Duikforum Duikforum Materiaalbespreking dettol & neopreen

• Creator
    Discussie

Fiekes
    Participant

ik heb irritatie in mijn gezicht, en ik vermoed dat het van mijn droogpakkap komt …
    In hoeverre moet ik dettol verdunnen om mijn neopreen uit te spoelen ??

• dettol & neopreen

Luc Dupas reageerde 15 jaar, 6 maanden geleden 19 Leden · 52 Reacties
  • Toontje

Deelnemer
    6 juni 2006 om 08:46

Gewoon in de wasmachine stoppen, 30 graden en dettol als wasmiddel gebruiken (wolwasporgramma)

• Fiekes

Deelnemer
    6 juni 2006 om 09:01

dettol bleek niet he
    voor volgende machines kleren die ik erin steek …

• wout

Deelnemer
    6 juni 2006 om 09:06

geen dettol gebruiken; gewoon spoelen met zuiver water en goed laten drogen. Ik steek mijn kap een paar keer per seizoen gewoon mee in de wasmachine (30°max).
    elke keer alles ontsmetten is echt nergens voor nodig hoor.

• Werner

Deelnemer
    6 juni 2006 om 12:07

Dettol bleekt niet hoor, alleen kan de volgende was wel nog wat naar detol ruiken (lichtjes) 😉

• htweeo

Deelnemer
    6 juni 2006 om 12:15

ik doe een klein scheutje (eetlepel) in het wasprogramma of de spoelbak …

• Fiekes

Deelnemer
    6 juni 2006 om 12:27

@wout: ’t gaat niet over iedere keer met dettol spoelen, maar nu eenmalig om de vermoedelijke bacterien eruit te krijgen !!

• SVp

Deelnemer
    6 juni 2006 om 13:39

Je hebt laatst met mij nog een gesprek gehad.
    Zou die irritatie daar niet van komen ipv bacteria ?

• wout

Deelnemer
    6 juni 2006 om 14:51

nee hoor stefan, dan had hij die uitslag wel op een andere plaats gehad…;-)

• Emmie

Deelnemer
    6 juni 2006 om 14:53

>nee hoor stefan, dan had hij die uitslag wel op een andere plaats gehad…;-)

zou dit bericht maar ff snel gaan aanpassen.
    denk niet dat Fiekes het leuk zal vinden om voor het mannelijk geslacht uitgemaakt te worden…………….
    het is maar ff om vervelende gevolgen voor jou te voorkomen he…………..

• SVp

Deelnemer
    6 juni 2006 om 15:06

Inderdaad, want die MEPT hoor makker !

• wout

Deelnemer
    6 juni 2006 om 15:29

oeps sorry !
    beste fiekes, nederig gezeten op beider knieën vraag ik je om verschoning voor deze dwaling mijnentwege.
    moesten onze wegen zich in de toekomst kruisen, zal ik met plezier je droogpakkap medenemen en in een voor neopreen geschikt was- en ontsmettingsmiddel wassen, ’t is te zeggen met ‘EW80mat’ alsook ze na droging aan je terugbezorgen. Dit als gebaar van mijn goodwill om de aan je gedane afronten te compenseren. 😉

• steevke

Deelnemer
    6 juni 2006 om 15:32

Fiekes – dettol is geen geweldige ontsmetter en daarnaast stinkt het verschrikkelijk.

Een goede scheut javel in warm water en even laten weken is zeer effectief. Als je per sé ontsmetter wil: Virkon S is dan een goede keuze.

Steven

• htweeo

Deelnemer
    6 juni 2006 om 17:03

persoonlijk vind ik detol een aangenaam geurtje hebben ….javel daarentegen ….
    bovendien is javel een bijtend product ….

• SVp

Deelnemer
    6 juni 2006 om 19:54

Ik ruik Dettol ook wel graag.
    En als het niet goed ontsmet, waarom wassen ze er dan heelder klinieken mee ?

• wout

Deelnemer
    6 juni 2006 om 20:03

krijg je daar geen uitslag van?

• Stropken

Deelnemer
    6 juni 2006 om 20:51

Awel Wout,ging het juist schrijven.Ik vermoed ook dat Dettol bij sommigen allergische reacties kan teweegbrengen.

Neem eens contact met een dermatoloog.En als je persé proper wilt zijn,dan na iedere duik gewoon je pak in de wasmachine en bij spoeling wat wasverzachter (Woolite).

En in plaats van Javel van die chloortabletjes (ook gebruikt in ziekenhuizen).

• htweeo

Deelnemer
    6 juni 2006 om 22:20

die chloortabletjes stinken evenveel hoor ….
    en meer mensen zijn allergisch aan wasverzachter dan aan detol….

• pyjamaduiker

Deelnemer
    6 juni 2006 om 23:12

Gewoon je kap na elke duik goed spoelen met water en dan laten drogen .

<

• Stropken

Deelnemer
    6 juni 2006 om 23:22

Jawel H²O – maar die chloortabletjes worden toch méér gebruikt in ziekenhuizen dan die OO de Javel – maar ‘k peinse dat er verschillende reuken zijn voor die tabletjes hoor!!

• htweeo

Deelnemer
    6 juni 2006 om 23:24

tabletjes in het ziekenhuis = aspirientjes 😉

• Stropken

Deelnemer
    7 juni 2006 om 00:04

Aspirientjes in ’t ziekenhuis??Ik dacht dat dat een soort anticonceptie spul was.Heb mij altijd laten wijsmaken dat dat een anti-baby pil was als de vrouwen dat tussen hun billen hielden (die aspiriene uiteraard).

P.S. Als ik mij niet vergis heb je die ‘chloor’tabletten ook in dennegeur – véél aangenamer dan die dettol geur (lees:lijkengeur).

• htweeo

Deelnemer
    7 juni 2006 om 00:08

lijkengeur ?….dat moet formol zijn dan ..?

• steevke

Deelnemer
    7 juni 2006 om 10:16

“QUATERNARY AMMONIUM COMPOUNDS
    These are relatively non-toxic and non-damaging but usually have deficiencies in their antimicrobial spectrum. The previous Working Party stated that Dettox (now Dettol ED), based upon a combination of quaternary ammonium compounds, EDTA and surfactants, could not be recommended for routine use because of poor virucidal activity.”

een andere, meer op duikers toegespitst:
    http://www.syndel.com/biosecurity/diver_disinfectant.pdf
    Ook hier voldoen QAC’s niet:
    “Quaternary ammonium compounds are considered unacceptable as bactericidals as they do
    not destroy the full spectrum of agents (Bacillus subtillis and Klebsiella pneumoniae) and should be considered a sanitizer, not a disinfectant [34, 35]. They are not effective against nonenveloped viruses, fungi and bacterial spores [26].”

Ze zeggen het dus zelf: ’t is zeep – geen ONTSMETTER. Vandaar dat ze er in klinieken de vloer mee kuisen…

Steven

Noot: QAC’s, quaternary ammonium compounds = dettol (en nog enkele andere merknamen). Maar dat wist je al wel zeker(????)

• steevke

Deelnemer
    7 juni 2006 om 10:24
  • wout

Deelnemer
    7 juni 2006 om 12:28

dus gebruik EW80des.
    het is duur (76 euro voor 2 liter), maar je hebt maar een concentratie van 1% nodig.
    Wij wassen er onze persluchtmaskers mee, ttz wij gebruiken ew80 mat, deze is beter geschikt in de wasmachine.

http://www.diveclean.com/EW80des.html

Page 1 of 3

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader