Duikforum Duikforum Materiaalbespreking wat nodig ?

• Creator
    Discussie

Jorre
    Deelnemer

Ik wens te starten met duiken. Kan iemand mij vertellen welk materiaal ik nodig heb.
    Ik ben een man en ik weeg 80 kilo.

Fles(sen) van hoeveel liter ?
    Loodgordel van hoeveel kilo ?

Alvast bedankt voor de info.

• wat nodig ?

wout reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 5 Leden · 4 Reacties
  • Joe Piler

Deelnemer
    14 juni 2006 om 11:25

De antwoorden op deze vragen zouden toch duidelijk moeten worden tijdens je opleiding?

• wendy

Deelnemer
    14 juni 2006 om 11:28

http://www.zoekertjes.duiken.be/topicdetail.aspx?id=128194&forumid=&CurrentPage=1&search=1&Keywords=&Author=tnt

en kijk hier ook maar eens naar
    weet je ook wat je dat ongeveer gaat kosten
    ps man of vrouw – wij hebben hetzelfde materiaal nodig hoor;))
    groetjes

• bollingm

Deelnemer
    14 juni 2006 om 11:38

Hi Jorre,

Ben je in een club? Zoja dan kun je al aardig wat spullen daar eerst huren en zien of het je wel echt de sport is waar je in door wilt gaan.
    Of misschien via clubleden dat je wat materiaal mag gebruiken (handig om materiaal te leren kennen).

Dit gezegd om je geen onnodige investeringen te laten doen en ze daarna weg te moeten doen.

In ieder geval zul je toch een basis pakket moeten hebben.

– Duikbril
    – Snorkel
    – Duikpak (2x7mm, nat of semi dry)
    – botjes
    – zwemvliezen
    – Loodgordel (misschien via club of clubleden)

Basis pakket +
    – duikfles (15l/200b, 12l/300b)
    – Jacket
    – Ontspanner
    – Duiklamp
    – Duikmes
    – Duikcomputer
    – …

Nu je kunt aardig wat zaken hier al vinden aan een vriendelijke prijs. Nu vooraleer je iets koopt hier is het misschien niet slecht om eens een paar duikwinkels binnen te stappen en eens te kijken wat jou past & zo en je te laten adviseren, zodat je weet wat je koop bij hun of hier op de website.

In ieder geval wens ik jou veel duikplezier en wie weet zien we elkaar wel eens onderwater.

Groeten
    Mark

• wout

Deelnemer
    14 juni 2006 om 17:37

jorre, voor een beginnend duiker raad ik ten zeerste een club aan; kwestie van ervaren buddies te vinden en om zo in het duikwereldje je plaatsje te vinden.
    kijk in je club waar de ervaren duikers mee duiken. als je de basisuitrusting (jacket, ontspanner, computer) oplijst, zul je zien dat je lijstje niet erg lang wordt; er zijn nl verschillende merken en types die min of meer standaard zijn. als je je bij je eerste aankopen hier door laat leiden zul je niet gauw teleurgesteld zijn.
    ik raad je aan om geen ‘speciallekes’ te kopen, maar ook geen typisch ‘beginnersmateriaal’.
    laat je in elk geval adviseren door een ervaren duiker.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader