Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Aankoop materiaal beginner

• Creator
    Discussie

Geestinefleske
    Deelnemer

Hallo allemaal together!

Na enkele proefduiken in het zwembad zou ik stilaan wat materiaal moeten aanschaffen, hetzij een loodgordel en lood, duikbril, snorkel en palmen.
    Hebben jullie advies voor mijn aankopen, merken/ types die FANTASTISCH zijn, of omgekeerd die helemaal niet deugen?
    Ik ben uit de regio Leuven, is er een winkel in de buurt die een aanrader/ tegenvaller is?

Mercikes!

• Aankoop materiaal beginner

• StarLight

Deelnemer
    4 juni 2006 om 18:14

voor je standaard zwembad uitzet kan je niet echt misdoen denk ik, het zijn redelijke standaard artikels ivm vinnen , snorkel (ne gewone is al goed genoeg :)), loodgordel en lood

masker lijkt me enige dat in deze context persoonlijke aandacht behoeft: probeer zoveel mogelijk modellekes op te zetten en kijk of ze blijven plakken en goed aansluiten als je effe langs je neus inademt (leggen ze allicht ook wel uit in de winkel hoor, no worries); kijk ook naar het gemak waarmee je je maskerband kan aanspannen en losser maken

dan nog kiezen of je eentje wil met één frontglas of gescheiden frontglazen (deze laatste kunt ge dan glazen op sterkte laten inzetten, ik denk niet dat dat gaat bij een enkel frontglas), of eentje die ook aan de zijkant nog glas heeft; volume is ook een factor (dat zult ge merken bij de proeven waarbij je je bril moet leegblazen onder water :))

zelf heb ik een mares x-vision masker (+/- 55 euro), dat ik zeker kan aanbevelen, maar dat is eigenlijk niet relevant; afhankelijk van de vorm van jouw gelaat zal je moeten proberen welke maskers er goed op aansluiten en comfortabel aanvoelen, en uit die kiest ge dan degene die ge ’t schoonst vindt eh 🙂

qua winkel, in leuven hebt ge BUDS Diving aan de vaart (Engels Plein), ne buddy gaat daar en is der content over

• roger

Deelnemer
    4 juni 2006 om 18:42

Awel, geestinefleske:

Een goed pak zou niet slecht zijn … ;-

• Dedjutoch

Deelnemer
    4 juni 2006 om 22:05

De meeste duikwinkels bieden speciale sets aan voor beginners: Loodgordel, 2 kg lood, bril, vinnen en snorkel. Dit alles in een “sportzak” waar je ook nog je flesje met douchebad en je handdoek in kwijtkunt!
    Vaak is het zelfs mogelijk om er een andere bril bij te nemen, als de duikbril die standaard in de set zit niet past!
    Je loopt dan wel rond met een “sporttasje” met reklame van de desbetreffende winkel, maar “who cares”, je hebt goedkoop, goed materiaal kunnen bemachtigen!

In het geval van ABC materiaal zou ik in alle geval niet te veel naar “merken” kijken! Het belangrijkste is dat vinnen en bril passen!

Eddy

• htweeo

Deelnemer
    4 juni 2006 om 22:15

‘k zou het niet beter kunnen schrijven ….:-)

• Geestinefleske

Deelnemer
    5 juni 2006 om 11:04

Okekes, ben eens aan het Engels plein gaan kijken, en daar hadden ze precies enkel van die X-vision brillen (leken precies zo groot?). Want ik heb inderdaad iets nodig dat makkelijk “leegblaasbaar” is… Gisteren ben ik ook nog eens naar een winkel op de Aarschotsestwg gereden, Aquatech, maar die was natuurlijk gesloten, ah ja, twas zondag he 😉

Maar ca va, bedankt voor de antwoorden, want er is zodanig veel in aanbieding als je eens op het net rondsnuffelt, dat je bijgod niet weet wat interessant is en wat niet, prijs/kwaliteit/beginneling.

• Stropken

Deelnemer
    5 juni 2006 om 11:59

Pap eens aan met één of andere sympathieke knul/knullin uit je club en vraag eens om mee te gaan om een pint te drinken en ga dan eens ‘rond’ naar zo’n duikwinkel.

• Geestinefleske

Deelnemer
    10 juni 2006 om 18:47

Voila, mijn eerste aankopen zijn een feit =-) Voor 128 EURO was ik gesteld bij AQUATECH te Wilsele. (BTW een zeer vriendelijke en behulpzame verkoper)
    @ starlight : ik heb ook zo’n x-vision bril gekocht, eerst twijfelde ik, bij BUDS diving hadden ze enkel die met doorschijnende plastic, maar nu heb ik een volledig zwarte uitvoering.

En nu aftellen tot de volgende lessen op 21/08/06…

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader