Duikforum Duikforum Materiaalbespreking droogpak herstellen

• Creator
    Discussie

jonathan
    Deelnemer

Heren, Dames

ik heb een gat in mijn droogpak weten te maken. Hoe kan ik dit (7mm neopreen) het beste (kwalitatief/goedkoop) herstellen ?

Alvast bedankt voor de tips

Jonathan

• droogpak herstellen

jonathan reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 6 Leden · 7 Reacties
  • david

Deelnemer
    5 juni 2006 om 20:28

ik wil dat ook weten het mijne is ook kapot

• polleke

Deelnemer
    5 juni 2006 om 20:43

aquasure in de ” wonde ” of iets analoog,vanbinnen en van buiten een klein lapke neoprene erop, geen 7 maan bv 3 mm.
    Let op waar dat het gaatje is, want als je de lapjes erop plakt, kunnen ze soms zeer lelijk schuren op jou huid met wonden tot gevolg en dat is uiterst onaangenaam.
    Voor het opbrengen vd lapjes misschien ook eventjes toe-naijen.Hangt af van waar en hoe groot.
    Succes

• Dedjutoch

Deelnemer
    5 juni 2006 om 23:19

Injectiespuit met dikke naald. Een beetje neopreenlijm opzuigen (is heel moeilijk, ik weet het) en in het gat spuiten! Wel zorgen dat de boel goed zuiver is voor je begint!

Eddy

• wout

Deelnemer
    6 juni 2006 om 09:16

als het een scheurtje is :
    -goed laten drogen !!!!
    -een tubetje ‘black witch’ (rode tube, zwarte lijm) kopen.
    -beide kanten van de scheur insmeren met black witch en na ongeveer 15 minuten drogen kan je beide delen samenvoegen en goed aandrukken.

als het een gaatje is (pinhole) :
    -goed laten drogen !!!!
    -een tubetje aquasure kopen.
    -met een tandenstoker de aquasure goed in het gaatje inwerken zodat over de gehele diepte van het gat aquasure zit.
    -aan weerskanten van het gaatje een eilandje aquasure aanbrengen van een halve centimeter diameter.

• david

Deelnemer
    6 juni 2006 om 11:33

en als je nie priesies weet waar he gat zit hoe vind je dat dan

• Werner

Deelnemer
    6 juni 2006 om 12:06

je neemt een plastieken voetbal (om de hals af te sluiten) 2 plastieken flessen (voor de polsen) je ritst alles dicht, beetje lucht in je pak blazen en dan in wat water (al dan niet met wat dreft bv.) en zoeken maar…net zoals je een lek in een fietsband zoekt.

Succes

• jonathan

Deelnemer
    6 juni 2006 om 20:17

ok mannen, bedankt

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader