Duikforum Duikforum Materiaalbespreking aan wat kan ik me verwachten?

• Creator
    Discussie

stach
    Deelnemer

inleiding :

ik moet maar eens nieuwe seals op mijn droogpak laten zetten.
    niet dat ze echt kapot zijn maar de lijmen beginnen te lossen .ja je kan dat terug vast mijmen(ook reeds stuk gedaan) maar nu zijn ze nog bruikbaar.als ik er nu nieuwe op zet heb ik een paar reserve en dat is handig voor op de boot naar scapa.je weet maar noiit he.

de vraag : iemand een idee hoeveel 2 nieuwe polsseals + nekseal ongeveer zou kosten? heb er in het geheel geen idee daarmee…. o ja latex seals geen neopreen

• aan wat kan ik me verwachten?

stach reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 8 Leden · 18 Reacties
  • Stephan

Deelnemer
    6 juli 2006 om 09:59

stach, vragen aan de shop lijkt mij het beste.

Ook voor latex seals heb je verschillende prijzen in functie van dikte en vorm.
    Maar ik gok dat je tussen de 40 à 70 euro gaat moeten rekenen voor een volledige set.

• Edgar

Deelnemer
    6 juli 2006 om 10:32

Gegroet Stijn

Ik laat op dit moment de slechts 3 duiken oude latex polsseals van mijn Bare CD4 droogpak vervangen door neoprene seals bij de Grevelingen. Dit kost overigens 30 euro per pols. Maar ik heb expliciet gevraagd of ze die latex seals er zo voorzichtig mogelijk (af stomen dus) kunnen afhalen omdat ik deze ook weer terug wilde hebben. Als ze dit lukt, en ik deze latex polsseals dit weekend samen met mijn pak dus ook weer terug krijg, heb ik dus wel nog een nieuw paar latex polsseals voor je.

Gr Edgar

• stach

Deelnemer
    6 juli 2006 om 10:33

idd vragen in de shop is het bestme maar als je in het geheel geen idee hebt.
    ik ben ook niet de prijzenshopper.ik gad us niet verschillende winkels langs.als de prijs in de normale grootorde ligt dan laat ik het gewoon doen.
    de tijd en energie en de diesel die het kost om in verschillende shops langs te gaan is de meestal kleine verschillen in prijs me niet waard

• davy

Deelnemer
    6 juli 2006 om 10:34

geplaatst rekenen ze gewoonlijk al zoveel (40-70) voor ofwel een nekseal of 2 polsseals…
    maar prijzen kunnen inderdaad erg verschillen.

‘k heb al eens 75 betaald voor een nekseal (dringend, volgende dag klaar om op verlof te gaan)
    en heb nu thuis alles liggen om het volgende keer zelf te doen… <20 euro voor nekseal, lijm, harder, afwerkband.

• Stephan

Deelnemer
    6 juli 2006 om 10:54

@ David,
    vergeet je de lijm edm. niet mee te nemen ? 😉

• davy

Deelnemer
    6 juli 2006 om 11:19

moet dat echt?
    IK heb een backup pak bij :-)))

zal zien of er nog plaats is 😉

• Stephan

Deelnemer
    6 juli 2006 om 11:26

Nog plaats ? Dat wordt idd stoempen 😉

• Luc Dupas

Deelnemer
    6 juli 2006 om 12:06

Bij http://www.rubberfabriek.nl/ vind je alle nodige tekst en uitleg en tips ivm het zelf vervangen van de seals. Zie http://www.rubberfabriek.nl/default.asp?Action=Menu&Item=364

Je kan er gelijk ook een “basispakket” kopen en dan heb je een nekseal en 2 polsseals en gelijk ook alle nodige lijmen en harders… voor amper een 40EUR ben je gesteld (zie http://www.rubberfabriek.nl/default.asp?Action=Details&Item=761)
    Een setje polsseals apart kost 18EUR.

• Stephan

Deelnemer
    6 juli 2006 om 12:30

En die seals van bij de rubberfabriek zien er goed uit, alleen misschien wat dun.
    Zelf heb ik iets dikkere latex seals als reserve, maar die zijn danook iets duurder.

En als je een goede manual wilt :
    http://airspeedpress.com/

Ze hebben een fantastische manual voor al je droogpakperikelen. Een aanrader.

• davy

Deelnemer
    6 juli 2006 om 12:36

Daar heb ik die van mij idd. besteld… maar dan wel zelf een setje samengesteld wat duurder was.
    de polsseals in het pakket waren niet die wat ik wou, en de maten waren niet geschikt voor mij, dus een custom pakket.

Seals zijn inderdaad dun, maar uit ervaring verslijt ik dunne soepele seals net zo snel als dikke HD seals, dus maak ik me niet ongerust.
    maar ben wel benieuwd.

verzendkosten waren 9 euro BTW.

• stach

Deelnemer
    6 juli 2006 om 12:47

hmm klinkt goed

kan ik de huidige erop laten tot als ze kapot zijn.
    een set bestellen en meenemen naar scapa flow .

• Godiva

Deelnemer
    6 juli 2006 om 15:32

Ik heb een natpak mee als reserve (als die nog in de auto past…).Zal wel fris zijn, zeker als er meerdere duiken op een dag zijn. Hoop dus dat droogpak en ik snel goede vriendjes worden 😉

• Dedjutoch

Deelnemer
    6 juli 2006 om 19:13

De seals op zich zijn niet zo duur. Er is echter heel wat werk aan, en men moet secuur werken. Achteraf moet (meestal) alles afgetaped worden!
    2x polsseals + 1x nekseal + werk: gemakkelijk tussen de 100 en de 150 euro!
    Alhoewel een duikmaat van mij dit ooit (2 jaar geleden) liet doen voor 50 euro!
    Ik zal hem ne keer vragen waar dat was!

Eddy

• JanMetVeelVlees

Deelnemer
    7 juli 2006 om 07:08

Stach,

wanneer ga je naar Scapa ??
    Toevallig toch niet georganiseerd door slijmend kliertje Ludo ??

• Dedjutoch

Deelnemer
    7 juli 2006 om 16:28

“slijmend kliertje Ludo”

Is dat een merk van latex seals? Of wat was de vraag ook weer?

😉 Eddy

• stach

Deelnemer
    7 juli 2006 om 17:30

wie slijmend kliertje Ludo is weet ik niet en trek ik me niet aan.Tot nu toe is alle communicatie perfet verlopen.Professioneel /eenduidig en geen zever er rond.

maar ik weet wel wie de”ik maak de mensen wat wijs en sla zo het geld uit hun zakken”-persoon is.

Maar wat was de vraag ookal weer ?

😉

• JanMetVeelVlees

Deelnemer
    7 juli 2006 om 18:10

De vraag was,….wanneer ga je naar Scapa ??

• stach

Deelnemer
    22 juli 2006 om 16:57

damm levertijd is ongeveer 3 weken bij de rubberfabriek.
    dat wordt dus prijs maal 3 in de winkel.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader