Duikforum Duikforum Reizen Malta

• Creator
    Discussie

Toontje
    Deelnemer

Ik heb een uitnodiging gekregen om dit najaar in Malta te gaan duiken.
    Wie is er al eens geweest en heeft tips over (diepe) wrakken, grotduiken en andere mooie, niet te missen duikstekjes.
    Alvast bedankt!

• Malta

BartC reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 9 Leden · 13 Reacties
  • Jean-Marie

Deelnemer
    12 mei 2006 om 07:49

Ik heb twee keer (beide keren in november) in Malta gedoken : één keer met Strand diving en dat was een absolute ramp op verschillende gebieden. Geleerd van deze ervaring heb ik de volgende keer iemand gezocht die wel een programma had voor ervaren duikers en ondanks het slechte weer, heeft Steven ons toen een fantastische tijd bezorgd.

Zie http://www.dmdiving.nl. Hij gaat echt naar zaken die in de normale programma’s niet zijn opgenomen (zie bv. http://www.es-conseil.fr/pramona/polynes.htm). IK had wel de hele week op dat wrak willen duiken. Een echte aanrader.

• Fluppeke

Deelnemer
    12 mei 2006 om 10:48

Ik ben vorig jaar in Malta geweest in September. Vond het eigenlijk maar niks, uitgezonderd 1 mooi wrak dat we hebben bezocht. Wat onderwaterleven betreft is het maar droevig gesteld vind ik, als je van grotduiken houd kan je je er misschien wel amuseren. Hadden een instructeur mee van niks !! Mijn vriendin was nog maar net openwater en daar werd totaal geen rekening mee gehouden, ik denk dat ze (de instructrice dus) daar gewoon was voor haar eigen plezier … (In Malta ben je wettelijk verplicht om met instructeur te duiken indien je Open water bent). Geef mij dan maar de Rode zee, je kan er veel beter duiken voor minder geld !!

• Bricholla

Deelnemer
    15 mei 2006 om 18:22

Ik heb tien jaar in Malta gedoken.en nogal wat wrakken gevonden.
    Even opnoemen?
    HMS Stubborn,britse duikboot van de S klasse,het mooiste wrak ooit gezien.
    HMS Eddy ,mijnveger,
    HMS Angelo,mijnveger
    S 31 ,duitse snellboot.
    Voor de haven nog een onbekend wrak.
    HMS Southwold,britse destroyer,ligt in twee gebroken.
    Le polinesien,Frans troepentransportschip gezonken 1916
    Hellespoint,radersleepboot
    HMS Russel,kruiser eerste WO
    EN dan nog enkele vliegtuigen oa de Blenheim.
    Het probleem is dat de duikscholen er niet naar toe willen wegens te ver
    en dus de kosten te groot!!

• Toontje

Deelnemer
    15 mei 2006 om 18:45

Dat is idd jammer want klinkt als een erg leuk lijstje :-))
    Ken je duikscholen die ze evt bezoeken?

• Jean-Marie

Deelnemer
    15 mei 2006 om 21:33

Het bevestigt wat ik hierboven reeds heb geschreven.

De Polynesia heb ik op één dag samen met de Blennheim bommerwerper bedoken. De Stubborn was ook voorzien op het lijstje maar door het slechte weer hebben we die niet kunnen doen.

@Toontje : neem even contact op met Steven en informeer concreet naar zijn programma voor ervaren duikers tijdens de periode die je gepland hebt.

• Sourceror

Deelnemer
    17 mei 2006 om 21:19

Toontje,

Heb enkele jaren geleden op Malta gaan duiken. We verblijven in de buurt van Buggiba (ook wel St Pauls Bay genaamd) en hebben er met Maltaqua (http://www.maltaqua.com)gedoken. Stuk voor stuk prachtige duiken, en idd zoals hierboven vermeld veel wrakken, om enkele te noemen: Um el Faroud (olietanker op +/- 32 m), Carolitta (in de haven van Valetta), The tugboat Rosi, een oudere overzetboot “The Emperial Eagle”. Verder nog enkele heel toffe grotduiken (je wordt wel gevraagd of je het wil doen).

Heb wel enkele foto’s hiervan maar dan moet ik ze wel nog inscannen… Had toen nog geen digitaal toestel.

Have fun!

ps: echte aanraders zijn “blue hole” op Gozo (niet te verwarren met de “blue Grotto”), The Rozi, The Empiral Eagle (wel opletten, het onderste ligt op -42m) en de Um El Faroud.

• Marcel

Deelnemer
    17 mei 2006 om 22:08

Vergeet vooral Gozo én nachtduiken niet!
    Foto’s vind je op m’n site.

• Sourceror

Deelnemer
    18 mei 2006 om 13:40

Idd, we hebben een nachtduik op de Rosi gemaakt! Gewoon schitterend! Dat was één van de betere duiken die ik ooit gemaakt heb, alsook de duik op de Emperial Eagle… enne voor de mensen die ooit op Gozo geweest zijn… Er is een baai waar normaal alleen de locale bevolking komt (de naam ontglipt me even) maar daar hebben ze beste ijsjes die ik ooit geproefd heb!

kzal eens proberen van de naam van die baai terug te vinden 😀

• Bricholla

Deelnemer
    30 mei 2006 om 15:22

De meeste kans om op de meeste wrakken te duiken,
    is met DIVE MED op Zonqorpoint in Marsascala.

• beulke

Deelnemer
    30 mei 2006 om 18:28

niet voor het een of het ander maar als ge in Malta zijt vergeet dan niet om de tempels te bezoeken. Hun leeftijd wordt ouder geclaimd dan van de pyramides en geloof me vrij, ze zijn indrukwekkend…

• Toontje

Deelnemer
    30 mei 2006 om 18:33

Dat is meestal voor de laatste dag :-))

• blue

Deelnemer
    30 mei 2006 om 18:50

first things first denkt Toontje :))))

• BartC

Deelnemer
    30 mei 2006 om 20:05

de nachtduiken konden mij ook het meest bekoren.
    En de duikplaats inland sea vond ik ook wel wat hebben. zeker die tunnel naar open zee toe en het mooie blauwe licht.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader