• Creator
    Discussie

joe
    Participant

Ik heb een NiCa batterijpack van een UK D4 die ik niet meer opgeladen krijg (gekocht aug 2000).Kennen jullie een methode om deze batterij terug in orde te krijgen? Ik heb ze in december leeg opgeborgen.
    Kennen jullie een alternatief om de tamelijk dure lampjes (18W en 6W) te vervangen door andere goedkopere lampjes (mag ander vermogen zijn)? Of bestaan die lampjes nog in andere vermogens?

Bedankt
    Johan

• duiklamp

Stropken reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 4 Leden · 6 Reacties
  • blue

Deelnemer
    4 mei 2006 om 17:51

volgens Luc zijn de opbrengsten van de niet-uk lampjes slecht…

Dus ik vrees dat je toch bij UK zal moeten blijven

• Luc Dupas

Deelnemer
    4 mei 2006 om 18:08

Wat de accupack betreft zijn er diverse mogelijkheden:
    – gewone “battery plates” (5 EUR voor een setje van twee) bestellen en uw D4 ombouwen zodat je die kan gebruiken met losse batterijen en v.b. 4 losse D-size NiCd’s 4Ah kopen en die opladen met een gewone oplader voor losse batterijen.
    – ofwel met de kapotte accupack eens langslopen bij v.b. Harry Klerks (http://www.hkbatteries.com/) of een of andere betere elektronicashop (http://www.torpedo.be/batterypacks.txt) en met de onderdelen van de kapotte accupack een nieuwe batterypack laten samenstellen.

Lampjes: je kan voor de D4 v.b. overwegen om de Osram 6V 20W Xenophotjes te gebruiken (type HLX6425). Die kosten ongeveer de helft van de originele UK-lampjes… MAAR… dat 20W Xenophotje geeft maar iets meer licht dan het originele UK 5.8W lampje maar trekt je accu dubbel zo snel leeg en geeft ook veel meer warmte af en daarmee is je lampreflector op langere termijn niet happy mee. Jammer dus, ik heb me ook rot zitten zoeken bij alle mogelijke winkels en leveranciers, ook op het internet, maar ik heb geen volwaardige vervangers gevonden voor de (dure) originele UK-lampjes… ;-(

• blue

Deelnemer
    4 mei 2006 om 18:19

Mijn D8 werkt ook met 8 D-cellen van 7Ah.

Perfect alternatief voor zo’n dure batterijpack, en gaat veel langer mee.

• Stropken

Deelnemer
    4 mei 2006 om 20:49

Voor die lampjes dacht ik dat Osram ook 10W lampjes had en als je die wat ‘overspant’ heb je toch flink wat licht.

Wat dat batterijpack betreft moet je eens kijken of ALLE contacten nog degelijk contact maken.Indien ja heb je nog een minuscuul waterkansje dat je met een spanningstoot die batterijen nog tot leven kunt brengen.
    Van welke regio ben je Joe?

• joe

Deelnemer
    4 mei 2006 om 21:48

Wij zijn van zottegem

johan

• Stropken

Deelnemer
    4 mei 2006 om 22:18

Wetteren (Kwatrechtsestwg) bij Retec (naast Spector)- dit is een groothandel in batterijen allerhande (géén auto/moto accus).Moest je daar eens kunnen binnenwippen met je probleem (én batterijen uiteraard),ben bijna zeker dat ze dat gaan uitmeten & testen.Dan heb je tenminste zekerheid wat er schort aan je pack.Het kan misschien maar een kleinigheidje zijn.

P.S. Heb je je lader ook al eens nagekeken???

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader