Duikforum Duikforum Reizen Waar zouden we volgend jaar es heen gaan ?

• Creator
    Discussie

noxi
    Deelnemer

Hello,

Ik wil al eens een beetje info inwinnen over een locatie voor onze volgende clubreis.Een paar criteria :

– op wagen-afstand, max. 1500km
    – betaalbaar (alhoewel dit vrij relatief is)
    – … (nog effkes denken)

Een paar ideetjes kwamen al naar boven, dit zijnde : Schotland, Ierland, Mallorca.
    Iemand hier al geweest? De plussen en de minnen.

Andere bestemmingen zijn meer dan welkom. Eventuele links naar sites van hotels of duikcentra zijn meer dan welkom. Ook persoonlijke ervaringen zouden leuk zijn.

Met vriendelijke groeten

noxi

• Waar zouden we volgend jaar es heen gaan ?

noxi reageerde 16 jaar, 7 maanden geleden 11 Leden · 19 Reacties
  • Zeemeermin

Deelnemer
    7 mei 2006 om 22:01

Noxi,

Llança (boven Estartit) dicht bij Cadaques. Niet ver en best te doen qua prijs.
    Al 2 jaar gedoken met http://www.cipll-dive.com en logies http://www.hotellagoleta.com
    Duikcentrum wordt door Belg gehouden (Pascal)
    Groetjes

• Stropken

Deelnemer
    7 mei 2006 om 22:32

Midden Italië.Orbetello,Porto Santo Stefano en de eilanden Giglio en Giannutri.

Ierland en Schotland heb je wél risico’s met het weer en zéker met de temperatuur van het water!

• Toontje

Deelnemer
    7 mei 2006 om 23:13

Het gebied rond Portofino is ook erg goed om te duiken (en lekker eten, de secundaire arbeidsvoorwaarden :-)).
    En natuurlijk St Tropez, Giens en het hele zuidelijke deel van Frankrijk.

• stach

Deelnemer
    8 mei 2006 om 08:51

kroatië

• P’ke

Deelnemer
    8 mei 2006 om 12:32

Noorwegen?

• Godiva

Deelnemer
    8 mei 2006 om 13:35

Schotland ga ik naar toe deze zomer. Een droogpak is hie rdenk ik wel een pluspunt, zeker als je meerdere dagen achter elkaar wil duiken. Als je in een tent logeert, lijkt het me zelfs bijna een must, aangzien je niet weet of je alles ook droog krijgt voor de volgende dag, en als je pech hebt blijft alles klam.

• beulke

Deelnemer
    8 mei 2006 om 18:15

wij gaan in juni naar noorwegen.
    hou rekening dat:
    – het land redelijk duur is (eten en drinken)
    – Alcohol nog duurder (op cafe, in de staatswinkels valt het mee naar het schijnt)
    – er een 0.0 promille regel is (hou daar rekening mee als je op de overzet zit, laat de bestuurder best colaatjes drinken anders blijf je in de transitzone en krijg je een ticketje terug!! enkele motorvrienden kunnen daarvan meespreken)
    – ge een overzet lang op voorhand moet reserveren
    – het water koud is (zelfde breedte graad als schotland als ik het juist heb)
    – je met je fikken van de kreeften moet blijven (logisch, maar in noorweegn mag je in feite alles opduiken muv kreeften. zelfs niet met fuiken. ze hebben daar een waar kreeften jacht seizoen)
    – er een douane is en dat je maar beperkte hoeveelheden alco kan invoeren!! en ze zijn retestreng!!

ik heb gehoord dat de hotels redelijk kostelijk zijn (ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen daar wij maffen bij vrienden)
    (info grotendeels van een bevriende Noor dus het zal wel kloppen)

voor italie en spanje: tel maar even de benzinekosten en de peage kosten voordat je spreekt over een budgetreisje. zo hebben wij onze italieplannen al opgeborgen (helaas).(eigen ervaringen)

bakkertje gaat naar kroatie dacht ik, mss dat hij daarover meer uitleg kan geven.

schotland (scapa flow) zou naar het schijnt machtig mooi zijn maar duur (reisweg) en f*cking koud. (van horen zeggen)

• noxi

Deelnemer
    8 mei 2006 om 21:59

Juist is veel peage en benzinekost. Maar der is niet echt een alternatief, de vlieger is ook serieus duur. Bij ons viel da toch mee tot in Estartit, met vier man in den auto.

iemand al in ierland geweest?

noxi

• Hans Nuytten

Deelnemer
    9 mei 2006 om 10:32

Hallo Noxi,

Wij (mijn vrouw en ik) zijn een 3-tal jaar terug naar Kilkee geweest in Ierland om te
    gaan duiken.We zijn voor een spotprijs met Ryanair naar Shannon gevlogen waar een
    medewerker van het duikcentrum ons heeft afgehaald.Na een rit van +/- 1 uur door het
    mooie landschap van Ierland kwamen we in Kilkee aan waar we onze intrek namen in een
    “Hotelletje-B&B”(The Strand)op 300 meter stappen van het duikcentrum.
    De service welke we genoten hebben van het duikcentrum was uitstekend.
    Je moet wel wat geluk hebben met het weer.Wij waren daar in de maand juni voor een mid-week.De watertemp. lag rond de 14°c met een onderwaterzicht van min. 20 meter.
    De fauna & flora(kelp)is zéér mooi.Veel soorten(scholen)vis gezien zoals:pollak,zeebaars,
    platvis,roggen,hondshaaien,spincrabben,kreeften,slijmvissen,sepia’s,steenbolken,zalm,
    pitvis,lipvissen,congers,enz…..
    Het duiken gebeurt vanaf een Rib en je hebt de keuze uit 24 duikstekken in en rond de
    baai van Kilkee.
    Ter info:http://www.diveireland.com
    http://www.clareguesthouse.com

Met de duikgroeten van,
    Hans

• vlozzy

Deelnemer
    9 mei 2006 om 10:56

heb het reeds vroeger hier al geschreven ; ben zelf al 2 maal in Ierland geweest , prachtige duiken , het minder goed weer ( hoewel dit niet altijd zo is ) neem je er graag bij als je weet hoe mooi het onderwater leven daar is .
    Ik geef de links hierbij waar ik reeds ben geweest en beide zijn een aanrader

http://users.skynet.be/sb017907/Nederlands/Main.htm
    http://indigo.ie/~lavelles/

Tevens staan er in mijn logboek duiken op Scpa flow , gewoon prachtig ……
    hier ook een link naar de boot waar wij toen op zaten
    http://www.scapacharters.co.uk/

Persoonlijke mening , ik duik honderd keer liever op deze plaatsen dan in Egypte bijvoorbeeld

• noxi

Deelnemer
    9 mei 2006 om 19:19

@vlozzy
    @hans

Bedankt voor de links en de persoonlijke info.
    Veel men sen in de club zien Ierland wel zitten (behalve de zonnekloppers dan)
    Alle info is welkom. Aangezien je in zee een toch wel ruige zee duikt, is dit nog te doen voor beginnelingskes? verse 1sterrekes bvb. Voor de niet duikers is er veronderstel ik genoeg te zien. Duik je daar best droog of nat? De meeste in de club zijn verstokte natduikers.

Heeft iemand iets over Mallorca te zeggen? Wat vond je er van? links.

noxi

• vlozzy

Deelnemer
    9 mei 2006 om 20:34

Noxi

Toen ik de eerste keer naar Ierland ging was dit voor 14 dagen , na mijn reis ben ik thuis gekomen en dadelijk een drogpak gaan kopen , dus …….

Is dat de plaats voor beginnelingen , mijn mening neen
    Hoewel je bij dingle bay ‘ Erik saa ) perfecte duiken kan maken in ondiepte in de baai

ik zou hem die vraag stellen zijn email staat op zijn site

• noxi

Deelnemer
    9 mei 2006 om 21:36

Da gaan er een paar in de club nie graag horen, da het ginder koud is.

• vlozzy

Deelnemer
    10 mei 2006 om 12:12

Noxi

vertel ze dan maar van de Guinnes en whiskey , ze zullen wel bijdraaien 🙂

• beulke

Deelnemer
    3 juli 2006 om 14:59

voila, verkenning geslaagd!

ben daar eens op zoek geweest in de buurt van kristiansand naar duikcentra en ik vond er 2 (er zou een derde zijn maar geen idee waar) waarvan er enen in het kort beter vermeden kan worden wegens ongeloofelijk onbeleefd (arrogant) en nonchalant.
    in het 2e centrum waren ze veel beleefder en hulpvaardiger. de prijzen zijn redelijk gelijk.

soit de tweede: http://www.norway-team.com/

verder heb ik alleen lovende woorden over Noorwegen! prachtig zowel boven als onder water! niet te doen!

• noxi

Deelnemer
    3 juli 2006 om 18:42

Heul scheun eun Neurweugen preceus.

Merceu veur den infeu.

neuxi

• Dedjutoch

Deelnemer
    3 juli 2006 om 20:36

Zoals Toontje al zei: Portofino. Zeer mooi om te duiken. Zeer veel leven! Niet te ver uitvaren. Niet te ver rijden (goed te doen op 1 dag, ’s morgens vertrekken en in de late namiddag ter plaatse: 1000 km!
    Buiten het seizoen zeer betaalbaar, in de zomer echter stinkend duur.

Dit jaar in maart zagen we zelfs een 3tal hondshaaien! Zeer veel (uitzonderlijk veel!) bloedkoraal. Murenes, congers, wrakbaarzen, gorgonen, en meer van dat moois! Het echte “middellandse zee duiken”.
    Let wel, zoals op meerdere plaatsen in Italië (ook Porto Sant Stefano) begint het hier pas echt mooi te worden dieper dan 25-30 meter!
    Wij hadden in maart slecht zicht, maar dit kwam voornamelijk omdat het twee weken voor onze aankomst gestormd had!

Indien je meer info wil over hotel en duikbasis (aan het hotel, op 300 meter van de haven), stuur je maar een mailtje.

Eddy

• Stropken

Deelnemer
    3 juli 2006 om 20:41

En als je de waterbus neemt van Pt S Stefano naar het eiland Giglio kun je daar eveneens prachtduiken doen.Echter op dat eiland zijn/waren er géén duikcentra,je moest maar één of andere visser aanklampen die je ‘ergens’ naar toe vaart rond het eiland.Echt de moeite waard.

• noxi

Deelnemer
    4 juli 2006 om 18:03

Eddy,

Alle info is welkom.

Ik heb je een meeltje gestuurd.

noxi

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader