-
Discussie
-
Ik denk dat ik een foutje heb gemaakt.
De bedoeling was dat ik de O-ring van mijn Ikelite DS50 Substrobe zou lubriceren. Maar dat ding plakte precies wel erg vast aan het afsluitkapje. “Zou er dan zoveel vuil tussen zitten”, dacht ik ?
Goed, met de juiste hoeveelheid gepeuter dan toch die O-ring er af gekregen (niks van vuil te bemerken overigens), ingesmeerd… en toen begreep ik waarom die O-ring vastplakte: Aangezien een ring per definitie rond is en dat afsluitkapje vierkant is, is het verre van evident om die ring terug in zijn “voorgevormd gleufje” te krijgen, dat springt er gewoon elke keer terug uit.
Ik kan de O-ring er wel op leggen en dan het klepje op de strobe vastschroeven, maar wie zegt mij dat de O-ring dan terug in zijn gleufje terecht komt en nog veel belangrijker: of mijn flits dan wel terug waterdicht is ?Op de website van Ikelite vind je tussen de wisselstukken wel die bewuste O-ring terug en dat die blijkbaar vastgeplakt is aan het klepje (leuk om te weten achteraf), maar hoe krijg je dat ding nu terug op zijn plek geplakt ? Je zal dit toch ook moeten doen als je O-ring versleten is en je een nieuwe wilt steken.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben ?
Freddy