Duikforum Duikforum Materiaalbespreking MARES Eurojacket

• Creator
    Discussie

FreddyK
    Deelnemer

Ik ben in een van de laatste “Duiken” een artikeltje tegengekomen over het nieuwe Eurojacket van Mares. Is er iemand die daar al mee gedoken heeft ?

Mijn huidig jacket begint nu toch serieus slijtage te vertonen en ik ben aan het uitkijken naar een nieuw. En aangezien dat Eurojacket (zo op het zicht) 2 items heeft die mij aanstaan (geintegreerd lood en een kleurtje ipv volledig zwart), is dat een van de mogelijke aankopen.

Freddy

• MARES Eurojacket

StarLight reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 8 Leden · 10 Reacties
  • k@sp3r

Deelnemer
    12 mei 2006 om 14:33

heb me deze net aangeschaft, in de winkel wisten ze me te vertellen dat die eigenlijk identiek is aan de dragon enkel kleur verschil

• Shark Bait

Deelnemer
    14 mei 2006 om 19:37

Waarom heb je een kleurtje nodig?

Dat bleekt toch altijd af, en anders ben je na 2 jaar terug uit de mode. 😉

• Fiekes

Deelnemer
    14 mei 2006 om 20:50

gaat waarschijnlijk of meer dan in de mode zijn …
    misschien iets met opvallen in het water ??

• Shark Bait

Deelnemer
    14 mei 2006 om 21:07

Hoeveel kleur zie jij nog als je op 20m zit? er hoever dan?

misschien iets reflecterend?

Ik persoonlijk vind de fles altijd het persoonlijkst, is van iedereen verschillend.

Zeg en dat van uit de mode te zijn dat is om te lachen hé. Wie ligt er daar nu van wakker.

greetz

• FreddyK

Deelnemer
    15 mei 2006 om 09:37

Het kleurtje is inderdaad om beter op te vallen. Je kan je buddy herkennen aan verschillende dingen: fles, vinnen, pak, vest, masker, zwemstijl 😉

Aangezien zowat iedereen een zwart vest heeft (gewoon omdat er zowat niks anders te krijgen is tegenwoordig), had ik graag een iets gekleurder vest gehad. Het feit dat vanaf een bepaalde diepte de kleuren wegvallen doet niks af aan het feit dat het contrast (en zo de herkenbaarheid) blijft.
    Zo heeft mijn vrouw voor dezelfde reden net gele vinnen gekocht, maar toen we gisteren op de Zoeterbout na het duiken aan de BBQ zaten, zagen we de ene na de andere duiker in het water gaan met, je raadt het nooit, GELE VINNEN. Tot zover dus de herkenbaarheid…

Ik heb eens gekeken naar die Dragon (die volgens k@sp3r hetzelfde zou zijn), maar die is dan weer (wat een verrassing) volledig zwart. Ik vind het vreemd dat de naam “Eurojacket” zelfs helemaal nergens op de MARES website vermeld staat. Is dat dan een “Limited Edition” of zo ?

Zijn er mensen die een MARES Dragon hebben en daar hun bevindingen over kwijt willen ?

Freddy

• schilderke

Deelnemer
    15 mei 2006 om 09:43

nou mooi hoor.

had je wel eens een worstje kunnen presenteren.

je kon mij makkelijk herkennen trouwens.
    ik had ZWARTE vinnen…!

;-)))

• witte300

Deelnemer
    15 mei 2006 om 10:24

eurojacket is idd een limited edition.
    enkel spijtig dat hij geen appart harnas heeft, is toch wat meer comfort

• algje

Deelnemer
    15 mei 2006 om 11:04

Duik al vanaf het begin met een dragonfly van Mares. Zéééééééééééééééééér content van.
    Vergelijk het jacket altijd met een mini-wing, maar dan wel mini hé mannekes of ik krijg hier een hele reutemeteut met uitleg wat een echte wing is 🙂

• FreddyK

Deelnemer
    15 mei 2006 om 13:36

OK, eerst even een bekentenis: ik duik pas sinds 1.5 jaar, heb toen een tweedehands MARES vest aangeschaft en eigenlijk nog nooit echt de verschillen tussen vesten bekeken.

Nu komen jullie hier met uitspraken als “apart harnas” en “wing”. Wat moet ik me daar bij voorstellen en wat zijn de voor- of nadelen van het ene of het andere systeem ?

Freddy

• StarLight

Deelnemer
    3 juni 2006 om 16:38

als die eurojacket geen apart harnas heeft, dan zal em al niet gelijk zijn aan de dragon (waar dat wel het geval is)

ben me vandaag die dragon gaan halen, morgen eens duiken in goes, kzal mijn bevindingen hier dan kort komen samenvatten morgenavond 🙂

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader