Duikforum Duikforum Materiaalbespreking lamp bescherming

• Creator
    Discussie

Jee
    Deelnemer

Hallo,
    Ik heb me net een nieuwe gilan explorer aangeschaft, en ziet er veelbelovend uit.
    De lamp is heel mooi afgewerkt, en dat zou ik graag zo houden. Heeft er iemand ideeen om een bescherming rond de lamp te bouwen? Ik dacht zelf aan iets in de trend van die blikkoelhouders die je soms krijgt. Dat is ook in een neopreenachtige stof gemaakt.
    Is het mogelijk om repen neopreen te kopen of zo en zelf te lijmen?
    Alle reacties welkom!!

• lamp bescherming

Stropken reageerde 16 jaar, 7 maanden geleden 6 Leden · 5 Reacties
  • Werner

Deelnemer
    25 juni 2006 om 22:00

een stuk mouw van een versleten pak.
    opletten dat het bij zomerduiken niet te warm wordt…voor de electronica etc.

• pyjamaduiker

Deelnemer
    25 juni 2006 om 23:14

Je kan neopreenhoezen kopen die volledig klaar zijn om een lamp te beschermen .Heb deze op de beurs in Duitsland gezien ,maar ze zijn gemakkelijk zelf te maken .

• Dedjutoch

Deelnemer
    26 juni 2006 om 08:37

Opletten met het isoleren van een alu lampboddy. Zoals Werner zegt: Dit zorgt voor minder warmteafvoer. De meeste alu lampen zijn vrij klein, met een vrij hoog vermogen. Dit betekent veel warmte die aan het water afgegeven dient te worden. Zo’n neopreen jasje isoleert, en zorgt dat ALLE warmte afgegeven moet worden via voor- en achterkant.
    In de winter, bij koud water, is dit misschien nog voldoende. In de zomer, bij warmer water, kan dit problemen geven.

Eddy

• Erik

Deelnemer
    26 juni 2006 om 09:39

Hoi,

proficiat met je aankoop. goede beslissing.

Als bescherming gebruik ik al een tijdje een stuk binnenband van een fiets/brommer wiel.

Hiermee bepaal je zelf de plaatsen waar je beschermd en het probleem van warmte afvoer kan je zo omzeilen.

GRTZ,

Erik
    een tevreden gilan lamp duiker

• Stropken

Deelnemer
    26 juni 2006 om 15:39

Tedju,Erik….ging net hetzelfde neerpennen.Mijnen GF wordt ook op die manier beschermd.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader