Duikforum Duikforum Materiaalbespreking kraanaansluiting

• Creator
    Discussie

schilderke
    Deelnemer

bij onze flessen heb je dus de mogelijkheid om een din-aansluiting of een internationale aansluiting te gebruiken.

Maar nu zie ik tegenwoordig overal rond mij duikers die op de ene kraan de eerste trap er in draaien en op de tweede kraan de eerste trap er opzetten met de beugel…

En wat is hier dan de reden van?

moet die tweede aansluiting dan niet zo kort mogelijk zijn en die eerste wel?
    of gaat het hier over de kostprijs?

• kraanaansluiting

• SVp

Deelnemer
    26 juni 2006 om 21:18

Niet alle INT-ontspanners zijn om te bouwen naar DIN.
    Het gaat dus over wat die duiker in huis heeft van nieuw en/of oud materiaal …

• Webmaster

Deelnemer
    26 juni 2006 om 22:51

idem hier:
    ik had een scubapro MK20 – R190 onstpanner (INT). Nadat die eens bevroren raakte heb ik me een andere gekocht. Dit is een DIN geworden. Sindsdien gebruik ik dus ook 1 DIN en 1 INT (reserve) ontspanner.

• FatCat

Deelnemer
    27 juni 2006 om 09:23

En soms wil je wel ombouwen, maar moet je ongelooflijk lang wachten op de nieuwe aansluiting (zoals bij mij dus).

Ik zie niet in waarom ik een perfect goede koudwaterautomaat zou moeten vervangen door een andere, enkel en alleen omdat de fabrikant geen ombouwkits op voorraad heeft…

• schilderke

Deelnemer
    27 juni 2006 om 11:29

zo, dat brengt weel licht in de duisternis 😉

had niet ver genoeg nagedacht en ging er dus van uit dat elke eerste trap wel ombouwbaar zou zijn.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader