Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Ergerlijk duikmateriaal…

• Creator
    Discussie

Dedjutoch
    Participant

Je hebt dat soms. Je koopt een prachtig stuk duikmateriaal, waar je misschien al jaren van droomt (;-) ), maar bij gebruik blijkt het niet helemaal te zijn wat je jezelf er van voorgesteld hebt. Soms ligt het aan een klein “ergerlijk” detail.
    Waar ergeren juillie je aan? Welk akkefietje op dat prachtige jacket, pak,… of automaat, maakt dat het net niet die 100% van je krijgt?

Persoonlijk erger ik mij ongeloofelijk aan “klitteband” die te pas en te onpas toegepast wordt op handschoenen, pakken, jackets, flesriemen, “ditjes en datjes”, … en overal aan vast komt te “kleven”, beschadigingen aanbrengt op je pak, er voor zorgt dat je handschoenen onder de auto gezwierd worden als je je pak uit je kist neemt, en meer van dat…

Anderen ergeren zich misschien aan wat anders? (Hunnen duikbuddy? Maar da’s nie echt “materiaal”, of het zou een vrouwelijke (voor de vrouwen een mannelijke) buddy moeten zijn, dan hoop ik dat het “goe materiaal” is 😉 )

😉 Eddy

• Ergerlijk duikmateriaal…

Panda reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 12 Leden · 20 Reacties
  • wendy

Deelnemer
    20 mei 2006 om 10:50

osb
    ergerlijk ding
    waarom maken ze die boei vast aan dat veel te kleine zakje?
    met mijn dikke handschoenen (ook zo’n onding) krijg ik dat osb-zakje niet los van mijn vest en na gebruik krijg ik dat haakje ook weer niet aan mijn vest. en ik krijg die boei met veel gepriggel niet in die zak.
    Ik ben het dan ook kwijtgespeeld:((((
    rotding!

• Stropken

Deelnemer
    20 mei 2006 om 10:56

Awel Eddy,dat groot ‘onding’ van Master Jacket word nu met mijn 12L vervangen door mijn oud WC brilleke (waar ik al zooo véél plezier aan beleefd heb).Denk er zelfs mee naar Egypte te gaan (minder volume/gewicht),daar duiken we toch in optimale condities.

Uiteraard wordt diene Master nog gebruikt met mijn andere fles(sen).

• wendy

Deelnemer
    20 mei 2006 om 10:57

tot voor kort ergerde ik mij aan de ‘slotjes’ van mijn vinnen.
    (ja luc, ik had jou ‘recorkes’ altijd bij als ‘reserve’)
    heb dan een paar jetfins(antieke) gekregen en heb er direct de recorkes aan vastgemaakt.
    ZAAAAAAAAAAAAAAAALIG
    waarom heb ik dat in godsnaam niet eerder gedaan
    groetjes

• Peter

Deelnemer
    20 mei 2006 om 11:48

magnetisch octopushoudertje.
    Zag er goed uit en magneet leek heel krachtig.
    Eenmaal de octopus erin blijkt het totaal niet te werken en komt het steeds los onder water. Zoals veel van die gadgets nochtans niet goedkoop. GRRRRR !

Peter

• SVp

Deelnemer
    20 mei 2006 om 12:50

En als je kompas er toevallig 1 keer naast ligt in je duikkoffer is -met wat pech- je kompas om zeep …

• Shark Bait

Deelnemer
    20 mei 2006 om 13:09

die inplooibare handvaten ( voor op de fles,natuurlijk) van scubapro.

Daar blijft altijd wel iets tussen zitten, soms je vingers. geef mij maar die stevige van aqualung. dan kan je je buddy nog beter helpen met z’n jacket aan te doen.

• Joe Piler

Deelnemer
    20 mei 2006 om 13:30

Ik had zo een octopushoudertje waar je het mondstuk moet infrullen. Het kostte telkens bloed zweet en tranen om dit te verwezenlijken. Het steekt nog bij mijn reservemateriaal, maar het is brol.

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 mei 2006 om 13:38

Persoonlijk vind ik en duikfles dat aan mijn rug hangt, ergerlijk en nutteloos…
    En een duikpak vind ik ook ambetant…
    Een automaat in de smoel zeer vervelend…
    Er zijn nog anderen dingen hoor, zoals vinnen, duikbril enz…

• wendy

Deelnemer
    20 mei 2006 om 13:40

dju jacky,
    gij zegt wat ik niet durf te schrijven:))))

• Stropken

Deelnemer
    20 mei 2006 om 15:48

Peter,niet dat ik kritiek wil leveren,maar een “magnetisch” houdertje???

Ik had altijd gedacht dat duikmateriaal roestvrij diende te zijn … en wat is roestvrij materiaal????

P.S.Conventionele duikflessen natuurlijk niet inbegrepen!

• roger

Deelnemer
    20 mei 2006 om 21:57

een retractor met een knoppeke om het uitgetrokken draadje vast te zetten .. onhandelbaar en vervelend.

• sid

Deelnemer
    20 mei 2006 om 22:02

octopushouder die de octopus niet houdt nadat de duikboer bij revisie een nieuw mondstuk heeft gestoken.

• Dedjutoch

Deelnemer
    22 mei 2006 om 18:20

@ Stropken,

Misschien komen die magnetische houders van Ralf Tech? Dan is het gegarandeerd geen roestvij materiaal. Het is alleen vrij van roest, zo lang je het niet meeneemt onder water 😉

Ik heb me zondag rotgeërgerd aan duikers die sukkelend een kwartier nodig hebben om in het water te geraken. Als ze er dan ene keer inliggen, gaan ze nog eerst een kwartier liggen sammellen tegen mekaar alvorens te vertrekken. Als je dan eindelijk van de dijk kan afwandelen, komt er, als je bijna aan het water bent, natuurlijk net iemand uit het water, die toevallig exact de weg naar boven wil nemen, die jij naar onder neemt. En trekt er zich geen zak van aan dat je er bijna bent!
    Ze zijn dan misschien met z’n twintigen, maar gedragen zich alsof ze helemaal alleen op deze aardkloot ronddwalen!

Pfffffffffff……. Dedjutoch

• Stropken

Deelnemer
    22 mei 2006 om 20:13

Moar Eddy toch….’k had’de k’ik da nie op die magnetische houders.Een tweede trap in magnetisch ijzer…..moar vent toch.Bij mijn weten is dat inox/koper/plastisch materiaal dus allesbehalve iets om magnetisch ergens te gaan bevestigen.

• SVp

Deelnemer
    23 mei 2006 om 03:45

Feitelijk is dat het meest ergerlijke dat je mee onder water neemt : een buddy … 🙂

• grote vis

Deelnemer
    23 mei 2006 om 08:07

ge hebt gelijk SVp … ge hebt gelijk !
    (ik zal maar terug in den hoek gaan staan zekers ?!)
    😉

• SVp

Deelnemer
    23 mei 2006 om 12:52

Ge moest al weg zijn !

• Dedjutoch

Deelnemer
    24 mei 2006 om 18:09

Vooral opletten dat ge nooit met uwen buddy trouwt?

Dedjutoch

• wendy

Deelnemer
    24 mei 2006 om 19:42

lol

• Panda

Deelnemer
    25 mei 2006 om 10:36

Tja Jacky shark

Als je wil duiken zonder al die lastigen dingen, dan zul je toch kieuwen en vinnen moeten hebben !

en geloof me “DIE ZIJN PAS LASTIG OP HET DROGEN ”

Panda

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader