Duikforum Duikforum Medisch nat-natpak

• Creator
    Discussie

corneel
    Participant

als ik goed en wel onder water ben heb ik dikwijls een plas te doen,een plasje op voorhand,minder drinken voor de duik hhelpen niet.
    ik neem wel medicatie tegen een vernauwde prostaat,ik neem aan dat daar een verband tussen bestaat?kan daar iets aan verholpen worden ik zie het niet zitten na elke duik het
    pak met dettol te lijf te gaan.

• nat-natpak

Godiva reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 8 Leden · 7 Reacties
  • roger

Deelnemer
    30 april 2006 om 15:05

Ja, ik heb dat nog gehoord: duikers die telkens hun pak wassen met Dettol om dat eens te ontsmetten tijdens het seizoen.

Maar ik zie niet in waarom jij dat zou doen na ieder plaske ? Urine is steriel (gelukkig maar) dus ontsmetten hoeft niet. Voor de geur ?? Je pak gewoon afspuiten met de tuinslang of de doucheslang.

Medisch: medicatie tegen prostaat geeft geen verhoogde plas-drang. Maar het feit dat je prostaat is vergroot, maakt de blaas wel (wat) kleiner. Als de prostaat terug kleiner is, zal dat probleem ook wel opgelost zijn.

Voor de rest zie ik geen problemen om te plassen (in je eigen pak – wel te verstaan …).

• Stropken

Deelnemer
    30 april 2006 om 15:15

Uw pak van tijd tot tijd eens met Woolite of één of andere (goedruikende)wasverzachter.Het neopreen blijft dan soepel + het ruikt lekker.

• Trico Traco

Deelnemer
    30 april 2006 om 16:13

• Toontje

Deelnemer
    30 april 2006 om 17:31

Mee eens!
    Absoluut genoeg drinken!! En als je in je natpak geplatst hebt, geod spoelen en zodra je thuis bent in de wasmachine (wolwas) op 30 graden met wat wasverzachter.
    Have fun.

• Luc Dupas

Deelnemer
    30 april 2006 om 19:16

Niks van aantrekken Corneel, gewoon laten lopen en niet krampachtig proberen op te houden. En inderdaad, zeker niet dat proberen “op te lossen” door veel te weinig te gaan drinken!
    Het enige waar je moet op letten is dat je na de duik t.o.v. je mededuikers effen uit de wind gaat staan, en v.b. bij een bootduik onmiddellijk even je pak binnenste buiten spoelen.

• Werner

Deelnemer
    30 april 2006 om 19:16

corneel, ik treed TT en toontje bij, zeker niet minder gaan drinken… het laatste wat ik doe altijd doe voor ik de wagen afsluit is een paar ferme slokken water drinken!
    En ik denk dat het in warmere oorden nogal eens voorkomt dat duikers te weinig drinken, met alle gevolgen vandien.

• Godiva

Deelnemer
    30 april 2006 om 20:05

Gewoon goed spoelen heeft bij mij ruim voldoende effect. Heb toch nog nooit een geurtje gemerkt in mijn pak (weliswaar nog niet overdreven veel duikjes met dat pak, maar kom)

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader