Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Scubapro Mk17AF / R390

• Creator
    Discussie

duiker1978
    Participant

Als beginnend duiker heb ik deze ontspanner op het oog. Een aan- of afrader. Hoofdzakelijk voor gebruik in koud water (dicht bij huis met andere woorden).

Alle meningen welkom…

Mark

• Scubapro Mk17AF / R390

Cthulhu reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 4 Leden · 6 Reacties
  • Toontje

Deelnemer
    11 juni 2006 om 14:35

Hoi Duiker,

Gebruik eens de zoekfunctie. Ik kan me herinneren dat er al eens een vraag over de mk17 heeft gestaan.
    Mijn ervaringen met mk17: prima eerste trap die zelfs met weinig onderhoud Die ongevoelig is voor zout, koude, zand ed.
    R390 ken ik zelf niet maar zal wel de opvolger zijn van de R190/290? Dat waren basic tweede trappen (had er een als octopus). Werken ook altijd, heel degelijk.
    Denk dat je zeker tevreden zult zijn met deze combinatie.
    Ben je van plan om 1 eerste trap aan te schaffen of direct de eerste en tweede trappen te splitsen?

• duiker1978

Deelnemer
    11 juni 2006 om 15:08

Heb gezocht, maar niks gevonden.
    Wat bedoel je precies met het splitsen van eerste en tweede trappen?…

Greetz

• Toontje

Deelnemer
    11 juni 2006 om 15:19

Vel duikers hebben 2 eerste trappen. Een met hoofdautomaat en inflator van bcd, een met octopus en manometer/computer. Dit betekent dat je 2 gescheiden systemen hebt.

• pyjamaduiker

Deelnemer
    11 juni 2006 om 15:54

Kijk een op http://www.divernet.comBij Gear test daar staat alles over deze set en wat hun bevindingen waren .
    Ik zou gaan voor twee eerste trappen ,zeker als je gaat duiken in kouder water zoals je zelf al hebt aangegeven .
    Kijk een op http://www.ebay.de daar staat genoeg van scubapro te koop.

• duiker1978

Deelnemer
    11 juni 2006 om 16:43

@ Toontje: ik dacht wel dat dat bedoeld werd, maar was niet zeker, dus toch maar ff gevraagd. Bedoeling is inderdaad om op korte termijn met gescheiden systemen te gaan werken, veiligheid boven alles.
    @pyamaduiker: thx voor de links, zal eens gaan kijken zie…

• Cthulhu

Deelnemer
    11 juni 2006 om 18:04

als je dan toch op ebay.de kijkt, kijk dan ook eens naar de Apeks ontspanners die er aangeboden worden…

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader