Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Scubapro Everflex

• Creator
    Discussie

Dedjutoch
    Participant

Omdat ik het grootste gedeelte van mijn duiken droog doe, en ik een nieuw natpak nodig had, kocht ik ditmaal geen halfdroog pak. Geen gefrunnik meer met seals, ritsen en meer van die spullen die stuk kunnen gaan.
    Toen ik de eerste maal een Scubapro Everflex 7mm pak paste was ik verkocht! Alleen een rugrits (stevige!) op de rug. Geen rits meer op de 5mm vest met kap!
    Heel gemakkelijk aan te doen! En omdat het zo rekt, is het bijna even halfdroog als een halfdroog pak met seals!
    De vrees dat ik meer lood zou nodig hebben bleek na de eerste duik ook volledig ongegrond.
    Prachtig gewoon. Alleen: Het duurt een eeuwigheid eer het droog is! Ik hang niet graag mijn pak in de zon, omdat dit de neopreen niet ten goede komt! Als ik het echter in de garage (uit de zon) hang, duurt het 5 dagen eer het droog is!
    Ik vraag me af, indien ik het pak toch in de zon te drogen hang, ga ik dan volgend jaar niet opnieuw een nieuw pakske moeten kopen?

Zijn er duikers die ervaring hebben met een dergelijk pak, en met het drogen in de zon? En indien ja, gaat de “flex” niet verdwijnen uit de “Everflex”?

Eddy

• Scubapro Everflex

botervisje reageerde 16 jaar, 7 maanden geleden 7 Leden · 13 Reacties
  • Stropken

Deelnemer
    29 juni 2006 om 20:20

Eddy,zou dat mogelijk zijn dat het zolang duurt dat het droog is dat er in je garage geen luchtstroming is??

• corneel

Deelnemer
    29 juni 2006 om 20:38

Stropken,ik dacht ook aan iets in die richting,een droogkast
    Niet zoiets waar je linnnen in stopt,maar waar vroeger de 8mm filmkes in gedroogd werden?

• Stropken

Deelnemer
    29 juni 2006 om 20:39

Inderdaad,met een droge luchtstroom.

• roger

Deelnemer
    29 juni 2006 om 22:30

Ik had tot voor kort ook zo’n flexi pak: de focea comfort van Beuchat. Schitterend zo’n pak, maar het was helaas te groot voor mij en daarom heb ik het verkocht.

Met de droogtijd had ik geen problemen. Het hing iedere keer te drogen aan de basketbalring aan de noordergevel (uit de zon dus en in de wind).

Op tijd en stond eens binnenste-buiten keren, helpt ook.

• Dedjutoch

Deelnemer
    30 juni 2006 om 09:32

Tja, het gekke is dat mijn vorig “halfdroog” pak op 2 dagen droog was. Die twee dagen duidt wel erop dat er weinig luchtstroom is. Echter dit nieuwe pak doet er nu 5 dagen over… Ik dacht misschien dat het een eigenschap was van eventueel de rekbare nylon die op dit pak wordt toegepast, of zoiets….????
    Of misschien is dit ook gewoon omdat het nieuwer is. Ik herinner me echter niet dat dit zo lang duurde toen het vorige pak nog nieuw was…
    Het probleem om het buiten te hangen bij mij is dat het dan praktisch de ganse dag in de zon hangt… Het enige alternatief is de garage…

Eddy

• Luc Dupas

Deelnemer
    30 juni 2006 om 09:45

Ge zult een groot zeil moeten spannen buiten… om uw spullen onder te laten uitwaaien…
    Wel tegen uw madam zeggen dat ge dat zeil speciaal voor haar daar hangt opdat haar mooie huid wat beschermd wordt tegen de brandende zon dit weekend, en ge nodigt haar direct uit in een luie ligzetel om dat nieuwe zeil uit te proberen… en dan hebt ge gelijk terug wat extra punten op uw goei-punten-rekening en moogt ge een keer extra gaan duiken in ’t weekend en dat kan omdat uw pak dan sneller droog is… ๐Ÿ˜‰

• schilderke

Deelnemer
    30 juni 2006 om 09:58

zo werkt da niet luc,

EERST ! ! ! moet je de vrouw in die lekkere luie ligzetel uitnodigen ZONDER dat zeil ! ! !

als ze dan lekker rood verbrand is , span je dat zeil en leg je haar uit dat ze nu niet meer verbranden kan….

dat zijn EXTRAEXTRA punten.

en ’t supluske is dat ge ze dan nog moogt masseren met nazon…

• Luc Dupas

Deelnemer
    30 juni 2006 om 10:14

> EERST ! ! ! moet je de vrouw in die lekkere luie ligzetel uitnodigen ZONDER
    > dat zeil ! ! !
    Ge zijt nog jong he… die hebben dat direct door zenne dat er iets achter zit… ๐Ÿ˜‰

> en ’t surpluske is dat ge ze dan nog moogt masseren met nazon…
    Bwah… masseren met voorzon is zoveel leuker… kunt ge wat harder gaan… ;-)))

• schilderke

Deelnemer
    30 juni 2006 om 10:20

hihihi,

zo vroeg en al zo goed wakker luc?
    kan hier precies nog iets leren!

gisteren vroeg thuisgekomen zeker? ;-p

• Luc Dupas

Deelnemer
    30 juni 2006 om 10:24

Bwah… 2u45 was het toen ik thuis de garage binnenreed… ;-(
    De ‘fout’ begaan om op weg naar huis hier nog even op ’t werk binnen te springen (in eerste instantie voor mijn fles te vullen weliswaar) en op mijn bureau nog wat zitten emails lezen en beantwoorden… times flies…

• schilderke

Deelnemer
    30 juni 2006 om 10:27

dat bedoelde ik dus met “vroeg” !

maar ’t was toch voor een goed doel hรฉ, uw fleske is toch weer vol.
    ga nu ook snel even vullen voor morgen zie.

• Dedjutoch

Deelnemer
    30 juni 2006 om 10:40

Een goed idee Luc! En het is eventueel heel gemakkelijk op te lossen! Da ik daar nie zelf aan gedacht heb?
    Ik zeg gewoon tegen een politieke partij dat ze bij mij in den hof een paneel mogen plaatsen. Met een minimum opppervlakte (sebiet ne keer berekenen sรจ) en op de juiste plaats! Dan zit ik tot oktober gerust, en daarna zal de zon wel nie meer zo hard schijnen zeker? En als ik in Genk enkele partijen tegen mekaar uitspeel, willen ze er misschien nog voor betalen ook? Da paneel staat toch in volle zon, en de kleur (oranje, blauw, rood, geel, …. maakt nie uit) zal al snel verbleken!
    Aan de andere kant van het paneel zitten we ook nog eens uit de wind om te bbq-en!

๐Ÿ˜‰ Dedjutoch

Maar eigenlijk was dit onderwerp wel serieus bedoeld zunne…

• botervisje

Deelnemer
    30 juni 2006 om 12:08

zolang ik het maar nie moet strijken is alles ok;-)))

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader