Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Upgrade grafische kaart

• Creator
    Discussie

Stropken
    Deelnemer

Heb onlangs mijn Pinnacle geüpgradet naar versie 10.5.Als ik nu een film van mijn DV camera op de computer zet ziet alles ogenschijnlijk goed uit.Als ik het dan wil bewerken en op dvd zetten heb ik wél klank maar geen beeld (alleen een groen scherm).Na veel vloeken en zweten krijg ik de mededeling dat de driver van mijn grafische kaart té oud is (twee jaar a.u.b.).Probeer nu al de ganse middag om een upgrade te vinden van deze kaart op het internet….noppes.

De kaart is een nVIDIA GeForce FX Go5700 – weet iemand hoé ik aan zo’n upgrade kan komen of eventueel een (nieuwere)driver van een evenwaardige kaart die het boeltje weer op gang kan brengen?

• Upgrade grafische kaart

blue reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 4 Leden · 18 Reacties
  • blue

Deelnemer
    4 juni 2006 om 17:01

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Graphics driver selecteren en dan Geforce-reeks (eerste lijntje)

Direct link naar de laatste driver versie:

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html

ps: het is gewoon de laatste nieuwe driver die je nodig hebt, heeft niks met een upgrade te maken 🙂

Als er nog problemen zijn roep je maar

• Stropken

Deelnemer
    4 juni 2006 om 17:45

Heb ook al op die site gezeten.Maar behalve de serie’s 6 en 7 heb ik de mijne nog niet opgemerkt zodat ik aarzelend ben om mijn driver te verwijderen en deze die ze vooropstellen voor de 6 en 7 serie te installeren.

• blue

Deelnemer
    4 juni 2006 om 17:59

5 6 7 it doesn’t matter…

De nvidia forceware driver dekt 99.99% van de kaarten, ook de jouwe.

supported: GeForce FX 5700
    http://www.nvidia.com/object/IO_30454.html

Lijkt me duidelijk… Maar zoals ik al zei de forceware drivers zijn al jaren gelijk voor alle mainstream-kaarten

• Stropken

Deelnemer
    4 juni 2006 om 18:07

Juist maar de mijne is wél Go5700,en verdorie ‘k ben voorzichtig geworden na een paar geschoten kemels.

Maar soit,’k ga het riskeren – als ik aan een format kom ga je iemand hebben die ‘vies’ naar je gaat kijken – andersom zal het je wél een goeie pint opbrengen (Webbie kent het al).

KLUUTE: “software is niet compatibel met de geïnstalleerde hardware – installatie wordt afgesloten.” – Zal moeten wachten tot dinsdag en naar de winkel rijden.

• blue

Deelnemer
    4 juni 2006 om 18:11

je moet niets verwijderen hé…

Gewoon downloaden en laten lopen (uninstall oude is niet nodig)

ps: de 5700-reeks heeft veel verschillende varianten gekend hé, net zoals dat nu ook het geval is met alle nieuwe reeksen.

Geloof me maar 🙂

• Stropken

Deelnemer
    4 juni 2006 om 18:29

Heb het reeds bij de wijzigingen gezet.Heb het gedownload en laten lopen – zonder resultaat.’k Peinse dat ik specifiek die driver zal moeten zoeken/installeren.Met die laptops is er altijd ‘iets’ anders – heb al een externe dvd/cd schrijver gemonteerd (ook al).

• StarLight

Deelnemer
    4 juni 2006 om 18:29

you should be quite safe indeed, die nvidia driver package is geintegreerd voor alle modellen sinds de eerste GeForce (zelfs nog de TNT2 zie ik hier net)

en ja, twee jaar is super-mega-oud in computer terminologie 🙂

• Stropken

Deelnemer
    4 juni 2006 om 18:33

Awel dàt bedoelde ik (en ook van diene ezel die niet graag tweemaal over dezelfde steen struikelt).

• StarLight

Deelnemer
    4 juni 2006 om 18:40

laptop willen al eens afwijken als ze geen standaard implementatie gedaan hebben van de chipset, dat klopt; in theorie is het dan ook aangeraden om de driver te gaan zoeken bij de producent van je laptop (ook voor pc’s), maar in de praktijk doen ze zo goed als allemaal steeds een implementatie van de reference card en is de “driver van de producent” gewoon een herlabelde standaard nvidia driver

welk merk en type laptop heb je?

• blue

Deelnemer
    4 juni 2006 om 18:41

Stropken, er bestaan GEEN specifieke drivers, das allemaal in één geïntegreerd…

Conclusie er is daar een conflict tussen de drivers en het programma (veel voorkomend bij grafisch programmas en games).

Bij laptops heb je gelijk starlight, maar bij gewoon 3d-kaarten zijn die zogezegde producent-drivers dikke crap.

De officiële drivers van nvidia met whql en niets anders 😉

• StarLight

Deelnemer
    4 juni 2006 om 18:47

er is toch een nuance: nvidia schijnt officieel echt geen updates voor laptop grafische chipsets te releasen (enkel de allerlaatste chipset, momenteel), zo blijkt op verschillende fora

er is evenwel een mouw aangepast op http://laptopvideo2go.com/index.php?drivers , het volstaat om de inf file aan te passen van de standaard driver release en ge zijt vertrokken; dat hebben zij voor jou gedaan, dus als je van op laptopvideo2go de 9128.exe download dan heb je meteen de laatste nvidia driver release en de FX Go5700 staat hier weldegelijk in de inf.

• Stropken

Deelnemer
    4 juni 2006 om 19:05

Wel Starlight,’k leer van minuut tot minuut bij.

Mijn laptop is van Acer 1712SMi met 17″ scherm.

• blue

Deelnemer
    4 juni 2006 om 19:26
  • blue

Deelnemer
    4 juni 2006 om 19:38

Stropken, na wat research en navraag:

Probeer deze maar eens:

http://www.omegadrivers.net/nvidia/win2k_xp.php

Dat zijn de beste drivers voor laptop-3dkaarten naart schijnt

• rubella

Deelnemer
    4 juni 2006 om 20:44

Nvidia geeft NOOIT driver-support bij GO-kaarten. Dit laten ze over aan de fabrikant van de desbetreffende laptop. Dit omdat iedere laptopbouwer zelf kan specifieren welke features op de chip te ondersteunen.

Anders gezegd. Recenste driver downloaden op de site van de laptopbouwer in kwestie… 🙂

• blue

Deelnemer
    4 juni 2006 om 21:04

omega drivers zijn ook geen officiële nvidia drivers, laat staan whql 🙂

zeker eens proberen 😉

Maar de kans is groot dat je gewoon met een conflict zit tussen je drivers en het desbetreffende programma

• Stropken

Deelnemer
    4 juni 2006 om 22:50

Ben hier weer.

Ik denk dat ik voor alle zekerheid ga wachten tot dinsdag en eens raad ga vragen aan de winkelier die mij het spul verkocht heeft.Want hoe meer ik hier en op de desbetreffende sites lees hoe minder ik er van begrijp.En ik begin meer en meer te vermoeden dat Blue gelijk heeft en er een conflict is tussen de kaart en Pinnacle.

• blue

Deelnemer
    4 juni 2006 om 23:31

Dat gebeurt wel meer…

Vooral bij games en bepaalde drivers ontstaan er conflicten waardoor delen (textures, kleuren, rederingen, …) fout lopen…

Je moet dan soms verschillende drivers uit proberen uit pure miserie omdat de nieuwste foutjes geven.

Maar die omega’s (zie vorige link) schijnen goed te zijn voor laptops

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader