Duikforum Duikforum Materiaalbespreking duikcomputer

• Creator
    Discussie

bollingm
    Deelnemer

@alle,

Is er iemand die ervaring heeft met een duikcomputer VR2 of VR3.

• duikcomputer

shaun reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 11 Leden · 15 Reacties
  • steevke

Deelnemer
    24 mei 2006 om 10:51

Ik heb een VR3. Specifiek omdat er O2 integratie in zit (extra O2 cel in de rebreather en alzo extra controle).

Werkt prima.

Nadelen:
    -Je moet voor zowat alles bijbetalen (vandaar de spotnaam VR£…) (bv uitlezen profielen, grote letters etc).
    -Daarnaast zegt men ’the only computer you’ll ever need’ maar men vergeet erbij te vertellen dat de upgrades zeer duur zijn.
    – de knoppen durven wel eens weigeren.

Ik zou enkel een VR£ kopen als je wil integreren met een rebreather. Voor ‘normale’ technische duiken zou ik gewoon met een leitje/tabellen werken.

Steven

• sid

Deelnemer
    24 mei 2006 om 13:50

ik heb er geen ervaring mee want ik vind zowel VR2 als VR3 veel te duur.
    Engelse tekkies zijn er verzot op en zo heb in de VR3 leren kennen in Egypte. de handleiding is een hele boterham. knoppen konden blijkbaar op oudere versies afbreken maar dat zou nu verholpen zijn. hebben die engelsen mij verteld (?)
    op divernet.com equipment gear is die VR2 en VR3 uitvoerig getest en besproken.
    Op Boot dusseldorf 2005 ook nog eens een uitvoerige uitleg gekregen vd VR3 en ik hoorde het na 2 minuten al in keulen donderen. Zoveel info op het scherm. interessant is wel de ingebouwde O2 analyser die het gemeten mengsel ineens opslaat na meting.
    bij wat ik ervan weet en gezien heb zou ik m niet aanschaffen wegens veel te ingewikkeld en te duur in aanschaf en updates. idd alleen een rebreather duiker zou de VR ten volle benutten.
    voordeel denk ik me te herinneren is dat de VR je nooit in de steek laat, hij gaat niet in error en blijft voor elke situatie doorberekenen. dus geen ERR -trek uw plan- zoals bij de uwatecs.