-
Discussie
-
‘k heb weeral iets bijgeleerd zie:
het was alweer een tijdje geleden dat ik mijn osb nog eens opgelaten had met mijn reel; en na een duikje in de blaarmeersen had ik afgesproken om nog even naar 5meter te gaan (daar was’t nog aangenaam warm) en de boei op te laten.
Begin zoals anders:
-boei uit zakje halen; over rechterarm leggen
-reel van de vest losklikken
-reel in linkerhand en ontgrendelingshendeltje induwen
(boei gleed hierbij een stukje van mijn arm door’t gewicht van de double-ender waarmee hij aan m’n reel vasthangt; de reel rolt een stukje af)
-boei terug vastgepakt; ook in m’n linkerhand; nog steeds de ontgrendelingshendel ingeduwd
-OSB opgeplazen met octopus; en ik schoot mee naar boven.
-reel gelost; maar deze bleef toen naast mijn uitgestrekte hand bungelen; computer gaf 3.3 meter aan (op borstboogte afgelezen; dus viel nog mee qua “omhoogschieten”)Bleek dan; doordat het touw onder ’t gewicht van die dubbele haak al een eind afgerold was; dat bij het oplaten deze om het hendeltje om op te draaien komen vast te zitten is.
Wat ik nu ga doen:
-Hendeltje een stuk inkorten
-terug gaan proberen maar dan onmiddelijk die double-ender vastpakken
-terug meer mijn spoeltje gebruiken 🙂Was wel even een minuutje onderwatervloeken; maar toch liever zo’n lompigheid tegenkomen bij een oefeningetje dan als je echt je boei eens nodig hebt. Nu weet ik weer waarom dat af en toe eens moet geoefend worden. (TIP 😉 )
greetzz