Duikforum Duikforum Materiaalbespreking batterypack hartenberger

• Creator
    Discussie

Webmaster
    Participant

Een vriend heeft een Hartenberger lamp. Die heeft een jaar of 2 stilgelegen met als resultaat dat ie het uiteraard niet meer doet. Het batterypack zal dus ‘kapot’ zijn.

Dit batterypack bestaat uit 12 Varta batterijen:
    type 55140
    Nickel Metal Hydride
    1.2 V
    4000 mAh

Waar kan hij best dit batterypack binnensteken ? Ik heb hier al verschillende adressen gezien, zoals De Munter in Gent.
    Wat is de beste keuze in de region Gent als hij deze batterypack volgende week vrijdag weer wil gebruiken?

• batterypack hartenberger

• SVp

Deelnemer
    12 mei 2006 om 03:02

Ik heb enkel ervaringen met http://www.hkbatteries.com/.
    Maar je zal daar al blij mogen zijn dat je tegen vrijdag offerte hebt (laat staan een werkende lamp) want snel zijn ze niet …

Maar als je een lamp 2 jaar laat liggen, dan moet je ook niet wakker schieten en ze tegen vrijdag ineens willen hebben vind ik persoonlijk.

• beulke

Deelnemer
    12 mei 2006 om 10:41

eens bellen naar frans van octopusy (wemeldinge)
    Hij kan je wel verderhelpen (is invoerder van Hartenberger). en anders contact opnemen met de fabriek in duitsland. Zelf heeft mijn kameraad dat gedaan en hij moest de lamp opsturen. daar hebben ze de volledige lamp gereviseerd en van nieuwe batterijen voorzien. Eigenlijk was enkel het omhulsel nog oud, de rest was bijna allemaal vernieuwd. Ik herinner mij dat hij achteraf enorm opgetogen was met deze service en dat hij zeker niet teveel had betaald…

(Toen hij naar de fabriek belde werd hij trouwens geholpen in het nederlands!)

• Webmaster

Deelnemer
    12 mei 2006 om 12:53

Welja, bij een invoerder/fabrikant kan je uiteraard altijd terecht.
    Maar als je het batterypack eruithaalt, zie je dat er ‘gewone’ batterijen inzitten.
    Dus ik denk als je aan diezelfde batterijen kan geraken, dat je dit makkelijk zelf kan doen.

Of zie ik dit verkeerd?

• Willij

Deelnemer
    12 mei 2006 om 14:28
  • anemona

Deelnemer
    12 mei 2006 om 19:47

hummmm…heet dit geen preken voor eigen parochie….?:=)

• white tip

Deelnemer
    12 mei 2006 om 19:50

Ik zou voor De munter gaan, het zijn dezelfde batterijen die hartenberger gebruikt,
    als het dan toch in Gent moet zijn,
    heb daar nu al 3 packs laten maken, eentje voor iemand met de hartenberger die jij daar aangeeft.. en is er tot nu toe heel tevreden over
    (koop het op naam van iemand die zelfstandig is, dan heb je direkt 20% korting, dit is niet de 21%BTW-regel)

Bij Frans in Wemeldinge kost zo’n pack 180 euro ( een jaartje geleden toch )

Of misschien nog beter …. verkoop die lamp aan mij ?

Succes !! Koen

• Stropken

Deelnemer
    12 mei 2006 om 20:47

Frederiek,rij eens naar Retec – niet ver om voor u – aan de Kwatrechtsestwg,juist naast Spector.Als ge van de Brusselsestwg naar Wetteren rijd,juist voor de spoorwegbrug te Melle links (oude baan naar Wetteren)is het ca 500 m verder aan je linkerkant,niet té rap rijden want je bent er voorbij voor je het weet – het is juist voor Spector.Duikers van Wetteren gaan er allemaal naar toe.Is een groothandel – géén winkel!

• Trico Traco

Deelnemer
    12 mei 2006 om 22:49

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader