende omgeving van de planten, vertoeven, zal je in de zomer dus ook veel meer vis tegenkomen!

Ik weet het niet, maar het zou dus effectief kunnen dat het hier in de zomer vele malen mooier is dan in de winter en het voor- en najaar!

Eddy

• Laus

Deelnemer
    11 juli 2006 om 13:26

Qua leven zeker niet te vergelijken met Panheel. Er zit nauwelijks vis; bij het instap-platform een school visjes van enkele centimeters. Wel erg veel en grote zoetwaterkreeft. Deze worden vooral rond de schemering actief.
    Tot een meter of acht is de bodem bedekt met groen, daaronder de bekende modder. Het water is er doorgaans wel bijzonder helder. Een zicht van 6m is niet uitzonderlijk.
    In het water liggen een aantal vrachtwagencabines e.d. die met lijnen tussen de diverse platformen zijn verbonden.
    Mede door het goede zicht een aardige oefenstek maar verder wel wat saai. Als je op zondags wil komen, kom dan vroeg want ook onze oosterburen hebben deze stek massaal ontdekt.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader