Duikforum Duikforum Reizen Estartit Spanje

• Creator
    Discussie

noxi
    Deelnemer

Hey,

Volgende week vertrek ik voor de eerste maal op duikreis met de club.
    Naar Estartit in Spanje.

Heeft iemand daar al geweest en kan die een paar tips geven qua duikplaatsen.

Ik kan mij voorstellen dat volgens die duikinstructeurs daar ter plaatse zelfs het
    zwembad aan ’t hotel een “super” duikplaats is.

Wat is er allemaal te zien?

Noxi

• Estartit Spanje

svento reageerde 16 jaar, 4 maanden geleden 12 Leden · 19 Reacties
  • Frank_Meise

Deelnemer
    21 april 2006 om 21:24

Een adres http://www.relaxdiverslanzarote.com en vraag maar naar Valere of Ann

• buceador

Deelnemer
    21 april 2006 om 21:29

klik eens op het huisje naast mijn naam en kijk eens wat ik vorige week
    gefotografeerd heb in roses , hetzelfde vind je in Estartit.

groeten Peter.

• noxi

Deelnemer
    21 april 2006 om 22:09

euh, Lanzarote is toch wel wa veraf van Estartit hoor, een paar duizend kilometer.

• jojodive

Deelnemer
    22 april 2006 om 00:15

Hallo Noxi

Ik heb sinds 2 weken mijn Spanje foto’s vernieuwd, de meeste zijn bij de Illes Medes bij Estartit genomen. Omdat wij noordelijker op de camping staan duiken wij vanuit ‘l Escala, vanuit Estartit is het lekker dichtbij. Illes Medes is een natuurreservaat waar het zeer de moeite waard is om te duiken, voor zowel beginners alsook gevorderden. Tandbaarzen, murenen, enz, maar ook kans op Mola Mola, roggen en niet te vergeten vele mooie slakken, gorgonen etc. Je kunt voor enkele € een overzichtskaart met duikstekken kopen, hier staat vaak op vermeld wat je op die site kunt verwachten. Omdat je in een reservaat duikt is een extra vergoeding verplicht, dit zit bij de duikprijs inbegrepen.

prettige vakantie

John

• noxi

Deelnemer
    7 mei 2006 om 20:54

Hello,

Net terug van duikreis in l’Estartitmet ons clubke. Echt supergoe, nooit gedacht dat er daar in de middelandse zee zoveel variatie in leven zit. Aangezien in enkel in de OS gedoken had heb ik mijn ogen daar fameus open getrokken. Nen aanrader, niet zo ver en goedkoop.Ongeveer 320€ voor 6 duiken + hotel half pension.

Nu ben ik al een beetje op zoek naar een locatie voor onzen volgede clubreis.

Ik open hiervoor een nieuw topic. Alle hulp en info is welkom daar.

met vriendelijke groeten

noxi

• beulke

Deelnemer
    8 mei 2006 om 18:17

estartit is idd mooi. wij doken er met duikcentrum “aquatica”.
    “kleine” boot (dacht 15-20 man) en de baas van het spel probeerde ons altijd op plaatsen te droppen waar er niet teveel volk was.

de baas/ instructeur/ gids is een zeer geschikte kerel en enorm klantvriendelijk. duikcentrum zit op een camping aan een groot rond punt.

• noxi

Deelnemer
    8 mei 2006 om 21:52

@ Beulke

Bij ons was’t duikcentrum La Sirena, ook uitgebaat door nen belg (de naam ontsnapt me). Mensen op den boot ook nederlandstalig. Zaten in hotel Flamingo. Niets te klagen al viel het eten een beetje tegen (alle twee dagen ’t zelfste).

Trouwens vandaag ne mail gekregen over een promotie die ze doen.

Iemand interesse, dan stuur ik de mail wel es door

noxi

• knabbel

Deelnemer
    8 mei 2006 om 21:55

Eeps,

Ik ben daar reeds 2 maal geweest. Echt een schitterend duikcentrum (Aquatica) met de Viçenc Roura. Toffe pé. Professioneel duikcentrum, goeie begeleiding, kleine groepjes (itt tot andere duikcentra waar je ‘en masse’ gedropt wordt) en hij zoekt idd niet de drukste stekken op.

Echt een aanrader!

• Blinker

Deelnemer
    9 mei 2006 om 13:43

@ noxi ,
    stuur maar door die promotie , alvast bedankt hé

• Trico Traco

Deelnemer
    9 mei 2006 om 14:24

• beulke

Deelnemer
    9 mei 2006 om 16:29

@knabbel: idd viçenc (hoe kon ik het vergeten, we liepen gedurig foute namen zeggen tegen elkaar… ik noemde he vincent en hij mij vinçenc… grappig eigenlijk)

@ noxi: ik ken dat duikcentrum niet dus kan er ook niks over zeggen maar ge moogt me gerust de promotie ens doorsturen. ge wet nooit he… met hoeveel zit ge bij hun trouwens op de boot? ik heb daar pakboten zien voorbijvaren dat het niet meer leuk was….

• noxi

Deelnemer
    9 mei 2006 om 19:00

@ beulke

Ik vond dat het er relax aan toe ging. Niemand jaagde u op om in’t water te gaan of ons te haasten. Waren met 15 duikers en hadden den boot voor ons alleen (2x waren er twee mensen extra). Er was ruim voldoende plaats. En inderdaad, ik heb ook een paar kleinere bootjes zien paseren met heel veel volk erop. Moet wel zeggen dat deze periode niet de drukste is. Het is goe mogelijk dat ge in volle zomer daar op die boot geperst zit als haringen. Maar ik vermoed van niet. Ze hadden twee boten, ne grote en ne kleinere.
    De briefingen die in het nederlands (merci Sonny)gegeven werden waren grondig en nuttig.

Ik vermoed wel dat er in de zomer onder water rode lichten moeten geplaatst worden om de massa duikers in goede banen te leiden. Deze periode dat ik er was, was het goed te doen.

Ik heb wel niet echt een vergelijk met andere centra aangezien dit mijn eerste reis was. Eerlijk gezegd zou ik nie weten wat er minder goed zou geweest zijn. Ik hoop dat mijn volgende reizen even goe en gezellig zullen zijn.

Juist het eten in hotel Flamingo viel wa tegen, maar wat verwacht ge voor ongeveer 200€ voor 6 nachten halfpension. En het zat maar halfvol.

Nog even dit. Ik kreeg er kramp van in mijn kl*ten als ik zie hoe sommige duikers omgaan met het leven daar. Draaien en keren als nen olifant in een porseleinkast, ge ziet de gorgonen en andere wandbeesten daar nogal vliegen. Der moesten boetes op staan! Ik ben niet zo ervaren maar doe toch mijn uiterste best om zo ver mogelijk van het fragiele leven uit de buurt te blijven. Heb wat respect!

Voor de rest peace to all

noxi

• Blinker

Deelnemer
    11 mei 2006 om 09:22

Bedankt voor het meeltje hé Noxi

• Hyper III

Deelnemer
    11 mei 2006 om 15:18

beste

wil je ook aan mij even die mail doorsturen ivm
    promoties in La sirena?
    Als er nog mensen leuke ,niet te drukke,niet te dure,
    campings weten om te vertoeven met een camper…
    Laat maar komen en…bedankt buddys!

Bart

• noxi

Deelnemer
    11 mei 2006 om 18:54

Hey,

Om verdere geintereseerden te helpen ivm duikcenter La Sirena, kijk in Hippocampus N°208 op pagina 73. Daar staat een annonceke. Of surf naar http://www.la-sirena.net

Dit zodat ik niet nog verder mailkes moet doorsturen.

met vrie… groe…

noxi

• Hyper III

Deelnemer
    11 mei 2006 om 19:25

bedankt hé voor de mail!
    en nu niemand meer vragen om te mailen hé!!!

• Panda

Deelnemer
    12 mei 2006 om 22:24

Niet om mijn site te promoten hoor, maar hier vind een filmpje van een duik met callipso diving in L’estartit

http://www.the-panda.nl/video/medas.wmv

kun je jezelf vast wat verlekkeren !!

Panda

• Luc Dupas

Deelnemer
    20 september 2006 om 17:35

Even wat feedback ivm Calypso Diving… ik ben vannacht teruggekeerd uit l’Estartit en heb met Peter Lane en zijn team (zijn Belgische vrouw Jacqueline, en het duikteam Jason, Pedro, Jeff en Marc) gedoken en ben 200% tevreden! Een aanrader op alle vlakken en bovendien met een niet te kloppen prijs/kwaliteitverhouding in vergelijking met de andere duikcentra!
    Er heerst een zeer vriendelijke en gemoedelijke sfeer bij het ganse team, Peter is bovendien “a real British gentleman” en kent zijn vak als schipper en duikleider voor het volle pond… vriendelijk/gemoedelijk wil evenwel niet zeggen “sloppy” maar gaat hier volledig hand in hand met correctheid en veiligheid! V.b. het eerste wat ik op de boot gecheckt heb was de O2-set en er staat eentje direct gebruiksklaar opgesteld net aan de deur van de stuurhut, compleet gemonteerd met een on-demand automaat, goed beschermd in een plastic zakje zodat alles proper blijft. Er is radio en gsm aan boord, reservematerieel (v.b. steevast 3 volle flessen op reserve), een zodiac hangt gebruiksklaar naast de boot, enz. enz. enz. De briefings van de duikstekken worden zeer uitgebreid in verschillende talen en aan de hand van zeer mooi uitgewerkte 3D-tekeningen van de duikstek gegeven. Bij iedere duik hoort een vers geprinte tabel met de namen van alle deelnemers, incl. hun kwalificatie, welke duikfles (12 of 15liter) ze nodig hebben, lood, enz. en die lijst wordt stipt gepunt op het moment van het afvaren, en uiteraard nog eens opnieuw op het einde van de duik. En als op een duikstek er ook maar enig vermoeden is van v.b. toch teveel stroming o.i.d. wordt doorgevaren naar een andere duikstek waar de condities beter zijn… better safe than sorry is het motto!
    ’t Was de eerste keer dat ik met hen dook maar ik ga vast en zeker terug… 😉

Zie http://www.grn.es/calypso/nederlands.html

• svento

Deelnemer
    20 september 2006 om 21:17

Heb begin juni samen met m’n vriendin ook met Calypso Diving gedoken, en kan dat allemaal alleen maar beamen. Op en top professioneel!

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader