Duikforum Duikforum Medisch duiken en borstvoeding

• Creator
    Discussie

mantawrld
    Deelnemer

Heeft er iemand een idee of duiken een invloed kan hebben op de borstvoeding. Ik ben recent bevallen en geef nu borstvoeding. Omdat de sepia’s er aan komen begint het weer te kriebelen om te duiken (heb al 9 maand niet meer mogen duiken). De gynecoloog weet er natuurlijk niets van af. Zou de druk onder water de borstvoeding kunnen stilleggen?

Vraagje aan de duikende mama’s: na hoeveel weken na de bevalling zijn jullie terug beginnen duiken? Bij mij was het wel een keizersnede.

• duiken en borstvoeding

Stropken reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 12 Leden · 13 Reacties
  • stach

Deelnemer
    28 april 2006 om 10:38

vriendin van me gaat binnekort bevallen en ze mag NIET duiken zolang ze borstvoeding geeft.
    Hoe correct dit is weet ik natuurlijk niet(de achterliggende reden dus)

http://www.duiken.nl Stel daaar de vraag eens

• Chef

Deelnemer
    28 april 2006 om 11:09

gevonden op de website van DAN :

Question:
    Is there any incompatibility between diving and breastfeeding. Although I don’t think there is a direct effect (since there is no gas chamber in the breast), maybe there is a secondary effect on the milk production or quality? Should a woman that breastfeeds avoid to dive in cold water?

Answer:
    There is non known interaction with diving, the only potential side effect, but this is more theoretical than real, is that a compression of the breasts from a wet-suit of a pre-pregnancy size, may induce an arrest of milk production (tight breast bandaging was a common method to stop milk production in the old times), but it should be considered that the time a wet suit is worn is generally short and it would not be, very likely, enough to induce any effect on lactation.

Ikzelf ben ook bevallen met een keizersnede. Na ongeveer 6 weken op controle geweest naar de gynaecoloog en kreeg toen het fiat om terug te duiken. Spijtig genoeg wel nog iets langer moeten wachten aangezien mijn pak wat gekrompen was.

• roger

Deelnemer
    28 april 2006 om 18:37

Voor wat het jullie waard is:
    Er is inderdaad geen enkele contra-indicatie om te duiken voor moeders die borstvoeding geven.

Maar (zoals altijd) DIVE SAFE … we willen niet dat een pasgeboren baby’tje een weesje wordt …

roger
    medical examiner of divers

• Trico Traco

Deelnemer
    28 april 2006 om 18:50

• polleke

Deelnemer
    3 mei 2006 om 12:23

duiken maar
    neem de kleine mee naar jou duikstek, hij of zij kan dan genieten vd buitenlucht, en jij na de duik wan iets lekker warm tegen je lichaam, jou melk zal niet koud zijn hoor.
    geniet vd kleine en vh duiken.

• Pladijs

Deelnemer
    23 mei 2006 om 04:28

daarna kunnen ze beter tutteren aan de duikautomaat als ze groter zijn…..

• Jacky Shark

Deelnemer
    23 mei 2006 om 13:40

Baby dolfijnen tutteren ook aan de borsten van hun mama’s, en ze hebben helemaal geen last van !!!

• ecce

Deelnemer
    23 mei 2006 om 19:48

Baby dolfijntjes tutteren niet, moeders spuit het in hun mond, waarbij ze kennelijk goed kunnen mikken. Vraagje, zijn dolfijnen dan wel ‘zoog’ dieren?

• Kefke

Deelnemer
    23 mei 2006 om 21:18

Een kenmerk van zoogdieren, is niet het hebben van tepels (mieregels en vogelbekdieren hebben enkel de melkklieren), de jongskes moeten gewoon drinken van moeders melk. Een ander kenmerk van een zoogdier is het hebben van haar. Dat haar heeft elk zoogdier, zelfs al zijn het er maar twee haren! Zelfs een dolfijn heeft haar (ik dacht enkele schaamharen en thats it)

• Stropken

Deelnemer
    23 mei 2006 om 21:31

“Een ander kenmerk van een zoogdier is het hebben van haar”.

Gottekes toch…ik begin minder en minder op een zoogdier te trekken.

Kefke:wàt zal het uiteindelijk resultaat zijn???? (toch géén mutant als bij de X-Men)

• Kefke

Deelnemer
    24 mei 2006 om 22:33

Er zal toch nog wel ergens 1 haar staan? Of zelfs geen kleintje nie meer?
    Tja, retro-evolutie, misschien kan dat de eerste maal aangetoond worden bij de mens. Zo mens evolueert tot vis. Als er kieuwen verschijnen achter je oren, geef eens een seintje, dan schrijf ik er een wetenschappelijk artikel over!

• botervisje

Deelnemer
    24 mei 2006 om 22:51

Krijgt ge dan eerst zo jeuk achter je oren????:-)

• Stropken

Deelnemer
    24 mei 2006 om 23:38

Kefke,nog nooit in een afdeling pathologie geweest??Dan zou je weten dat een mens NIET evolueert tot vis maar bij de groei van het ‘kind’ deze in een bepaald stadium kieuwen heeft…..dus evolueert deze van vis naar ‘mens’.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader