Duikforum Duikforum Onderwater Fotografie & Video Need some help …………please

• Creator
    Discussie

flitswonder
    Deelnemer

Yuuw ,

Wie kan er mij ff op weg helpen . ‘T probleem is eigenlijk telkens ik mene flits gebruik zijn me foto’s overbelicht , waarschijnlijk zal da al wer zoiets stoms zijn en de oplossing simpel maar ne mens moet het weten he . De foto’s die ik neem zonder diene extrene flits zijn redelijk .
    Ik heb al veel aant testen geweest flits onder nen andere hoek plaatsen enz enz …
    Wie , wie kan mij op weg zetten in ruil krijgt ge eeuwige dankbaarheid πŸ™‚
    Kunde wel weer ne specialtie voor volgen maar euh ik heb ff men zakken dichtgenaaid .

Gunter

Ps: camera is ne sea & sea mx 3100 flits sea & sea ys-25 auto
    Toestelleke gekocht van fransie πŸ˜‰

• Need some help …………please

• vinkske

Deelnemer
    14 mei 2006 om 11:21

Hoi flitswonder

Ik weet niet of je dit doet
    Als je een foto wil nemen licht je dan eerst op het voorwerp met je lamp en draai je deze dan weg of laat je deze op het voorwerp staan?

Als je deze op het voorwerp laat staan krijg je een overbelichte foto

peter

• flitswonder

Deelnemer
    14 mei 2006 om 12:01

Als ik een foto ga nemen licht mene buddy (lees satekΓ¨) ff bij . Maar als ik de foto neem is er geen andere lichtbron die op het voorwerp . Als hij bijlicht en ik maak een foto zonder flits lukken de foto’s wel ,niet dat ze fantastisch zijn maar er sta al wat op πŸ™‚
    Ondertussen heb ik al begrepen dat het met stofdeeltjes en toestanden te maken zou hebben , ma hoe lost ge het op he πŸ™
    In ieder geval bedankt voor de reactie

• flitswonder

Deelnemer
    14 mei 2006 om 14:59

diffuserkapje zou al wonderen doen naar schijnt .

• stach

Deelnemer
    14 mei 2006 om 17:49

groter diafragma getal kan ook helpen
    als je point and shoot doet met externe flits kan het wel eens fout lopen

• pyjamaduiker

Deelnemer
    14 mei 2006 om 18:52

Zijn je foto’s overbelicht zelfs als je de strobe op de kleinste belichtingssterkte zet ???
    Diffuserkap doet inderdaad wonderen ,of je kan je flitsarm wat langer maken zodat de afstand tussen strobe en voorwerp wat groter wordt .

• fotoduiker

Deelnemer
    16 mei 2006 om 16:58

Kijk ook naar je onderwerp, witte schelpen, witte slakken, witte anjelieren tja die vragen om overbelicht te zijn bij automatisch fotograferen.
    Diafragma zo hoog mogelijk (van nummer = kleine opening) en sluitertijd omhoog.
    diffuser doet wonderen maar als ie te hoog staat , staat ie te hoog he.
    groetjes

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader