Duikforum Duikforum Medisch rug operaties

• Creator
    Discussie

duikertje
    Deelnemer

hallo iedereen, ik ben vorige week geopereerd aan mijn lage onderrug
    volgens mij chirurg zou ik nog kunnen duiken

drie wervels vastgezet met vijzen plus cage(kooitjes) tussens de wervels

iemand ervaring hiermee

• rug operaties

Herman Diving reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 10 Leden · 17 Reacties
  • Dedjutoch

Deelnemer
    29 april 2006 om 19:24

Een duiker bij ons in de club heeft hetzelfde laten doen, enkele jaren geleden. Hij duikt nog zeer actief, en krijgt ook zijn medische keuring ieder jaar in orde. Hij haalde nadien zelfs zijn 4* brevet.
    Maar ne keer polsen bij een dokter (duiker!) kan zeker nooit kwaad.

Eddy

• roger

Deelnemer
    29 april 2006 om 21:38

Daarmee is dan ook het juiste antwoord gezegd.

• flitswonder

Deelnemer
    30 april 2006 om 11:17

Heb hetzelfde meegemaakt . Na men operatie nog 8 maand gesukkeld zeker int begin .
    Ik heb het na 4 maand wa actiever aangepakt door te gaan wandelen eerst ne kilometer dan onderhalve enz enz …..
    ik ben naar eigen zeggen nogal redelijk bezeten van het duiken en ondervind geen last meer in loop zelfs me nen dubbele 10 liter oep mijne rug , en no probs.
    ik krijg alleen last van mene rug als ik lang op men benen sta en met lang bedoel ik 1 uur dan verrek ik van de pijn , maar da zal bij ierdereen wel anders zijn denk .
    Genen schrik hemme komt allemaal goe alhoewel ge da nu moeilijk zult geloven , uwe rug is nu sterker dan tevoren :-)nimer kapot te krijgen .

• duikertje

Deelnemer
    30 april 2006 om 11:25

bedankt flitser fijn om ne keer van iemand te horen die het zelf heeft meegemaakt wandelen is pas voor volgende maand nu nog plat liggen of recht staan k’mag niet zitten van de dok minstens een maand mo een geluk het doet geene pijn tot nu

• roger

Deelnemer
    30 april 2006 om 15:29

Misschien kan je al duiken zonder fles en zonder lood. Gewoon gewichtloos drijven in den blue. Garantie-zeker dat na een duikje van 30 minuten ge geen pijn meer voelt …

• Godiva

Deelnemer
    30 april 2006 om 19:59

als je drijft in de blue zonder fles, zul je na een 10-tal minuten al niets meer voelen 😀

• duikertje

Deelnemer
    30 april 2006 om 21:02

zit er niet direkt in heb zo een rits op mijn rug van 20 cm

mag zelfs niet douchen alleen rechtstaand aan de wasbak met assistentie en nog een maand voor ik gewoon mag zittenen dan nog minstens twee maand revalidatie en rugschool

dus nog best effe wachten

• flitswonder

Deelnemer
    30 april 2006 om 23:27

Kzal kik u is ne goeie link geven se gij die nu tijd hebt me hopen .
    Een spelleke als ge er ooit uitkomt laat het me weten want ik zit telkens vast en ja het is verschrikkelijk verslavend .

Have fun http://abc.go.com/primetime/lost/games/mission/index.html#mainFlash

• kingo1

Deelnemer
    1 mei 2006 om 11:06

Flitswonder>>>>uwe rug is nu sterker dan tevoren :-)nimer kapot te krijgen <<<<<<<<<.???????????? Dat durf ik niet te zeggen hoor!!!!!!Oppasen met zulke uitspraken. Ik ben vorig jaar geopereerd van prothese,was ook geen probleem van de chirurg. OK;normaal niet,maar iedereen is anders!!!!! Ik weet gelijk ik nu bezig ben,dat ik binnen een maand met dezelfde pijnen en klachten terug vanaf nul zal beginnen. Ik denk dat je best hier op forum niet achter raad gaat vragen ,daar je 100 verschillende antwoorden zal krijgen(misschien wel goed bedoeld hoor),maar best op je eigen lichaam gaat afgaan.Ieder is anders.Ik ging naar rugschool achter men operatie,en heb wel 300 verschillende mensen gezien,MAAR ieder had andere gevolgen en evoluties in hen rug. Spreek uit ervaring,dus ik hoop het beste voor jou. Dirk

• flitswonder

Deelnemer
    1 mei 2006 om 23:25

“”””””””maar da zal bij ierdereen wel anders zijn denk .””””””
    Eerst lezen dan memmen !!

• Stropken

Deelnemer
    1 mei 2006 om 23:32

“Memmen” = aan de loezen hangen.Voor Moontje = aan de (vrouwen)borsten z……!!!

• htweeo

Deelnemer
    1 mei 2006 om 23:55

in elk geval van harte beterschap en geduld duikertje….

• kingo1

Deelnemer
    2 mei 2006 om 19:14

Dacht het ook dat we over iemand praten met goede bedoelingen,maar je wordt hier door het minste afgeschoten door sommige eik…….
    Alvast het beste duikertje en volgende keer stuur ik je een email zodat ik niet op men kop krijg door die bedweters………men hen stalen rug.Sorry.
    DOE maar iets goed he? Maar dat leer je hie wel ….te zwijgen

• duikertje

Deelnemer
    2 mei 2006 om 23:49

bedankt gasten voor jullie antwoorden

• flitswonder

Deelnemer
    3 mei 2006 om 12:08

@Kingo1 Ge moet da niet verkeerd oppakken. Bij ons heeft memmen blijkbaar een heel andere betekenis .

• polleke

Deelnemer
    3 mei 2006 om 12:12

duikertje
    heb zelf ook veel last van de rug en ben geneesheer.
    neem gewoon de tijd ( die zal je nu wel hebben ) om naar je ” lijf ” te luisteren.
    Niks forceren, het zal wel komen en je zal het zelf wel aanvoelen, klein beginnen is waarschijnlijk wel het beste ( 10 L ipv 15 l)
    Natuurlijk sinds het pas een week of zo geleden is, reken toch op een genezingsproces van 6 a 8 weken of meer.
    Maar in september is het water op zijn beste temperattur.
    Succes

• Herman Diving

Deelnemer
    3 mei 2006 om 12:19

Hallo bij mij is de laatste wervel vastgezet en koolstof blokjes ertussen gezet.
    Nu zijn inmiddels die grote schroeven reeds verwijderd omdat ik daar toch last van kreeg maar ik duik nog steeds.

Gooi alleen mijn fles niet meer zelf op mijn rug.

Ge moet alleen meer rekening houden met rest stikstof omdat er dan veel litteken weefsel zit.
    Dus als ge 3 duikjes doet houd ge daar rekening mee, verder gaat alles goed

ps heeft wel 2 jaar geduurd (3 operaties) voordat ik weer een beetje de oude bent.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader