Duikforum Duikforum Materiaalbespreking info uit de gekko uitleesbaar

• Creator
    Discussie

Boogie
    Deelnemer

Kan iemand mij vertellen of dit werkt met de originele suunto datakabeltjes met een usb aansluiting?

• info uit de gekko uitleesbaar

ABYSSDIVER reageerde 15 jaar, 9 maanden geleden 4 Leden · 10 Reacties
  • Willij

Deelnemer
    5 mei 2006 om 19:33

Ja dat gaat Boogie.
    Eerst het programatje dowloaden Geko2Vyper Hier staat het uitgelegd. http://www.scubaboard.com/showthread.php?t=133089

Zet het tooltje op Vyper, met aangesloten duikcomputer en vervolgens op “vyper” Dus op VYPER zetten!
    Je Geko wordt omgezet op “kenteken” van Vyper. Met Suunto Dive Manager en een Suunto interface kan je dan je Geko uitlezen.
    Ik heb het zelf deze week gedaan. Met en DIY interface had ik problemen met de nieuwste versie van SDM maar met 1.4 doet mijn zelfgemaakte interface het goed.

De DIY interface kan je vinden op http://www.geocities.com/scubadiver_roli/downl_e.html

Groetjes, Willij

• Boogie

Deelnemer
    5 mei 2006 om 21:36

Alvast bedankt voor de info. Ik heb zo’n DIY kabeltje maar dit werkte niet met de SDM 2.3.0.
    Ik heb nu al op de site gekeken of de versie 1.4 nog beschikbaar is maar ik vind niets terug.
    Iemand een link?

Thx Yves

Ps: blijven de duiken nog beschikbaar op de Gekko of zijn alle gegevens weg na de overdracht naar de SDM?

• Willij

Deelnemer
    5 mei 2006 om 22:40

Met een origineel geleende suunto interface kon ik SDM 2.3.0 wel uitgelezen maar niet met mijn DIY interface.
    Mijn duikmaat had ook dezelfde DIY interface voor zijn Vyper. Daarmee kon hij mijn Geko uitlezen met zijn SDM1.4.1. Hij heeft deze voor mij gekopieerd. Nu werkt mijn DIY ook.

Leen eerst eens originele suunto interface en daarna kan je nog beslissen of je die voor ± €40 koopt of jat je misschien een eerdere SDM installeert.
    http://www.suunto.com/suunto/main/article_1column.jsp?JSESSIONID=EKn7FMJSCMVrwPqJDRA4yhvmvcopkBDKLb0h94G9jXrLC7Yn96W2!78393656!168075285!7005!8005!-978934167!168075286!7005!8005&CONTENT%3C%3Ecnt_id=10134198673939084&bmUID=1145743355243

Vergeet niet je Geko op Vyper te zetten en bij SDM ook op Vyper te zetten.
    Je Geko moet via “memory” op “PC set” gezet worden

De totale URL moet in de adresbalk worden gecopieerd.

• Willij

Deelnemer
    5 mei 2006 om 22:50

Nee, de gegevens blijven in de Geko. De Geko kan “maar” 50 uur opslaan in zijn geheugen. De duiken daarvoor ben je dus verspeeld.
    De overdracht duurt best lang.

• Boogie

Deelnemer
    6 mei 2006 om 13:06

thanks voor de info,

Het uitlezen werkt perfect ook met de nieuwe versie van de SDM

• Willij

Deelnemer
    6 mei 2006 om 21:44

Werkt de nieuwste versie ook met het DIY interface?
    Welke heb jij dan en op welke site staat hij?

• Boogie

Deelnemer
    7 mei 2006 om 13:10

Ik heb mij een origineel datakabeltje aangeschaft (wel nog via COM-poort) van Suunto. Dit werkt nu perfect samen met de SDM 2.3.0.

Yves.

Ik ben er niet in geslaagd om een DIY-interface de gegevens over te brengen naar de SDM 2.3.0.

• ABYSSDIVER

Deelnemer
    4 mei 2007 om 03:26

Ne goedendag,

heb geprobeerd om via onderstaande links het progje en bijhorende andere software te downloaden. Link werkt niet meer blijkbaar.
    Wie wil dat programmatje enz even kopieeren voor mij ?
    Kosten worden vergoed uiteraard.

Wat heb ik dan nog nodig om uit te lezen ?
    Waar vindt ik eventueel manuals ?

groeten

Patrick

• flitswonder

Deelnemer
    4 mei 2007 om 12:26

Ik heb da progje om mene PC staan . Ik zal dat vanavond doorsturen per Email .
    Kabeltje ga je wel vinden met een beetje googlen en Ebayen .

• ABYSSDIVER

Deelnemer
    4 mei 2007 om 21:49

@flitswonder en alle anderen

hartelijk dank voor de hulp,ik ga het dan eens uitproberen.

patrick

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader