Duikforum Duikforum Onderwater Fotografie & Video Beginnersfoto’s

• Creator
    Discussie

MrBlueHole
    Participant

http://heukske.fotopic.net/
    Is de tweede vakantie dak foto’s gemaakt heb.
    In Sharm had ik nog geen flitser.
    In Dahab wel en ook nog een groothoeklens. Gekocht bij Manfred Werner in Wenen.
    Bij deze ook de groeten van hem aan zijn Belgische klanten.
    Gelieve geen opbouwende kritiek achterwege te laten.

Greetz

• Beginnersfoto’s

• SVp

Deelnemer
    26 mei 2006 om 20:56

> Gelieve geen opbouwende kritiek achterwege te laten.

Euh … dus we moeten het zΓ©ker zeggen als ’t goed is bedoel je ? πŸ™‚

• De witte3

Deelnemer
    26 mei 2006 om 23:44

Ik ben ook een beginner maar je foto’s zijn wel knap heb ook juist een groothoeklenz gekocht en een flitser van sea&sea YS-15AUTO hoe heb jij je diafragma en sluitertijd ingesteld???Ik op F2.8 en sluitertijd op 1/60 maar weet niet of dat wel goed staat moest jij het weten laat mij dan iets weten a.u.b.
    Heb ook een paar foto’s gemaakt in Makadi-Bay Egypte 2005 ook zonder groothoek en zonder bijkomende flitser en zonder kleurfilter.
    http://www.mijnalbum.nl/ALBUM=OJ43XE64

groetjes

de witte

• MrBlueHole

Deelnemer
    29 mei 2006 om 14:59

Diafragma varieert, maar staat meestal in het midden ergens (4.5-5.6)met een sluitertijd rond de 1/125 – 1/160 om toch wat beweging te bevriezen.
    Als je je diafragma wat lager instelt kan je meer omgevingslicht vangen en je voorgrond verlichten met je flits.
    Ik vrees dat die van jou mss wat aan de lichte kant is, dus zeker niet te ver van je onderwerp af blijven.
    De gouden regel blijft: proberen, proberen en nog eens proberen.
    Ik moet het ook nog allemaal onder de knie krijgen.
    Je foto’s tonen dat je er wel zal geraken.
    Succes

• Peter

Deelnemer
    29 mei 2006 om 16:41

Mooie Foto’s MrBlueHole, hopelijk nam je de foto van de Conus textile niet van te dichtbij…zijn heel ambetante beestjes….

Peter

• De witte3

Deelnemer