Duikforum Duikforum Reizen playa del carmen

• Creator
    Discussie

dust-diver
    Deelnemer

wij gaan volgende maand naar mexico , playa del carmen in de buurt van cancun weet iemand daar een nederlandstalige duikschool en duikstekken die we zeker niet mogen vergeten
    greets

• playa del carmen

weethetnie reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 5 Leden · 4 Reacties
  • Zeemeermin

Deelnemer
    1 mei 2006 om 13:07

Hallo dust-diver,

Zijn daar geweest in oct/nov.04 eerst naar Cozumel en dan naar Playa.
    Hebben daar gedoken met Go cenotes. http://www.gocenotes.com was prima in orde
    Zeker doen 1 dagtrip naar de Cenotes (2 duiken)
    Heb juist logboek gekeken en duik op Punta Venado en Tortuga waren goed anders
    vonden wij de duiken op Cozumel beter. Je kan er vanuit Playa naartoe met de ferry,
    is maar 40min varen.
    Alvast prettig verlof en mooie duiken
    Toontje zal hier ook wel op antwoorden zeker is er onlangs geweest
    Groetjes

• Toontje

Deelnemer
    1 mei 2006 om 13:21

Klopt.
    Ik heb alle zoet water plekjes bekeken :-))
    Zelfs als je geen grotduiker bent of wilt worden moet je absoluut een cenote/caverntour proberen. De natuur rond decenotes is enorm mooi en de grotten (steeds daglicht bij de caverns) met hun bijzondere lichtinval maken ongelooflijk veel indruk op vrijwel alle duikers. Er bestaan dagtrips warabij je langs 2-3 cenotes gata maar beter kun je de duikschool om een gids vragen en op eigen houtje die kant op gaan. Veel rustiger en meer tijd. Mocht je tips willen hebben: mail me even.
    Alvast heel veel plezier gewenst!

Oh ja: het muggenseizoen is begonnen dus neem een goede muggenspray mee met hoog deet-percentage voor de eerste dagen (is daar prima te verkrijgen).

• sea angel

Deelnemer
    2 mei 2006 om 18:59

@ Dust-diver,

Vermits je op zoek bent naar een Ndl.talige duikschool in Playa del Carmen.
    Er zijn weinig dc’s die vanuit PdC op Cozumel mogen varen. Ik ken er één die wel een licentie heeft, en meerdere keren per week de riffen op Cozumel aandoet, en er werken twee Nederlandstalige instructeurs.
    – Sabolos en Barracuda Reef (met de rug naar PdC naar rechts) bieden veel schildpadden,
    tarpons, …
    – Mooie plaatsen op Cozumel zijn Palancar Reef, Yucab Reef, Santa Rosa Wall, Paso de
    Cedral, Colombia en Paraiso.
    – Qua cenotes zijn echte aanraders Chac Mool, maar vooral Tajmahal. Neem een extra 3mm
    mee, het water is een paar graden minder in vergelijking met de zee.
    ’s Morgens rond 09:00 vertrekken, tussen 45′ en 60′ varen met een grote speedboot, 2 duiken met 60′ oppervlakte en rond 15:00 kan je aan de zwembadbar genieten van een grote keuze aan cocktails, bier of wijn.
    De hotels zijn allemaal 5* op basis van all in – maar dan ook echt all in!
    Eind mei is inderdaad de start van het regenseizoen.

Veel plezier.

• weethetnie

Deelnemer
    4 mei 2006 om 12:33

@dust-diver
    Wij zijn begin februari terug geweest naar Mexico Tulum( 80km verder dan playa del carmen). Wij hebben gedoken in Akumal maar de weersomstandigheden waren niet goed zodat we weinig hebben kunnen duiken in zee. We hebben dan een 2-tal cenote duiken gedaan maar ik persoonlijk vind dit goed om eens te doen maar dagelijks is aan mij niet besteed. Geef mij maar het leven in zee.
    Op de duikbasis zijn wij mensen tegengekomen (Amerikanen) die waar een dag naar Cozumel geweest. Aangezien wij ook van plan waren dit te doen hebben we ons geinformeerd en zij beweerden dat er op dat ogeblik veel vernield was door de stormen in het najaar 2005. Zij konden een vergelijking maken met eerdere periodes dat zij op Cozumel hadden gedoken.
    In 2002(december) hebben we gedoken in Puerto Adventuras (Engelse basis: Aquanauts) en daar was een Mexicaanse divemaster die ons heel wat prachtige dingen heeft laten zien. Praktisch elke dag zat ik met mijn vrouw (duikpartner) alleen op een duikbootje en hadden we de duikplaatsen voor ons eigen. Dit in tegenstelling tot Playa del Carmen waar we eerst zijn gaan informeren naar prijzen en duikplaatsen. Playa is m.i. veel te commercieel en wij hebben alleszins niets dan goede herinneringen aan Puerto. Feit is wel dat we in 2002 het weder mee hadden, ondanks het feit dat we dit jaar later gegaan waren om het risico op veel wind te verminderen. De Riviéra Maya is alleszins een kuststrook waar er serieus wat branding kan staan als het stevig waait en dan houden ze tyfoon-day (=niet uitvaren)

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader