-
Discussie
-
Omdat ik het grootste gedeelte van mijn duiken droog doe, en ik een nieuw natpak nodig had, kocht ik ditmaal geen halfdroog pak. Geen gefrunnik meer met seals, ritsen en meer van die spullen die stuk kunnen gaan.
Toen ik de eerste maal een Scubapro Everflex 7mm pak paste was ik verkocht! Alleen een rugrits (stevige!) op de rug. Geen rits meer op de 5mm vest met kap!
Heel gemakkelijk aan te doen! En omdat het zo rekt, is het bijna even halfdroog als een halfdroog pak met seals!
De vrees dat ik meer lood zou nodig hebben bleek na de eerste duik ook volledig ongegrond.
Prachtig gewoon. Alleen: Het duurt een eeuwigheid eer het droog is! Ik hang niet graag mijn pak in de zon, omdat dit de neopreen niet ten goede komt! Als ik het echter in de garage (uit de zon) hang, duurt het 5 dagen eer het droog is!
Ik vraag me af, indien ik het pak toch in de zon te drogen hang, ga ik dan volgend jaar niet opnieuw een nieuw pakske moeten kopen?Zijn er duikers die ervaring hebben met een dergelijk pak, en met het drogen in de zon? En indien ja, gaat de “flex” niet verdwijnen uit de “Everflex”?
Eddy