Duikforum Duikforum Onderwater Fotografie & Video (ver)huren van fotomateriaal

• Creator
    Discussie

Dries
    Participant

Hallo allemaal,

Graag had ik hier een kleine discussie gestart ivm het (ver)huren van OW-fotomateriaal.
    Hebben jullie eventueel al van firma’s gehoord die dit doen? En is er van de duikwereld uit vraag naar?

Zoals ergens anders in een topic van mij zie je dat ik fotomateriaal te koop heb staan. Ik besef goed dat het vrij moeilijk verkocht zou worden en ik doe het ook niet echt graag. Een van de redenen van verkoop is dat ik de set veel te weinig gebruik om er zoveel geld voor opzij te hebben staan. Daarom ben ik aan het denken om eventueel de set te verkopen of te verhuren aan personen die naar het buitenland gaan.

Hoe ik dat zou doen, weet ik nog niet juist. In ieder geval geen hoge prijs vragen. Want het is niet de bedoeling om er rijk van te worden, maar wel genoeg zodat het onderhoud kan betaald worden. Uiteraard hangt er ook een serieuze waarborg aan vast.

Hebben jullie hierover een mening of reeds meer van gehoord?

Dries

• (ver)huren van fotomateriaal

• Ocean

Deelnemer
    24 mei 2006 om 22:55

dag Dries,

persoonlijk zou ik daar een beetje schrik voor hebben. Jouw materiaal is tenslotte professioneel materiaal. Een duiker die op reis gaat en jouw materiaal huurt beschikt dus niet over eigen materiaal en is dus naar alle waarschijnlijkheid ook niet vertrouwd met het monteren van een dergelijke set. Het is snel gebeurd hé, een O-ring niet perfect geplaatst en je hebt prijs…

Er zal ongetwijfeld wel vraag naar zijn, je zal je set goed moeten verzekeren. En dat zal ook een pak geld kosten denk ik.

Ikzelf heb onlangs een vraag naar mijn verzekeringsmakelaar gericht. Wat kost het om mijn duikmateriaal te verzekeren tegen diefstal en wat kost het op jaarbasis om mijn fotografiemateriaal te verzekeren tegen inloop/schade/diefstal.
    Ik zal je zijn antwoord doormailen van zodra ik het heb.

sportieve groeten,
    Luc.

• Marcel

Deelnemer
    24 mei 2006 om 23:18

Dries,

los gezien van eventuele schade, je zal de huurder de volledige werking van de Eos 300D moeten uitleggen, én de werking van de Ikelite flits. Begin er eens aan… Iemand komt de set huren en jij kan in een uurtje uitleggen hoe je de beste resultaten bereikt voor makro of voor de groothoeklens. Of hoe je het toestel instelt bij tegenlicht, of bij een nachtduik… Lijkt me allemaal niet zo simpel.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader