Duikforum Duikforum Materiaalbespreking aanschaf wing?

• Creator
    Discussie

chrichri
    Deelnemer

hoi,

ik ben in het bezit van een 2×7 en duik met een seaquest jacket, nat duiken verloopt alles vlot maar wanneer er droog gedoken wordt is de vest iets te klein. Ik ben van plan een andere vest aan te schaffen en vraag me af of het interessant is om over te schakelen naar een wing omdat deze misschien gemakkelijker duikt met bi-flessen. Kan er iemand mij wat uitleg verschaffen omtrent deze vesten. uiteraard zal zelf testen uitsluitsel moeten geven.
    (wat is eigenlijk single bladder en dubble bladder?)

goetjes
    chrichri

• aanschaf wing?

alain G. reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 6 Leden · 7 Reacties
  • stach

Deelnemer
    5 mei 2006 om 16:40

ik weet niet met welke vest je duikt van seaquest.
    er heeft hier iemand een seaquest raider te koop
    zelf duik ik er ook mee met een 2×7 300 bar en deze is groot genoeg voor nat en droogpak.

de zijne is dacht ik een xl maat dus zal zeker goed zijn.

als je dus nog steeds het gemak van een jacket wil maar toch een wing kan ik ze je 100% aanraden.(een 98% tevreden raider duiker)

• Jacky Shark

Deelnemer
    5 mei 2006 om 16:49

Single bladder is: enkel blaas, een inflator
    Dubble bladder is: dubbel blazen, twee inflator’s…sommige OMS o.a en DIVE-RITE gebruiken dit systeem, maar het is voor het gebruik van dubbel 12 met deco-mix enz…de echte TECH sommigen althans).
    Voor een dubbel 7 is een gewone eenvoudig wing meer als genoeg (Seac sub Icaro Tech) is een goede product (zelfs duik ik met de kleine Icaro).
    Kijk even op http://www.seacsub.com

• Luc Dupas

Deelnemer
    5 mei 2006 om 17:01

Te klein ? Of gewoon buik wat te groot zodat de Velcro van de buikriem niet meer dicht kan ?
    Voor mijn Mares trimvestje heb ik daarvoor gewoon een “verlengstuk” van de buikriem. Dat lijkt op een “mouw” met aan de binnenkant een Velcro waar het uiteinde van de buikriem netjes in past en “pakt” en aan de buitenkant van die “mouw” zit dan de andere kant van de Velcro en daarmee is die buikriem dan verlengd voor gebruik met mijn droogpak. Keep it simple…

• white tip

Deelnemer
    5 mei 2006 om 18:14

Luc droog duiken ??
    en ik die dacht da da nu eens nen echten zomer-en winter natduiker was. . . . . 😉

• Luc Dupas

Deelnemer
    5 mei 2006 om 18:20

Groot gelijk White Tip ! Droogduiken is puur voor watjes…
    Maarre… toen ik een paar jaar geleden van een collega een zo goed als nieuw (met nog geen 10 duikjes) Bare 7mm SupraDry droogpak, incl. kap en enkellood, kon overnemen voor 200EUR voelde ik gelijk mijn watjesniveau een paar grootteordes stijgen… 😉

• chrichri

Deelnemer
    6 mei 2006 om 16:31

aan allen bedankt voor de info,

seaquest raider lijkt mij inderdaad een goed jacket, een XL zal wat te groot zijn voor mij.
    Ken iemand die er mee duikt en er ook tevreden van is.
    Ik zal nog wat info verzamelen en een beetje vergelijken om dan de knoop door te hakken.
    En neen in tegenstelling tot andere collega-duikers ben ik niet voorzien van een helmpje.
    (dat maak ik mezelf toch wijs)

• alain G.

Deelnemer
    7 mei 2006 om 18:15

heb vorig jaar een dive system gekocht , tekky 40. goede wing voor een bi. ben die zomer overgetapt op Halcyon. Voor mij de perfecte wing. zit goe, duikt plezant en is zeer degelijk afgewerkt. minp. de prijs….

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader