Duikforum Duikforum Materiaalbespreking halfdroog-nat pak

• Creator
    Discussie

htweeo
    Deelnemer

Denk eraan deze week een halfdroognatpak te kopen …
    heb er eentje gezien van Waterproof tweedelig 2×7 aan 375 euro …
    iemand ervaring …..of een beter idee…?

Voornaamste eisen : warm…..

• halfdroog-nat pak

• Emmie

Deelnemer
    7 mei 2006 om 22:09

Ja maar H2O, je had afgelopen zaterdag toch een halfnat droogpak aan…..
    Oeps, dat is precies andersom als wat je zoekt…….

• htweeo

Deelnemer
    7 mei 2006 om 22:12

ja net andersom….

• Stropken

Deelnemer
    7 mei 2006 om 22:24

Bij ons in de club is het merk Waterproof zéér populair en dit in alle genres.

• Shark Bait

Deelnemer
    8 mei 2006 om 02:15

dat pak dat jij beschrijft is het gewone nat pak, reeds sinds 2005.
    het heeft wel seals aan de armen en benen maar niet aan de nek. achter de verticale rugrits zit er een dikke strook die vermijdt dat er veel water doorstroomd.

ik zelf duik met het semidroogpak met droogpakrits van waterproof en ben daar 100% tevreden van. Is natuurlijk wel een pakje duurder, maar doordat is zogoed als geen water binnen krijg
    gebruik ik dit pak zomer en winter en zelfs in egypte.

• htweeo

Deelnemer
    8 mei 2006 om 08:44

tja in de winkel vroeg ik om een semi-natpak …
    toen toonden ze me twee pakken (tweedelig,kap op de bovenste vest zonder mouwen)
    eentje van Bare en eentje van waterproof …
    de derde raadde ze me af omdat het een plastieken rits was ….
    De bare was een klassiek model, de waterproof zag er moderner uit met rood op en plooitjes achter de knieen ….
    Maar welk is nu de warmste …

• htweeo

Deelnemer
    8 mei 2006 om 20:54

Is het mijn gedacht ..maar vind nergens kap op het onderste deel ….
    en overals zijn blijkbaar uit de mode ….bijna alle pakken met rits op de rugzijde 🙁

• Stropken

Deelnemer
    8 mei 2006 om 21:04

H²O,ik denk dat één van mijn buddy’s een overall mét kap heeft (van Waterproof).En diene Waterproof moet zéker niet onderdoen voor Bare.
    Als je nog eens naar de Blaarmeersen gaat moet je eens binnenspringen bij Bubble & Dive.Zij hebben daar het ganse gamma van o.a. Waterproof.Zeg maar dat je komt met de groeten van Paulus de Boskabouter.

• htweeo

Deelnemer
    8 mei 2006 om 21:20

Ons duikje nu woensdagavond in de Blaarmeersen afgelast wegens gebrek aan interesse ….misschien zit het zicht er voor iets tussen ….

• noxi

Deelnemer
    8 mei 2006 om 21:46

hey,

Ik heb ook een Bare, maar weet eigelijk niet of dit een gewoon of semi natpak is.
    Maar nu ge het zegt, dat spul wordt praktisch nie nat vanbinnen.
    Heb het gekocht bij Bubble& Dive en heb eigenlijk niet specifiek naar ne semi gevraagd.
    Koste ongeveer 400€.

Mijn vraag is of een echt natpak dan ook zeiknat wordt vanbinnen.

Als veel van mijn collegaduikers staan te bibberen na nen duik heb ik het niet echt koud (in’t pak natuurlijk, met mijn bloot gat op den dijk krijg ik ook de bibbers … en sommige voorbijgangers ook)). Ligt dit aan mijn pak dan?

noxi

• htweeo

Deelnemer
    8 mei 2006 om 21:52

dat die voorbijgangers de bibber krijgen ligt volgens mij niet aan je pak …;-)

• ado

Deelnemer
    9 mei 2006 om 06:52

Geen ervaring met dat pak htweeo:-(( en woensdag niet naar blaarmeers?? zicht zou met 5 cm verbeterd zijn lol :-)))

• Luc Dupas

Deelnemer
    9 mei 2006 om 07:31

> Mijn vraag is of een echt natpak dan ook zeiknat wordt vanbinnen.
    Het al dan niet “zeiknat” worden hangt uiteindelijk puur van de pasvorm van het pak af. Met een “goed semidroog” dat eigenlijk (hier en daar) te groot is wordt ge zeiknat.
    Met een “gewoon natpak” dat perfect past blijft ge quasi droog (behalve misschien net aan de polsen en enkels). Ik had vroeger een oud “gewoon 1-delig natpak” van het vroegere DSD (Ninove) dat mettertijd dankzij het uiterst zorgvuldig aankweken en opsparen van kostbare biopreen “perfect” pastte en waarin ik quasi droog bleef… en daarmee kon ik het v.b. in de winter langer uithouden OW dan veel collega’s met een droogpak…

• htweeo

Deelnemer
    9 mei 2006 om 12:51

uiteraard, de pasvorm speelt ook een rol …maar de ene neopreen is niet de andere …of de ene rits is niet de andere…..
    Had vroeger een zeer soepel overal-natpak (7mm)…heel content van …maar eruitgegroeid…;-)
    nadien een tweedehands overalnatpak,8 mm…een ander merk en altijd kou gehad ..dat pak kon je zelf niet oprollen alleen in 3 plooien ….:-(

• botervisje

Deelnemer
    9 mei 2006 om 12:56

wel, ik heb me einde vorig jaar een scubapro scotia aangeschaft, met seals aan enkels, polsen en in de nek, losse kap en rits op de rug.
    Normaal blijf ik zo goed als droog, tot eens iemand mijn rits niet helemaal dicht gemaakt had….
    Was nogal sjiek toen ik het water uit kwam, al het water zat binnen in mijn pak onderaan de benen, en klotsen jongens, geen zicht. Nu weet ik hoe iemand zich moet voelen met water in zijn droogpak;-)

• noxi

Deelnemer
    9 mei 2006 om 19:29

Dus m.a.w. is mijnen Bare een super goe pak. ik blijf daar droog in, zelfs aan enkels en voeten. Occasioneel kan er al eens een geut water binnenkomen aan den achterkant van mijn nek maar meestal niet. Een klein minpuntje aan mijnen Bare: Er is geen rits aan mijn handen. Het is vreselijk moeilijk om er uit te geraken, zeker als uw handen wa kou hebben moet ge met twee zijn om mijn hand eruit te trekken.

noxi

• htweeo

Deelnemer
    10 mei 2006 om 20:01

‘ t is een 2-delige waterproof geworden …nu nog hopen op schoon,zonnig duikweer ….
    zondag misschien …?

• Shark Bait

Deelnemer
    11 mei 2006 om 22:03

2-delig waterproof pakje = sexy

vind je niet mannen?

• htweeo

Deelnemer
    12 mei 2006 om 01:45

pfffffffff, even uitgelood …heb meer lood nodig dan met mijn droogpak …:-(

• Geestinefleske

Deelnemer
    10 oktober 2006 om 11:59

Iemand ervaring met semidroogpakken :

CAMARO Hydronomic 7mm
    http://www.camaro.at/de/canyoning/start.htm

SCUBAPRO Scotia
    http://www.scubapro-uwatec.nl/2006/prod/wets/scotia/scotia.htm

Prijs is bij beiden om en bij de 350 EURO.

OF het natpak MARES Evolution

http://www.mares.com/product_detail.php?id=128&region=ALL

Het is dat ik waarschijnlijk 1 van deze drie deze week zal kopen… Want het eerste duikje komt eraan. Of moest er iemand een beter idee hebben, laat maar iets horen/ lezen! 🙂

• nathaliequinten

Deelnemer
    10 oktober 2006 om 12:04

H2O; Nathalie duikt met het tweedelig semi-dry van Water Proof. Ze is er mega content mee, het past veel beter dan de Bare-pakken die ze in alle mogelijke maat-combinaties binnen haar mogelijkheden pastte, er was nog een merk dat ze geprobeerd had en ook niet goed was qua pasvorm (ja, ze is ook niet zo standaard gebouwd he, mijn mooie liefje :)).

De prijs die je noemt is een zeer goede prijs voor dat pak, wij hebben (na de aankoop eigenlijk, euhhh… rare volgorde we weten het, maar ja.. :)) een beke rondgekeken en je zal het niet veel goedkoper kunnen vinden hoor. En Nathalie’s komt ook van bij Willem.

Groetjes,

Q

• botervisje

Deelnemer
    10 oktober 2006 om 12:21

Mijn zoon en ik duiken met een scubapro scotia, ZEER content van, ’t is wel maar een enkel pak, dus als je nog een oud overpakje hebt of een onderpak is dit in de winter wel aan te raden. Wij blijven zo goed als droog. Wij betaalden 290€ voor dit pak.

• Geestinefleske

Deelnemer
    10 oktober 2006 om 23:08

Mijn voorkeur gaat ook sterker uit naar de Scubapro. Maar even het “probleem” schetsen: Bij de Camaro (L) zit het ter hoogte van de mannelijke delen wat krap bij opwaartse beweging van de armen boven het hoofd… (i know, normaal doe je dit niet bij een duik…) En bij de Scubapro (L) heb ik precies het gevoel dat er een kapstok is achtergebleven thv de schouders door de horizontale rits… Na raadvraging bij de club zou dit “gevoel” onder water mogelijks verdwijnen.
    Hadden jullie ook dat gevoel bij de Scubapro op het droge?

• botervisje

Deelnemer
    11 oktober 2006 om 11:04

idd, maar zodra je in het water gaat is dit gevoel volledig verdwenen.
    Van jou ander probleem kan ik niet meespreken;-)))

• Geestinefleske

Deelnemer
    11 oktober 2006 om 12:09

Hahahaha, oké 😉
    Mochten er nog mensen met handige weetjes zijn (ivm nat vs semidroogpak) laat maar horen he. Wat ik nu nog recent gehoord heb in de club was het probleem met “squeeze” in dat halfdroogpak, maar ik denk dat dat dan toch vermijdbaar is als je van in het begin wat water binnen laat sijpelen?

• botervisje

Deelnemer
    11 oktober 2006 om 12:23

och, had deze opmerking ook al gekregen en was er bang voor, heb ondertussen toch al enkele duikjes met dit pak en mag niet klagen. Laatst in Spanje op -43m geen problemen gehad (moet wel zeggen dat ik de seals aan benen en armen niet ingeplooid had gezien de watertemperatuuur).

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader