Duikforum Duikforum Reizen fles blazen l’Estartit

• Creator
    Discussie

knabbel
    Deelnemer

Ik zoek voor in augustus een duikcentrum in l’Estartit waar ik enkel mijn fles zou willen laten vullen. (fles is pas gekeurd)

Heeft er iemand ervaring? (waar gemakkelijk, bv wb openingsuren, etc.)

En wat zou dit me gaan kosten? De websites vermelden precies nooit de prijs hiervan.

let me know,

greets
    knabbel

• fles blazen l’Estartit

erikske reageerde 16 jaar, 6 maanden geleden 15 Leden · 20 Reacties
  • Rataplan

Deelnemer
    1 juni 2006 om 15:36

L’Estartit is vol met duikcenters, ze zullen je fles wel vullen maar tegen welke prijs.
    Vriend van me heeft eens fles laten vullen (15l) in Palamos, ik dacht dat het 7€ was.
    Je kan beter fles met lucht huren heb ik eens gehoord.

• Dave007

Deelnemer
    1 juni 2006 om 18:24

belangrijk om weten. Flessen daar moeten jaarlijks gekeurd worden!!
    Ze kijken ze echt wel na ook hoor.
    Heb daar een paar jaar geleden gestaan met mijn mond vol tanden…
    Kon ik er 1tje gaan huren 🙁

• Dedjutoch

Deelnemer
    1 juni 2006 om 19:20

Normaal kan je in ieder duicentrum je fles laten vullen. Keuring moet inderdaad in orde zijn (was vroeger max. 3 jaar, is nu….1 jaar????…da’s nieuw voor mij??).
    Prijzen van een vulling variëren van 4 tot 5 euro mits wat discussiëren. Dit moet zeker kunnen als je bvb een 10-tal vullingen laat doen op dezelfde plaats, dan kan je eventueel proberen met 3 à 3,5 euro/vulling weg te komen.

Probeer eens La Sirena en vraag naar Medard Vergucht! Belg, en ne’n toffe pee!

Eddy

• Luc Dupas

Deelnemer
    1 juni 2006 om 21:46

Spanje: hydraulische herkeuring om de 3 jaar, optische herkeuring inderdaad jaarlijks!

• botervisje

Deelnemer
    1 juni 2006 om 22:13

dacht op een fles te huren ongeveer 8€. Met 10 beurten kaart nog minder, misschien overwegen waard?

• Pladijs

Deelnemer
    3 juni 2006 om 00:29

bij den duitser in Port Lligat bij cadaques kunt ge uw flessen dan wel vullen , menige duiker die geweigerd werd is daar geholpen geweest. op 100 meter
    verder kunt ge zelfs direkt in het water , je kunt er tot tot +- 45 meter diepte vinden , niet ver daarvan ligt er een nog een rest van een wrak uit de 1ste wereldoorlog , allee veel wrak(+- 20m) is er nie meer. Wrakbaarsen kun je er ook zien , zelfs 1 keer een maanvis gezien op 40 m.

• buceador

Deelnemer
    3 juni 2006 om 10:52

van L’Estartit naar Cadaques ?
    ja minstens een uur rijden Pladijs !!

• Willij

Deelnemer
    3 juni 2006 om 12:01

idd Luc.

Voor optische keuring plak ik er zelf wel een of ander datum stickertje op. Kost in Spanje belachelijk veel.

• Luc Dupas

Deelnemer
    3 juni 2006 om 14:16

> Voor optische keuring plak ik er zelf wel een of ander datum stickertje op.
    Dat lukt bij ons niet hoor… een optische keuring krijgt evenzeer een hard ingeklopte datumstempel op het ogief van de fles, met RR-code en logo van het keuringsorganisme.

• Jimmy

Deelnemer
    7 juni 2006 om 13:22

Hé, Knabbel
    ‘k zit in die periode daar ook in de omgeving (plaja de pals)
    als ge zin hebt kunnen we eens afspreken voor een duikje ‘k zit daar toch met mijn zodiac maar zonder buddy

• buceador

Deelnemer
    7 juni 2006 om 22:16

maar Jimmy toch,

ge zit veel te ver met uwen zodiac.
    wij zitten dan in Frankrijk !!
    als ge tot daar vaart met uw bootje hebt ge nen buddy 😉

groeten Peter.

• Jimmy

Deelnemer
    8 juni 2006 om 12:49

@buceador
    Frankrijk is net iets te ver om met mijn bootje naar toe te varen
    maar ik weet zeker dat er dit jaar terug genoeg belgische duikers in de buurt zullen zijn die graag met mij een duikje doen.
    Dus wie zich geroepen voelt laat maar iets weten
    duik ze
    Dirk

• svento

Deelnemer
    16 juni 2006 om 13:02

ik vermoed dat ze je bij Calypso diving in l’Estartit ook wel kunnen helpen. Uitgebaat door een Antwerpse (Jacqueline, denk ik) en haar vent.

• Hyper III

Deelnemer
    16 juni 2006 om 16:06

Ik zit ook daar in de buurt!tot 6/7/2006
    camping la ballena alegre 2,ik zou zelf mn flessen meenemen maar als ik da hier zo lees,hmmm zal nog ne keer denken.Maar ja om onderweg te kunnen duiken zal ik ze wel moeten meenmen.

• thierri

Deelnemer
    17 juni 2006 om 14:05

• duiker63

Deelnemer
    20 juli 2006 om 12:46

Wij gaan half augustus naar een camping in Pals vlakbij estartit, heeft er iemand ook een iedee hoe duur het is om flessen te huren, en er gaan geruchte rond dat er alleen nog maar met een boot en vergunning gedoken mag worden is dat zo???

(Dus jimmy er zijn zeker drie fanatieke duikers rond die tijd aanwezig)!!

• Jimmy

Deelnemer
    20 juli 2006 om 15:33

Hé knabbel
    Geen probleem,
    vorig jaar ben ik nog gaan vullen bij “sa rascassa” in begur maar die vroegen toen € 7 voor een vullingske.
    In Estartit zou men op een camping kunnen vullen voor € 4.5 maar ik weet niet de welke.
    tot ginder
    Dirk
    ( zwarte zodiac “jimmy’s toy” ligt op het strand van pals )

• svento

Deelnemer
    20 juli 2006 om 16:47

@ duiker63: Denk dat er op de Illes Medes idd enkel nog met een plaatselijke boot mag gedoken worden. Is beschermd gebied en elke lokale “duikboer” mag daar slechts een beperkt aantal duiken laten plaats hebben per dag.

• Jimmy

Deelnemer
    21 juli 2006 om 20:45

Iedereen kan nog steeds op Medes duiken. Je moet enkel naar de havenmeester met de nodige boorddocumenten en € 2 per duiker betalen je moet wel de boeien kennen zodat je niet op een verkeerde ligt.
    Dirk

• erikske

Deelnemer
    31 juli 2006 om 11:49

Ben pas terug van Estartit. Plaatsje huren aan een boei kost 3.5€ per duiker voor 2 uur. Je moet er wel elke dag gaan aanschuiven. Flesje vullen op La Sirena kost 8€!!!! per keer, en na 10 beurten krijg je er eentje gratis. Ik ben dan naar Hotel Panorama getrokken waar ze ‘slechts’ 5€ aanrekenen. Zet je fles ’s avonds af en je kan er hem de volgende dag rond 8 uur ophalen. Vandaar ga je dan aanschuiven aan het kantoor om je duikje(s) voor die dag te reserveren. De meeste vulstations vragen 6-7€. Ze controleren wel elke keer de keuring van de fles.
    Erik

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader