Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Reset Suunto Cobra

• Creator
    Discussie

Frankske
    Deelnemer

Ik heb een 2e hands Cobra gekocht, met al 300 duiken in ’t geheugen…

1. Is er iemand die weet of, en vooral hoe, deze duiken uit het geheugen te wissen zijn ?

2. Er zit een luchtbel in het kompas. Weet iemand of dit demonteerbaar/opvulbaar is?

Dank u voor uw ideetjes…

• Reset Suunto Cobra

Stropken reageerde 16 jaar, 7 maanden geleden 8 Leden · 12 Reacties
  • Joe Piler

Deelnemer
    24 juni 2006 om 13:07

Het kompas is waarschijnlijk een SK 7. Je kan de kompasmodule er zelf uithalen of laten uithalen in de duikshop. Die modules zijn apart verkrijgbaar. Opvullen gaat niet. Gebruik je kompas zo niet verder, het is niet meer nauwkeurig.

• blubberke

Deelnemer
    24 juni 2006 om 13:43

het geheugen wist (vernieuwd) zichzelf. Het heeft een max geheugen van (ik denk) 50 duikuren. Maak je lange duiken, dan slaat de comp de laatste 30-40 duiken op. Zijn het allemaal duiken van 1/2 uur, dan zitten er een kleine 100 in zijn geheugen.
    Dus de comp volledig wissen is m.i. zinloos.

• steevke

Deelnemer
    24 juni 2006 om 14:55

Je kan het geheugen niet wissen. Je kan enkel maximum diepte resetten.

Steven

• Dedjutoch

Deelnemer
    24 juni 2006 om 18:16

Even Suunto contacteren. Volgens mij moet dit kunnen via je PC, maar vraag me niet hoe.
    Je batterij er uit halen en een dagje of 5 laten liggen? Maar ik vrees zelfs dat dat niet helpt!
    Hij onthoudt inderdaad 50 duiken, die hij overschrijft vanaf de laatste. Alleen “memory” waar het aantal duiken, aantal duikuren en maximum diepte in opgeslagen zit, kan je normaal niet wissen. Op die manier kan je uiteraard een eventuele koper van een 2de handscomputer niks wijsmaken ;-).

Eddy

• Frankske

Deelnemer
    24 juni 2006 om 20:10

Merci voor de info allemaal…

dedjutoch, altijd slecht denken van de mensen, tsss tss.

Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.

Aan de andere kant zou het wel handig zijn moest je een “general reset” kunnen doen.
    En als je hem dan 2e hands koopt, weet je ook genoeg…

Frank

• Panda

Deelnemer
    24 juni 2006 om 20:22

je kan de cobra niet resetten !
    maar je kunt wel in je divemanager op de pc aangeven welke duiken hij moet negeren bij het uploaden van de gegevens naar je pc.
    dus de oude duiken niet wissen, maar gewoon negeren in je divemanager logboek !!

Panda

• Stropken

Deelnemer
    24 juni 2006 om 20:45

Effe naar de winkel gaan,daar je vraag stellen.Wie weet doet Suunto die algemene reset niet als ‘service’??Of misschien is die winkelier een ‘computerfreak’ en kent hij een achterdeurtje?

• steevke

Deelnemer
    26 juni 2006 om 10:53

Best mogelijk dat er een achterpoortje zin zit, ik ben nagenoeg 100% zeker dat Suunto met een bootloader werkt via de seriële poort (zodat ze ook eventuele firmware kunnen wissen/upgraden), maar dan moet je dat wel weten natuurlijk.

Het geheugen zelf is een EEPROM en daar mag je de stroom 50 jaar van af halen, dan staan de duiken er nog steeds in.

steven

• Stropken

Deelnemer
    26 juni 2006 om 15:37

Stripje weghalen en effe belichten Steevke??

• Luc Dupas

Deelnemer
    26 juni 2006 om 15:40

EEPROM (electrically erasable/programmable NVM dus)… en geen EPROM Stropken… 😉

• steevke

Deelnemer
    26 juni 2006 om 15:51

Dank u Luc. (Ik denk zelfs dat ze een 25C gebruiken, ze gebruiken toch SPI voor de intersema druksensor).

steven

• Stropken

Deelnemer
    26 juni 2006 om 20:19

Oesje Luc,ben wat ten achter dan op dat gebied.Zijn dat dan deze die je kunt uitpinnen en evt terug herprogrammeren op zo’n soort computer eeprombord??

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader