Duikforum Duikforum Materiaalbespreking latex seals – inlopen

• Creator
    Discussie

koekiediver
    Deelnemer

Hallo,
    Wie kan me op weg helpen naar een oplossing voor volgend probleem :
    Ik krijg in mijn pak via de latex seals een klein beetje water binnen ( eerste 3 à 4 cm van mouw is beetje nat). Aan de nekseal heb ik een gelijkaardig probleem maar met veel minder waterlek . Deze seals zijn nooit bijgesneden en nog volledig nieuw (2 duiken).
    Sommigen raden mij aan rekkers te gebruiken hierop, andere zeggen dan weer de seal om te plooien.
    Mijn armen zijn wel behaard.
    bedankt op voorhand

• latex seals – inlopen

dennisv reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 8 Leden · 8 Reacties
  • Luc Dupas

Deelnemer
    12 mei 2006 om 23:23

Te mager misschien en te dikke pezen in de onderarm ? Als ge bovenwater een vuist maakt en uw spieren spant, ziet ge dan aan uw pols “gleufkes” ? Veel kans dat het dat is…

• koekiediver

Deelnemer
    13 mei 2006 om 00:09

Niet echt aan de magere kant.
    Inderdaad ik zie gleufjes. Zou het omhoogschuiven van de seals op mijn arm dan verschil kunnen maken ?
    Voor de neckseal heb ik intussen ook gevonden dat sommigen hem naar binnen plooien (zoals je moet doen bij een neopreenseal). Zal dat ook eens proberen. iemand ervaring mee?

• SVp

Deelnemer
    13 mei 2006 om 03:46

Shit maat, ik wil OOK gleufkes zien als ik mijn spieren eens span !

• Lazy Charles

Deelnemer
    13 mei 2006 om 09:57

Spieren Svp? Waar?

• dukie duke

Deelnemer
    13 mei 2006 om 10:19

ik heb et zelfde probleem als ik lucht in mijn droogpak wil blaze dan krijg ik ook “gleufkes” tusse mijn seal en pols
    heb al geprobeert me elastiekske of seal hoger op arm te schuive maar blijft nat…
    oplossing: nat duike;)

dukie

• Donald

Deelnemer
    13 mei 2006 om 19:46

3 à 4 cm van uw mouw is nat , 2 keer niks dus , het wil zeggen dat de eerste cm nat word tijdens de duik en de mouwen zuigen zich voor 2 à 3 cm vol met water . Ik ben er bijna zeker van dat je er niks van merkt tijdens de duik en dat je het enkel ziet als je je pak uit trekt , niks om je zorgen over te maken en gewoon verder duiken

• Dedjutoch

Deelnemer
    13 mei 2006 om 22:04

Polsseals een beetje omhoog trekken en je nekseal laag genoeg trekken.
    Bij mij was het daarmee opgelost.

Een ander mogelijk probleem is je onderpak! Als je bvb een Weezle onderpak gebruikt, en voor de duik een beetje zweet, condenseert het zweet aan het einde van je duik tegen de binnenkant van je droogpak! De waterdichte nylonbuitenlaag van je onderpak neemt het zweet niet terug op! Het “loopt” dan naar de onderkant van je mouw, waar je onderpak niet waterdicht is. Het zweet wordt dan opgenomen door de binnenvoering van je onderpak! Het lijkt dan alsof je pak een beetje lekt aan de polsseals! Oplossing: Pak niet te snel dichtritsen, of niet te lang met je pak dichtgeritst rondlopen.
    Maar in priciepe is dit enkel een probleem aan je polsen, en niet aan je nek…

Eddy

• dennisv

Deelnemer
    13 mei 2006 om 22:58

de enige manier waarmee ik dit probleem kon oplossen bij mij was ringen steken waarop mijn drooghandschoenen klikken. Veel warmer (kan opblazen)en ’t is nog makkelijk ook.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader