Duikforum Duikforum Onderwater Fotografie & Video Welke instellingen zou ik best onderwater hanteren

• Creator
    Discussie

Carhartt27
    Deelnemer

Ik heb een Canon Powershot A620 gekocht, mijn vraag was met welke instellingen heb je het beste resultaat onder water? Automatisch of manueel? (manueel, welke iso waarde? sluitertijd? enz?)
    Kan er hier mij iemand mee helpen?
    Heb ook een externe flitser Sea&Sea YS90- auto met optische kabel.

Alvast bedankt!!!

• Welke instellingen zou ik best onderwater hanteren

• Toontje

Deelnemer
    21 juni 2006 om 16:11

Ik gebruik bijna altijd manele instellingen met een sluitertijd van 1/80 of sneller. En elke foto flitsen.

• dennisv

Deelnemer
    21 juni 2006 om 16:29

best eens de cursus 1* onderwaterfotograaf volgen. zie http://www.onderwaterfotografie.be
    want de vraag die je daar stelt is onmogelijk volledig te beantwoorden.
    Manueel, dat is zeker
    sluitertijd, diafragma,…is afhankelijk van de situatie.
    Je moet leren begrijpen wat die waarden zijn en hoe ze ten opzichte van elkaar gerelateerd zijn.

dennis

• Carhartt27

Deelnemer
    21 juni 2006 om 17:32

tja ik heb nog maar net mijn toestel en ik vertrek volgende week op reis….dus veel tijd heb ik helaas niet…..

• Luc Dupas

Deelnemer
    21 juni 2006 om 17:55

Neem een paar rubberen speeltjes mee van de kinderen of zo, en een kabel om je toestel aan een TV te hangen… en ga op vakantie de eerste dag een paar uur in ’t zwembad experimenteren om die rubberen speeltjes te fotograferen en gebruik eens alle mogelijke settings van uw toestel… en bekijk de resultaten in ’t groot op de TV op uw kamer en zie wat zeker niet goed is en wat zeker wel goed is… en trek dan “in het echt” met de “goeie” settings.

• dennisv

Deelnemer
    21 juni 2006 om 19:31

je kan misschien ergens privé-les krijgen

• rudenchris

Deelnemer
    22 juni 2006 om 23:15

Voor tropische wateren neem je best altijd een iso waarde van 100. Meestal als je een sluitertijd neemt van 1/125 zit je meestal goed. Alleen als je marco gaat fotograferen moet je zien dat je flitser niet altijd op vol vermogen staat. Als je deze kunt instellen best op halve kracht . Ofwel een diffusser voor je flitser plaatsen.
    Nog veel succes. Ofwel kijk even op mijn site. http://onderwaterfotografie.skynetblogs.be

Rudi

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader