Duikforum Duikforum Onderwater Fotografie & Video Beginnersfoto’s

• Creator
    Discussie

MrBlueHole
    Participant

http://heukske.fotopic.net/
    Is de tweede vakantie dak foto’s gemaakt heb.
    In Sharm had ik nog geen flitser.
    In Dahab wel en ook nog een groothoeklens. Gekocht bij Manfred Werner in Wenen.
    Bij deze ook de groeten van hem aan zijn Belgische klanten.
    Gelieve geen opbouwende kritiek achterwege te laten.

Greetz

• Beginnersfoto’s

• SVp

Deelnemer
    26 mei 2006 om 20:56

> Gelieve geen opbouwende kritiek achterwege te laten.

Euh … dus we moeten het zΓ©ker zeggen als ’t goed is bedoel je ? πŸ™‚

• De witte3

Deelnemer
    26 mei 2006 om 23:44

Ik ben ook een beginner maar je foto’s zijn wel knap heb ook juist een groothoeklenz gekocht en een flitser van sea&sea YS-15AUTO hoe heb jij je diafragma en sluitertijd ingesteld???Ik op F2.8 en sluitertijd op 1/60 maar weet niet of dat wel goed staat moest jij het weten laat mij dan iets weten a.u.b.
    Heb ook een paar foto’s gemaakt in Makadi-Bay Egypte 2005 ook zonder groothoek en zonder bijkomende flitser en zonder kleurfilter.
    http://www.mijnalbum.nl/ALBUM=OJ43XE64

groetjes

de witte

• MrBlueHole

Deelnemer
    29 mei 2006 om 14:59

Diafragma varieert, maar staat meestal in het midden ergens (4.5-5.6)met een sluitertijd rond de 1/125 – 1/160 om toch wat beweging te bevriezen.
    Als je je diafragma wat lager instelt kan je meer omgevingslicht vangen en je voorgrond verlichten met je flits.
    Ik vrees dat die van jou mss wat aan de lichte kant is, dus zeker niet te ver van je onderwerp af blijven.
    De gouden regel blijft: proberen, proberen en nog eens proberen.
    Ik moet het ook nog allemaal onder de knie krijgen.
    Je foto’s tonen dat je er wel zal geraken.
    Succes

• Peter

Deelnemer
    29 mei 2006 om 16:41

Mooie Foto’s MrBlueHole, hopelijk nam je de foto van de Conus textile niet van te dichtbij…zijn heel ambetante beestjes….

Peter

• De witte3

Deelnemer
    29 mei 2006 om 16:57

Bedankt voor de info zal mijn toestel zo eens proberen zo intestellen en dan zien wat het zal geven maar toch maals bedankt

Greetz

de witte

• Jacky Shark

Deelnemer
    29 mei 2006 om 17:09

Conus textile ambetant ??? Ge zult voor minder dood gaan wegens de aanraking met zijn harpoen (wordt hij lastig gevallen, dan schiet hij zijn pijl af, wordt je geraken, dan heb je meestal prijs).
    Voor de rest, er zijn heel mooie foto’s tussen in (met een flitser erbij waren dit schitterende opnames geweest).
    Maar alles komt niet in ene keer.
    Ik moet oh nog zoveel leren.

• MrBlueHole

Deelnemer
    30 mei 2006 om 17:24

@ jaakske:

foto’s zijn allemaal gemaakt MET flits, maar ik had duidelijk problemen om goede foto’s te krijgen als er iets in de buurt van de zanderige bodem zat (weerkaatsing van de zon).
    Tips hierover worden ten zeerste geapprecieerd!
    Wie is die conus textile?

• TnT

Deelnemer
    30 mei 2006 om 19:23

Conus textile = kegelslak

• MrBlueHole

Deelnemer
    31 mei 2006 om 16:17

Ah, die staat bij Sharm collectie.
    En ikke maar zoeken πŸ˜‰

• rudenchris

Deelnemer
    31 mei 2006 om 17:12

Bij elke duik zal je wel iets wijzigen van instellingen ,om een beter resultaat te krijgen. Vooral werk ik veel met mijn diagframa’s en sluitertijden, En noteer welke het beste waren: In verband met het richten van de flitser kan je de foto ook beinvloeden.Met diffusser of zonder, vooral bij marcro als de flitser te sterk is .In oosterschelde werk ik altijd met een diffusser, om het oplichten van zweefende deeltjes te vermijden of te verzachten, alook zijn de kleuren nog warmer en komen zachter over.En ik bekijk vele foto’s van andere fotografen . Hier alvast mijn foto’s http://onderwaterfotografie.skynetblogs.be .Aldoende leert men. Nog veel succes. Rudi

• Beeckie

Deelnemer
    2 juli 2006 om 01:41

@MrBlueHole

Welke camera gebruik je? digitaal of analoog?

Welk merk en type aub en welke accecoires?

btw, prachtige foto’s bij.

Groeten,

Beeckie

• stach

Deelnemer
    2 juli 2006 om 12:28

er zitten leuke exemplaren bij.
    persoonlijk zou ik echter proberen de “regel van 3” toe te passen.
    lees : deel je foto in in 9 hokjes en plaats het onderwerp op de kruising van deze lijnen. om de een of andere duistere reden lijkt de foto al eenstuk beter dan.

http://bonaire.stijnv.eu ->eerst maal fototoestelletje mee
    http://safaga.stijnv.eu ->eerst maal met flits en poging tot regel van derden

• dennisv

Deelnemer
    2 juli 2006 om 23:09

de ‘regel van 3′ is een wiskundige term.

U bedoelt de “gulden snede”

’t is maar even ter verduidelijking

• MrBlueHole

Deelnemer
    3 juli 2006 om 18:09

@Beeckie: ik heb een C5060WZ van Olympus met Olympus OW huis, Inon Z220 flitser die TTL gestuurd wordt. Verder nog een macro lens en Inon uwl 100 groothoeklens en nog een domepoort om nog meer fischeye effect te verkrijgen. De dome poort gaat mss weg omdat ik sowieso meer van macro houdt en ik tijdens nachtduiken anders een 2e flitser moet bijhalen. Ander nadeel vind ik dat alle onderwerpen met de dome teveel verkleind worden (omdat er een veel groter beeld op de foto gezet wordt) en steeds maar erop draaien en weer af is ook niks. Visjes wachten niet echt tot je klaar bent met je spullen.

@ stach: bedankt voor de tips. Ga er volgende keer eens proberen op te letten.
    Ook mooie foto’s trouwens. Een flitser bijhebben doet toch veel af, niet?

• Dedjutoch

Deelnemer
    3 juli 2006 om 21:12

Als dat nog maar de tweede keer is dat je OW-foto’s maakt MrBlueHole, vind ik dat puik gedaan! Mooi om naar te kijken! Als niet fotograag probeer ik mij altijd de “duiksfeer” voor te stellen bij iedere foto. En bij de meeste van je foto’s kom ik “in the right mood” πŸ˜‰
    Maar zoals gezegd, ik ben zelf geen OW-fotograaf (kan dus ook niet in jou topic komen stoefen met mijn foto’s πŸ˜‰ )

Eddy

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader