Duikforum Duikforum Reizen Duikbagage Jetair

• Creator
    Discussie

Blinker
    Deelnemer

Weet er iemand hoe ondertussen de politiek van Jetair is t.o.v. duikbagage , moet er nog steeds bijbetaald worden voor duikzakken en/of duikmateriaal of niet ? de uitleg op hun site is nogal onduidelijk en de laatste tijd is het nogal kalm rond dit onderwerp . Wie weet meer uit ervaring ?
    Alvast bedankt

• Duikbagage Jetair

weethetnie reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 12 Leden · 18 Reacties
  • Toontje

Deelnemer
    27 mei 2006 om 18:46

Ik ben onlangs naar Mexico gevlogen. Er wordt geen controle uitgevoerd op inhoud, alleen op gewicht.

• Admin

Beheerder
    27 mei 2006 om 18:48

ik ben reeds meerdere malen met jetair-sunjets weggeweest en heb nooit iets extra betaald ,zolang je de aantal kilo’s niet overschrijdt is het geen probleem denk ik,
    mijn duikmateriaal en bagage zitten immers steeds in dezelfde trolley(duikzak).

• Sourceror

Deelnemer
    27 mei 2006 om 20:25

40€ per voor 20kg. Dit moet je wel aanvragen bij het boeken van reis.
    Zowel Jetair als Thomas Cook hanteren deze prijs!

• Cthulhu

Deelnemer
    28 mei 2006 om 02:43

Daar begint de verwarring weer: die 40 Euro is om 20 kg extra bagage mee te nemen en wordt als duikforfait aangeboden.

• Stropken

Deelnemer
    28 mei 2006 om 09:37

“Wat baat boek en bril…als de uil niet lezen wil!”

Inderdaad Chtulhu,het staat nochtans klaar en duidelijk in de brochure.

• Jacky Shark

Deelnemer
    28 mei 2006 om 10:48

Hey de Blinker,
    Begin dit jaar met Jetair naar Sharm gevlogen zonder probleem…alles netjes onder de 20 kg
    Nu met TC naar Hurghada ook zonder problemen.
    Ze vragen niet “wat heeft u daar in de bagages” ??? Als je je correct houdt bij het aantal kg, is er bij me nooit geen problemen geweest.
    6 kg handbagages, een stuk (daar waren ze streng in sde laatste kaar).
    De Spider hadt een handbagage voor 2, met 16 kg denk ik, en ze hebben dit moeten verdelen in een tweede door hen gekocht of gekregen handbagage van TC zelfs…
    Een goede reis naar Hamatha zeker???

• Blinker

Deelnemer
    29 mei 2006 om 13:17

Hey Jacky , neen tis zo ver niet , een weekske naar Marsa Alaam met ’t vrouwken , zeekoeien gaan zoeken . Aan iedereen die geantwoord heeft bedankt ,echt duidelijk is het nog niet , ondanks mijnen bril , ik zal het maar riskeren om mijnen duikzak mee te nemen . ik zal later het resultaat laten weten .

• Sourceror

Deelnemer
    29 mei 2006 om 13:29

Het is nochtans heel simpel:

Of je blijft onder het toegelaten aantal kilo’s opgelegd door de maatschappy waar je mee vliegt (hoeft niet persé dezelfde te zijn van de reisorganisatie) en je betaald niets extra. Ga je erover kunnen ze je extra laten betalen. Die prijs is afhankelijk van wat type vlucht het is: Lange afstandsvlucht, normale vlucht. Binnen de EU kunnen die prijzen tot 9€ per kilo oplopen (Heb dit zelf meegemaakt!).

Of je kunt extra bagage aanvragen voor de prijs van 40€/ 20kg…

Of je kan rechtstreeks naar de maatchappy bellen met de vraag hoe het nu juist in elkaar zit…

Ik heb altijd al die 40€ betaald (ongeveer al 9 keer), nog nooit problemen gehad… en we hebben dan altijd ongeveer 60kg aan bagage mee… handbagage niet meegerekend. Eén maal hebben we dit niet gedaan omdat het volgens het reisbureau niet nodig was (was trouwens met SNBA) en toen hadden we extra van 9€/ kg aan ons been… maar die meneer aan het loket begreep de situatie (was zelf duiker) en heeft ons voor 50€ heen/terug laten gaan…

• Erik

Deelnemer
    29 mei 2006 om 15:16

idd, gewoon op veilig spelen, wij hebben voor onze huwelijksreis gewoon 20 kg extra sportbagage bijgeboekt voor €40 heen en terug.

Liever nu iets teveel betalen dan op de luchthaven idd tot €90/kg bijbetalen.

GRTZ,

Erik

• Jacky Shark

Deelnemer
    29 mei 2006 om 17:00

Dan heb ik tot nu toe 90 euro’s X 30 keer Egypte gespaard = 2700 euro’s in mijne zak.
    Ik heb het nooit aangegeven en nooit heeft iemand gevraagd:
    “wa zit daar in” ?? wel correct 20 kg zoals reeds gezegd.
    Een keer bijbetaald wegens te veel kg (8 kg)…’t was een ouwe tante van City bird aan de in-check ballie…

• Sourceror

Deelnemer
    30 mei 2006 om 09:27

Als je netjes onder de 20kg (is het bij TC geen 25kg?) blijft vragen ze je niks speciaals. Als ik (en mijn vriendin) op verlof gaan steken wij ons materiaal in een duiktas… er heeft ook nog nooit iemand gevraagd wat er in zit 😛

• Pladijs

Deelnemer
    30 mei 2006 om 23:39

het zijn eigenlijk hun zaken niet wat dat je meeneemt zolang je de veiligheid van andere
    niet in het gedrang brengt , privacy wetten zijn strenger….
    Daarbij mijn beschadigde fiets hebben ze niet wllen betalen aangezien ze toch zo beschreven verantwoordelijk zijn vanaf het hotel tot aan de aankomst luchthaven en dat voor 20 Euro per kg voor de fiets .Mijn fiets was van het dak van een taxi gewaaid.
    ze kennen alle talen behalve betalen……

• davegeysemans

Deelnemer
    31 mei 2006 om 08:48

btw: bij Jetair is het niet toegelaten om een duiklamp mee te nemen, zelfs niet in de handbagage en gedemonteerd en zo!

• Blinker

Deelnemer
    31 mei 2006 om 09:36

voor diegenen die het simpel vinden en duidelijk, lees eens onder punt 2.5 van de informatie van jetair . http://www.jetair.be/nl/pdf/INFO_JA_Vlieg_0304.pdf

• Stropken

Deelnemer
    31 mei 2006 om 20:15

Joengens,joengens toch … ze zijn weer vertrokken!!

P.S. Vraag mij toch af waarom ge een taxi neemt als ge toch uw fiets mee hebt????

• weethetnie

Deelnemer
    8 juni 2006 om 22:00

Pas terug van duikvakantie in Sharm. Gevlogen met Jetair. 7 duikers. Allen overgewicht. 1 duiker met een teveel van 6kg heeft 3kg moeten bijbetalen aan 8€/kg en de andere 3kg kadeau gekregen.

Bijbetalen indien u duikgerief wil laten overvliegen heeft niets te maken met het gewicht maar alles met de inhoud. Indien u niet meldt dat u duikmateriaal in de koffer zit dan wordt slechts een vergoeding voor kleding terugbetaald bij eventueel verlies. Dus uw duikspullen zijn niet verzekerd voor hun waarde bij eventueel verlies indien u hiervoor niet speciaal bijverzekerd.

Overigens hebben we een prachtvakantie gehad bij Divers International en Marc is een fantastische kerel om mee te duiken. Kan iedereen deze duikorganisatie warm aanbevelen!

• sea angel

Deelnemer
    12 juni 2006 om 20:38

Hi weethetnie,

Is het gelukt om die fles cognac tot de bodem te ledigen?
    De whisky is voor een andere gelegenheid.

Help Frank te herinneren om voorzichtig om te springen met de bajb (pijp).

Groeten aan de groep – het was leuk met jullie, boven en onder water.

Marc

• weethetnie

Deelnemer
    12 juni 2006 om 21:42

Marc,
    Om 2u30 lag ik lazarus in bed. Cognac op en nog een fles wisky van Frank leeg gemaakt.
    Fijne week geweest Marc.
    Heb ook gereageerd in ander item op de nonsens die er verkocht word over u, seangels en weet ik wat voor zever allemaal. Een hoop vooringenomen reacties die op niks gesteund zijn!!!
    Alleszins veel succes met je nieuwe plannen en ik ben doodongelukkig omdat ik geen vlucht kan vinden voor de eerste week van augustus. Anders kon je zeker op Gert en mij rekenen.
    Groetjes ook aan Stefan.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader