Duikforum Duikforum Reizen SES Sharks Bay Piramissa- welk duikcentrum neem ik

• Creator
    Discussie

Jany
    Deelnemer

Eind september ben ik in Sharks Bay bij SES. Verblijf (nog maar eens)bij de Russen in Pyramissa en omdat ik dat niet leuk vind zoek ik een goed (degelijk en niet te duur) duikcenter in de omgeving. Laat de info nu maar komen…
    ps : ik ben een PADI OW warmwateramateurduikerke.

• SES Sharks Bay Piramissa- welk duikcentrum neem ik

Jacky Shark reageerde 16 jaar, 7 maanden geleden 8 Leden · 12 Reacties
  • sea angel

Deelnemer
    15 juni 2006 om 06:12

In Pyramisa is er het duikcenter van Mister Diver, nogal Italiaans georiënteerd.

Shark’s Bay heeft een interessant duikcenter; Xaloc genaamd, Mitchel Gonzalez, Belg van Spaanse originie is er de manager.

Boeken met een ander duikcenter uit Sharm, er zijn er 102 in totaal, is geen probleem vermits ieder duikcenter over busjes beschikt en instaan voor de transfers.

Dive Africa Watersports, Scuba Dreamer, Pharao Divers, Divers International (om er enkele op te sommen) hebben nederlandstalige duikgidsen. Mail sturen en prijzen vergelijken!

Het huisrif op Pyramisa is niet veel soeps, dus best kiezen voor bootduiken.

Meer informatie over de duiksites kan u vinden op mijn website http://www.seaangels.be

Prettige vakantie.

• DE_STANNY

Deelnemer
    15 juni 2006 om 10:40

Hey,

Wij hebben een paar jaar geleden ook in dat hotel gelogeerd,toen heb ik gedoken met de mensen van sharksbaydiving center, vlak naast het hotel, was wel leuke bedoeling maar er zijn goedkopere oplossingen.
    Het huisrif van de Pyramisa is idd niet veel soeps, als je will gaan snorkelen kan je beter even het hotel uitlopen aan het strand en links van het hotel gaan snorkelen “aan de andere kant van de aanlegstijger”
    Begin dit jaar heb ik met de Pharao Divers gaan duiken,is ook zeer goed meegevallen.
    en toch iets goedkoper 185€ voor 5 dagen tegen 220 bij sharksbay.
    Of er nog goedkopere oplossingen zijn weet ik niet, maar ik denk dat onze forumcollega’s daar wel een antwoord op kunnen geven.
    Wanneer je met jetair naar daar gaat en je boekt een duikpakket bij de Pharao divers mag je 20KG duikgerief meedoen buiten je gewone bagage,zie website jetair, vliegvakantie,egypte, sharm el sheikh en dan onderaan bij de excursies.
    Dan heb je ook al geen last van overgewicht 😉

• Hyper III

Deelnemer
    15 juni 2006 om 14:18

Hallo,
    In 2000 was ik ook eens in SES,daar heb ik mn open water cursus gedaan en daarna gedoken met Scubadreamer!Het was een interessante ervaring en heb er veel geleerd!Veel succes op je zoektocht.
    mvg
    Bart

• Jany

Deelnemer
    15 juni 2006 om 23:20

Nog een vraagje, en allicht kan Marc mij antwoorden, heb ik genoeg aan mijn pak van 2.5mm full of 3mm shorty of moet ik half september mijn 7mm meenemen? Een 5mm (ideaal denk ik) heb ik niet en die shorty is niet aangewezen voor kans op knieverwondingen he.

• sea angel

Deelnemer
    16 juni 2006 om 06:12

Eind september is de watertemperatuur eigenlijk op zijn best (28 à 29°C), op het einde van de hete zomer.
    Het is niet nodig om de 7mm mee te brengen.

Xaloc in Sharks Bay is niet hetzelfde dc wat DE_STANNY bedoelde. Xaloc is daar gevestigd sins enkele weken, en zat voorheen in Royale Paradise op Hadaba.

• davegeysemans

Deelnemer
    16 juni 2006 om 08:57

Hey Jany,

ik ben zelf van 1 tot 8 juni in SES geweest, maar dan niet zuiver duikvakantie. We zijn daar in totaal 3 dagen met de Pharao Divers op uit getrokken (2 x Tiran, 1xRas Mohamed).
    Persoonlijk kan ik het bij hen echt wel aanraden. Prijzen vallen zeer goed mee: 40 euro voor de 2 duiken (ophalen aan hotel, boot, …). 7 euro voor het eten en drinken. Materiaal huren is wel iets duurder (fles en lood is wel inbegrepen): ik moest nog een jacket en ontspanner hebben en dat kostte mij toen 18 euro per dag.
    Zowel Willem en Nienke (NL) als de andere (Yasser, Sherrif) begeleiders zijn heel toffe mensen.
    Het materiaal was ook in orde, flessen altijd goed gevuld.
    Ik heb daar telkens met een 3mm (lang, met kap maar dat is eigenlijk niet nodig) gedoken, en telkens een klein uurtje weggeweest zonder kou te hebben. ‘k Moet wel zeggen dat ik wel wat natuurlijke isolatie heb 😉 Die 7mm gaat wel warm zijn, wat die shorty gaat zeggen weet ik niet… Een 2.5 zal zeker wel goed zijn.

Enjoy the trip!
    Dave

• DE_STANNY

Deelnemer
    17 juni 2006 om 10:28

Half mei met een 5mm long,geen kou geleden.
    Watertemperatuur was 24 graadjes.
    Heb vroeger ook met Shortie 5mm gedoken,enkel oppassen voor de knieën.
    Alhoewel ge niet me u knieën nergens op moet zitten hé.

• Dave007

Deelnemer
    17 juni 2006 om 12:05

idd
    http://www.pharaohdivers.com zijn denk ik toch de beste prijs/kwaliteit in de regio.
    Zeer toffe sfeer aan boord.
    Al 3 maal op rij met hun gedoken. Gewoon super maar voor ons is september dit jaar El Gouna geworden.

Veel plezier. PS 3 mm is meer dan genoeg hoor 🙂 voor juni – oktober

• Jany

Deelnemer
    17 juni 2006 om 13:58

Beadankt mannen(en vrouwen)voor jullie reacties. In het hotel is er een internetaansluiting en ik laat wel iets van ons horen. Als er nog meer raadgevingen zijn, laat ze dan maar komen hoor.

• Jacky Shark

Deelnemer
    17 juni 2006 om 18:24

Met Divers International heb je nu en dit tot eind van het jaar de volgende prijzen:
    12 duiken in 5 dagen te nemen met 4 lunch inclusief (moet niet alle 5 dagen in een keer)aan 190 euro’s…
    10 duiken aan 150 euro’s (lunch niet inclusief)…
    Mail bij Veronique in het Vlaams op
    marketing@diversintl.com
    Gr
    Jacky

• Pladijs

Deelnemer
    17 juni 2006 om 19:20

en ze komen u zelfs gratis halen tot in Shark bay in geval ge gene velo moest mee nemen
    tot in november heb je eigenlijk geen duikpak nodig ik dook met een t-shirt van bart Simpson of van de Genkse watersport centrale.Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk want andere duikers me dunk in een +- 10 mm pak zagen er wel blauwtjes uit met 20 kg lood.

• Jacky Shark

Deelnemer
    17 juni 2006 om 19:48

De pladijs is eigenlijk feitelijk meer een ijsbeer dan een pladijs…ik ken hem persoonlijk.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader