Duikforum Duikforum Federaties proeven 3*

• Creator
    Discussie

hamerkop
    Deelnemer

mag een lifras-instructeur proeven afnemen van kandidaat 3* nelos ??

• proeven 3*

beulke reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 8 Leden · 9 Reacties
  • Stee

Deelnemer
    29 mei 2006 om 10:43

ja hij mag

• Luc Dupas

Deelnemer
    29 mei 2006 om 11:15

YEP ! Zie ons Vademecum (v.1.4, 2006), rubriek 6.1 “Openwaterproeven kunnen enkel door een NELOS- of LIFRAS-instructeur afgenomen worden” (pag.32), en nog eens hetzelfde op blz.59.

• algje

Deelnemer
    29 mei 2006 om 13:16

Vraagje : mag iemand die aangesloten is bij een LIFRAS – club zijn zwembadexamen 3* doen in een Nelos-club ???

• KoenW

Deelnemer
    29 mei 2006 om 16:48

Hij kan dit examen meedoen ja; maar of het van enige waarde is is een andere vraag.
    Een Lifras instructeur mag proeven van een Nelos-duiker afnemen; maar bij mijn weten niet omgekeerd. Een proef door een Nelos-instructeur afgenomen van een Lifras-lid zal door Lifras maw niet erkend worden.

• botervisje

Deelnemer
    29 mei 2006 om 16:52

da klinkt weer echt “belgisch” in mijn oren;-((

• Luc Dupas

Deelnemer
    29 mei 2006 om 19:01

Even uitleg aan een LIFRAS-instructeur gevraagd… en inderdaad, een NELOS-I mag NIET “zomaar” OW-proeven van een Lifras’er afnemen, tenzij hij/zij gedelegeerd is door een LIFRAS-instructeur.
    Omgekeerd mag wel volgens ons Vademecum (dat allicht door 99% van de Lifras-I’s nooit gelezen wordt en zij dus de details van de protocollen van onze proeven niet kennen)…

• algje

Deelnemer
    29 mei 2006 om 19:48

Dacht ook al dat het niet kon.
    Toch bedankt voor de reacties.

• Stropken

Deelnemer
    29 mei 2006 om 20:25

Als ik mij niet vergis is onze penningmeester (André) een Lifras-I Рvraag het hem eens morgen!

• beulke

Deelnemer
    30 mei 2006 om 16:00

Kan een lifras duiker die zich aansluit bij een nelos club niet gewoon “nelosser” worden?

bij ons in de club zitten er een hoop franstaligen (zowel walen als echte fransen)en deze zijn allemaal NELOSduiker en doen bijgevolg allemaal hun NELOS proeven. Zolang ze geen I worden is dat trouwens geen probleem volgens onze vademecum. (vanaf 1*I moet de I, geloof ik, een weinig nederlands spreken en verstaan.

maw: dat ze zich inschrijven en hun nelos proeven meedoen. (alleen eens goed nadenken voor ze dat doen: vb: een lifrasser 2* mag dieper dan een nelosser 2* !!)

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader