Duikforum Duikforum Reizen Frankrijk – Lac du Saint Croix

• Creator
    Discussie

Dries
    Participant

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie reeds in Lac du Saint Croix gedoken? Hoe moet ik me de zichtbaarheid voorstellen? Is er onder water iets te zien? Het zou vooral om foto-duiken gaan.

Dries

• Frankrijk – Lac du Saint Croix

Lazy Charles reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 8 Leden · 14 Reacties
  • Luc Dupas

Deelnemer
    4 juni 2006 om 23:40

Gedoken heb ik er niet… maar ik ben in 1994 wel zo loemp geweest om dat meer over te zwemmen (en uiteraard weer terug ook)… ‘k wou “even gaan zwemmen” en die bergwand aan de overkant leek me “redelijk dichtbij”… ja dag… had me zeeeeeeeeeeer serieus mispakt aan de afstand… pas dikke 4u later was ik terug op de plaats waar ik vertrokken was en mijn vrouw stond net op punt om de hulpdiensten te verwittigen want dat “even” duurde volgens haar toch wel veeeeeeeeeeeeeel te lang… ;-(

• Dries

Deelnemer
    5 juni 2006 om 09:21

Lol….

Ik weet inderdaad ook hoe groot die regenplas is 🙂
    Ik ben er in het verleden al geweest en eigenlijk was het een prachtige streek, ook mooi blauw water als je er van de bergen op kijkt. En ben ik wel een beetje nieuwsgierig geworden over hoe het er onder water uit ziet.

Dries

• trimmer

Deelnemer
    6 juni 2006 om 03:31

awel dries?
    wanneer schik je te gaan? lol

• wout

Deelnemer
    6 juni 2006 om 09:26

ik zou er oppassen met vrije opstijgingen; toen ik er de vorige keer was, kwamen de canadair blusvliegtuigen net hun watertanks vullen 😉

• Dries

Deelnemer
    6 juni 2006 om 09:33

Trimmer…

Dat is voor week 29… 🙂

@Wout

2 of 3 jaar geleden heb ik de canadairs ook bezig gezien, met de nodige rookpluimen in de buurt. Hopelijk dat het deze vakantie iets minder “warm” wordt 🙂

• trimmer

Deelnemer
    6 juni 2006 om 14:01

jawadde jongen,
    schoon vooruitzichten zelle.

• Dries

Deelnemer
    6 juni 2006 om 15:59

Tis te hopen dat moeder natuur er schoon gaat zijn he 🙂

• Lazy Charles

Deelnemer
    7 juni 2006 om 08:27

Moeder natuur is er zeer mooi maar hoe het onderwater zit weet ik ook niet.

• hansje

Deelnemer
    12 juni 2006 om 21:22

Ik vraag me af,is duiken toegelaten in lac sainte croix(provence).
    Het is een stuwmeer,ik heb er nog nooit duikers gezien.
    Is daar een duikclub?????

• Daanlie

Deelnemer
    12 juni 2006 om 21:55

Ik heb verleden jaar geinformeerd en er is zover mij bekend geen duikclub.
    Typisch frans;
    Waarom zou je hier in dit koude water duiken als de zee maar 1 uur verder is.
    Ik zou er anders wel eens graag duiken. Dit jaar ga ik waarschijnlijk in het geniep eens proberen. In apnee eens tot 15 m gedaald en dat was prachtig, veel vis, heel veel vis.

• hansje

Deelnemer
    13 juni 2006 om 14:57

Het is toch het meer aan de Verdon(gorge du verdon)

• Dries

Deelnemer
    13 juni 2006 om 15:22

Klopt Hansje,

Het is inderdaad dat meer. Ik heb tot nu toe ook geen duikclub gevonden. Maar ofg het echt verboden is? Zwemmen, zeilen, surfen, kajakken wordt er naar hartelust gedaan. Ik ben toch aan het denken om ergens eens een duikje te wagen. Als ze me er dan toch uit halen…. nja… dan doe ik wel alsof ik ze niet begrijp 🙂

Dries

• david

Deelnemer
    14 juni 2006 om 05:33

en waar licht da ergens in frankrijk
    adres of zo ???

• Lazy Charles

Deelnemer
    14 juni 2006 om 07:43

Opgelet, Lac St Croix is dacht ik het middelste meer op de Verdon. Er zijn er in totaal vijf en ik dacht dat in het bovenste de Franse marine testen deed met duikers.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader